Messenger bags

Messenger bags
Mycket mer än det här får man i alla fall inte plats med. Möjligt att man kan fylla med några småsaker men det känns marginellt. Tyvärr stal ju minibaguetterna en hel del plats. Men jag är rätt nöjd ändå.

mat.jpg

2,0 kg Broccoli
0,5 kg Skalade ishavsräkor
0,6 kg Indonesian Prawn Wok
0,5 kg Deli Wok
1,0 kg Kycklingfilé
1,0 kg Bananer
0,5 kg Lingongrova
0,85kg Blodpudding
0,4 kg Leverpastej
0,5kg Scan Nötfärs
0,5kg Skivad salami
1,0 kg Morötter
0,5kg Färsk Tortellini
0,2kg Schweizernöt
1,0kg Apelsiner
1,5 L SIA Knäckglass
12st Mini Baguetter (Plats-tjuv !!!)

Det var nog allt... ca 13,5kg utan någon dryck. :)

Messenger bags
Jag hajar inte riktigt hur man har den, glider den inte ner eller fram och stör när man cyklar ?
Kan ingen visa en bild på en väska med typ 10kg och hur den bärs.

Messenger bags
Man bär den över ena axeln och sen spänner man en rem från ena hörnet på väskan till mitten av axelremmen.
På så vis sitter väskan fixerad på ryggen och glider ingenstans.

Min var så full att jag nästan inte fick igen locket idag på vägen hem från stormarknaden. Men den satt som en smäck ändå.

Pac Designs har en ännu stadigare variant som "tillbehör". X-Strap kallar dom det nog. Då har man ett stödband i motsatt
riktning mot axelremmen och får ett kors av remmarna över bröstet. Men de väskorna kostar ungefär 3-4ggr så mycket
(eller mer) jämfört med Bagaboo's. ;)

Såhär:

action_02.jpg

steve_01.jpg

pacindublin.jpg

steve_02.jpg

lana.jpg

Messenger bags
cal skrev:
-------------------------------------------------------
> Värsta packen med standardvaror blev det. Trist
> att man sällan kan ta ut svängarna som student. ;)

Ja tyvärr, jag tror min kött/kyckling konsumtion har minskat med 90% Baka är bra har jag märkt, mycket godsaker för lite pengar!

En fråga om väskan: Känns den inte skitstor när man bara har några enstaka prylar i, typ skolböcker å sånt?

Messenger bags
nu har ja inte exakt sån som cal har, utan en Chrome metro, men skulle nog säga att det är snarlikt på alla dessa budväskor av lite högre kvalitet, att de sitter bra, oavsett om de är fulla eller tomma.

Messenger bags
Väskan är ju rätt stor när den är tom. Men när man spännt åt locket och justerat den på
ryggen så sitter den bra tycker jag.

Det sköna med budvärrorna är ju dels att dom sitter skönt när man cyklar med dom och
dels att det är så smidigt att packa ner / packa upp saker ur dom.

Me likes.

Messenger bags
cal skrev:
> Värsta packen med standardvaror blev det. Trist
> att man sällan kan ta ut svängarna som student. ;)

Hmm...

Skalade ishavsräkor, Indonesian Prawn Wok, Deli Wok, Kycklingfilé, Skivad salami, Färsk Tortellini, Schweizernöt, SIA Knäckglass och Mini Baguetter skulle ja aldrig drömma om att köpa som student. LYX! ;-)

Jaja, fin väska som sagt.

Messenger bags
Steevo skrev:
> En fråga om väskan: Känns den inte skitstor när
> man bara har några enstaka prylar i, typ
> skolböcker å sånt?

har en bagaboo också, och har använt den dagligen sedan jag fick hem den (typ tre veckor sedan), allt från dubbla upsättningar träningskläder, böcker, dator och matlådor, till bara en filofax, och den sitter i princip lika bra oavsett mängd prylar. modellen är gjord för att sitta tight över ryggen, inte hängande som en handväska alltså, och då märker man knappt av den när den är tom.

Messenger bags
> Oskar skrev:
>
> ... skulle ja aldrig drömma om att köpa som student. LYX! ;-)

Jamen allt är ju billigt på Willys!! ;-)

Messenger bags
> Bo svammlade:
>
> jävla fjollmat.

HAHA!!

Ja, men alla kan ju fan inte äta kroppskakor, oxjärpar och ärtsoppa hela dagarna.

> låt mig titta på väskan i helgen så ska jag plagiera på maskinen här hemma.

Det kan tyvärr herr Gustavsson ta och fetglömma. Jag kan ju inte bara lämna småstan oövervakad
en hel helg förstår du väl. Kommer inte på fråga.

Messenger bags
cal skrev:

> Jamen allt är ju billigt på Willys!! ;-)

Det är det dom vill att du skall TRO!...

Messenger bags
Naturligtvis. Det är tur att man har en bit dit och att man inte är utrustad med varesig...

a) oxr's cykelkärra
b) Markus F väskarsenal för touring
eller c) Bil

Utan bara en messenger bag som rymmer ~1st överfylld varukorg. ;)

Vad blir det för färg och motiv på din 'bagaboo' då Oskar?

Messenger bags
Färgen på din är ju snugg å sober, å jag lutar väl åt den men kanske egentligen skulle vilja få dit lite jävligare färger också... fan va svårt, det kommer ta några veckor å komma fram till vad som är rätt för mig...
Jag gillar den här orange färgen:
chrome1.jpg

Motiv blir väldigt svårt att komma fram till...

Messenger bags
Den där oranga är ju cool. Med rätt motiv kan den bli riktigt fin.

Jag är inte så förtjust i bagaboo's egna mönster/färgkombinationer. Själv tycker jag nog att enfärgat är
snyggast på budväskor, med någon logga eller bild om man vill ha det. Men smaken e ju som...

Bagaboos egna färgkombinationer och mönster

"Pac Design"-beställningen som Daner ordnade ut i sommras.

Föresten tror jag att en Large sitter bättre än en mindre storlek även när det är lite prylar i den. För den är
bredare och omsluter ryggen mycket mer. Det syns ganska tydligt på Bagaboos väskor, där large-väskorna
är mer spetsiga ut mot "övre hörnen" och bredare.

Senast ändrad:
Messenger bags
Jag ska viligt erkänna att det här kanske inte är bästa tiden på dygnet att förvänta sig ett snabbt svar, men jag tänker försöka ändå.

Jag skulle (fortfarande) vilja prova en väska. Finns det någon i Göteborg eller Stockholm som säljer budväskor wse?

Får jag fler svar om jag frågar fler gånger? *hoppas*

Messenger bags
Besök Happys Yardsale på lördag och "Heroes Of The Arena" (loppet i rålis innan) så träffar du med största
säkerhet NÅGON som har en budväska du kan få prova.

=)

Messenger bags
Blir det inte obekvämt med så mycket vikt på bara ena axeln?
Tycker att det borde ge en kännbar snedbelastning även om den sitter still på ryggen men det kanske är fel.

Tillbaka
Topp