Min Obree cykel

Min Obree cykel
Kid1000 skrev:
-------------------------------------------------------
> Vad blev totalen så här långt?

Antar att det ser man först på måndag eftermiddag. Transaktioner mellan banker sker först på måndagar mellan kl 09-12 eller senare om man inte betalar mera. Kan dröja upp till tre bankdagar (eller fem för banker utomlands)

Min Obree cykel
chrobin skrev:
> Vore ju coolt om man kunde bli av med alu klumpen
> till vänster så att det staget kan vara rakt.
> Får bli så på Paragon II, som nog även kommer
> ha superman position...

Jippi - en planerad fortsättning även om del 1 ännu pågår och spänningen är olidlig eftersom alla undrar: när bokas biljetterna?

Min Obree cykel
Hej!

Jag tycker tråden var grym och duktigt att bygga sin egna hoj! men en sak jag inte förstår mig på är hur folk kan skänka pengar till någon som aldrig svarat på en enda fråga knappt i sin projekttråd! vad är vitsen med en projekttråd om man inte tackar och kommenterar folks inlägg, är inte det lite drygt eller nonchalant?

Min Obree cykel
Freddeetuna skrev:
> vad är vitsen med en projekttråd om man inte tackar och kommenterar folks inlägg,
> är inte det lite drygt eller nonchalant?

De detaljerade bilduppdateringarna om projektets utveckling uppfattar iaf jag som tack till kommentarerna eller har jag fel?

Min Obree cykel
Okej...

Schysst bygge helt klart!

Men ni donerar pengar till någon som inte har gett er ett enda svar på något inlägg i hela tråden (förutom vart ni ska donera era pengar).

Senast redigerad av en moderator:
Min Obree cykel
ja vilken oerhörd tur att det inte är obligatoriskt att ge pengar... själv stöder jag gärna ett coolt projekt, och gör det knappast för att få ett tack eller personlig uppmärksamhet.

Min Obree cykel
För oss är det inte en anonym kille utan en kompis som dyker upp här och var. Och som på ett sjysst sätt levererar spänning och nöje.

Min Obree cykel
Jag har gjort en del business med trådskaparen, han är the real deal så oroa er inte, förlora en 100 lapp drabbar ingen fattig.

Ha kul istället.

Min Obree cykel
Freddeetuna skrev:
> Hej!
>
> Jag tycker tråden var grym och duktigt att bygga
> sin egna hoj! men en sak jag inte förstår mig
> på är hur folk kan skänka pengar till någon
> som aldrig svarat på en enda fråga knappt i sin
> projekttråd! vad är vitsen med en projekttråd
> om man inte tackar och kommenterar folks inlägg,
> är inte det lite drygt eller nonchalant?

Han kanske är upptagen med att bygga eller va tror du? Att chrobin visar sitt projekt tycker jag är stort och intressant. Sen är det väl upp till dig om du vill bidra eller inte. Alla har 24tim på dygnet och vi väljer att göra olika saker med den tiden. Somliga agerar andra ställer frågor. Vem är du gnällspik?

Min Obree cykel
Han kanske är upptagen med att bygga eller va tror du? Att chrobin visar sitt projekt tycker jag är stort och intressant. Sen är det väl upp till dig om du vill bidra eller inte. Alla har 24tim på dygnet och vi väljer att göra olika saker med den tiden. Somliga agerar andra ställer frågor. Vem är du gnällspik?

Tub schmub!

Jag tyckte inte jag gnällde så mycket, sa bara vad jag tyckte angående donationerna..visst folk gör ju som dom själva vill och ja det är upp till var och en. Det var bara min reflektion.

Kom även ihåg att jag berömde tråden också, se inte bara det negativa i folks inlägg!

Mvh fredrik

Min Obree cykel
Freddeetuna skrev:
> se inte bara det negativa i folks inlägg!

Du menar som att se avsaknad av svar som "drygt eller nonchalant"?

Min Obree cykel
Tycker väl att om man har en forumstråd och folk ställer frågor så borde man väl svara. Det hade iallafall jag gjort. Har själv varit rätt aktiv på diverse bilsidor och haft projekttrådar och anser väl att lägger man ut bilder och folk undrar så svara man ju självklart hur man gjort. Sen om han svarar på fixdgear eller liknande det har ju inte jagen aning om då jag är på denna sidan.

Att jag skrev drygt eller nonchalant, kom ihåg att det var mer som en fråga då jag hade ett frågetecken.

Inte min mening att förstöra tråden och folk får ju tycka som dom vill eller hur?

Mvh Fredrik

Back to topic!

Min Obree cykel
Om man räknar med att alla som inte har sagt hur mycket dom donerat har lagt en hundring så har happy donerat lite drygt 4500kr hittills, lite snabbt räknat. Om nån var intresserad vill säga. :)

Jag är riktigt imponerad av bygget.

Min Obree cykel
HELT JÄKLA OTROLIGT!!! VERKLIGEN HELT OTOLIGT!!!!!

Nu har vi pengar till två tur/retur a Manchester!!!!

och....
till tågbiljetterna, banhyran, bensinpengar, inköp av material till transportlåda och någon typ av souvenir till alla er, över 100 pers, som satsat.

Lite om resan:

Pratade med Charlie Milarvie i telefonen idag, Obree's agent/manager/ barndomskompis. Öronen på, då Skotskan inte riktigt sitter här. Otroligt trevlig kille som håller hus i Glasgow. Imorgon spikar vi datum, det lutar åt andra alt tredje Mars. Så fort det står klart kommer Charlie skicka ut lite info om spektaklet till Engelsk media (herregud..)

Jag reser tillsammans med fotograf Erik som var med till Falun. Vi tar morgonflyget som avgår typ 07:45. Blir upphämtade av min frus faster (alt flygmekaren Spitfire-Bert som kommer fr Somerset, jag förstår aldrig riktigt vad han säger.. Jag ser glad ut) som bor strax utanför Manchester och skjutsar direkt till Manc velodromen. Sedan hänger vi på banan mer eller mindre hela dagen och möter upp Obree, Charlie och eventuellt Hugo Gladstone som jobbar som reporter på Cycling Weekly. Jag kommer ge mig på ett försök på timmen och göra en intervju med Obree. Blir upphämtade av auntie Erica igen och åker hem till dem där vi antagligen kan räkna med Spagbol och bäddar i gästrum. Flyger hem dagen därpå; kommer bli ett minst sagt galet dygn!

Förberdelser:

Så fort vi bestämt datum bokas flygbiljetterna. Vi kommer flyga SAS direkt till Manchester. Så snart som möjligt ringa Sam Kelly på Velodromen och förvarna att vi kommer. Det är också en hel del fix med cykeln. Just nu är hojjen helt nerplockad och ALLT ska kollas,tvättas smörjas mm. Sen ska en ganska omfattande reservdelsinsamling göras. Extra däck, hjulmuttrar, vevlager, kedja, styrlager mm. Måste nog bygga en custom transportlåda också som rymmer allt det där samt verktygen och kläderna.

Vill återigen tacka alla som har donerat medel och engagerat sig, jag kommer göra allt för att dokumentera och redovisa resan på bästa sätt.

TACK: TACK: TACK!!!! // ChRobin

Nerplockad och väntar på total genomgång

1.jpg ht=567

En text av Obree i senaste Ride Journal sätter mig i stämning!

2.jpg ht=567

Min Obree cykel
Kid1000 skrev:
> Vilket nöje man får för ynka 100 spänn :)

+1
Det är vi som ska tacka.

Min Obree cykel
Tille skrev:
> Jag är barnsligt förtjust i det här!
>
> Grymt prisvärd underhållning.

+1

Min Obree cykel
Kid1000 skrev:
> Vilket nöje man får för ynka 100 spänn :)

+1, jäklar vad jag ser fram emot detta :)

Tillbaka
Topp