HELT JÄKLA OTROLIGT!!! VERKLIGEN HELT OTOLIGT!!!!!
Nu har vi pengar till två tur/retur a Manchester!!!!
och....
till tågbiljetterna, banhyran, bensinpengar, inköp av material till transportlåda och någon typ av souvenir till alla er, över 100 pers, som satsat.
Lite om resan:
Pratade med Charlie Milarvie i telefonen idag, Obree's agent/manager/ barndomskompis. Öronen på, då Skotskan inte riktigt sitter här. Otroligt trevlig kille som håller hus i Glasgow. Imorgon spikar vi datum, det lutar åt andra alt tredje Mars. Så fort det står klart kommer Charlie skicka ut lite info om spektaklet till Engelsk media (herregud..)
Jag reser tillsammans med fotograf Erik som var med till Falun. Vi tar morgonflyget som avgår typ 07:45. Blir upphämtade av min frus faster (alt flygmekaren Spitfire-Bert som kommer fr Somerset, jag förstår aldrig riktigt vad han säger.. Jag ser glad ut) som bor strax utanför Manchester och skjutsar direkt till Manc velodromen. Sedan hänger vi på banan mer eller mindre hela dagen och möter upp Obree, Charlie och eventuellt Hugo Gladstone som jobbar som reporter på Cycling Weekly. Jag kommer ge mig på ett försök på timmen och göra en intervju med Obree. Blir upphämtade av auntie Erica igen och åker hem till dem där vi antagligen kan räkna med Spagbol och bäddar i gästrum. Flyger hem dagen därpå; kommer bli ett minst sagt galet dygn!
Förberdelser:
Så fort vi bestämt datum bokas flygbiljetterna. Vi kommer flyga SAS direkt till Manchester. Så snart som möjligt ringa Sam Kelly på Velodromen och förvarna att vi kommer. Det är också en hel del fix med cykeln. Just nu är hojjen helt nerplockad och ALLT ska kollas,tvättas smörjas mm. Sen ska en ganska omfattande reservdelsinsamling göras. Extra däck, hjulmuttrar, vevlager, kedja, styrlager mm. Måste nog bygga en custom transportlåda också som rymmer allt det där samt verktygen och kläderna.
Vill återigen tacka alla som har donerat medel och engagerat sig, jag kommer göra allt för att dokumentera och redovisa resan på bästa sätt.
TACK: TACK: TACK!!!! // ChRobin
Nerplockad och väntar på total genomgång
En text av Obree i senaste Ride Journal sätter mig i stämning!