Min Obree cykel

Min Obree cykel
Nu så!! Resan bokad och klar. Drar tidigt på morgonen den andra Mars. Träffar Obree på banan kl 12:00 och sen får vi se vad som händer. Han ska ta med sig nån cykel, tyvärr inte Superman eller Old Faithfull för dom står på museum, (man kan inte få allt, men nästan)

Så nu har jag två veckor på mig att förbreda mig och cykeln för spektaklet.

Kommer göra en uppstyrd intervju med Obree så om det är nån som har en vettig fråga, kanske om cykeln, hans träning eller nått så kan ni ju pm'a mig så kan jag eventuellt framföra frågan.

Tack igen alla som gjort det här möjligt!

/ ChRobin

tumblr_lgp0ew8EMN1qbxdabo1_500.jpg ht=700

Min Obree cykel
Spännande! Hur bedömer du dina chanser att ta rekordet? Antar att du tävlat/tävlar en hel del på hög nivå då? Hur tränar man bäst inför en sån här utmaning; Är det att gradvis kunna hålla rekordtempo fler och fler minuter eller kör man en timma fortare å fortare? (sorry, tävlings-okunnig)

Min Obree cykel
^ Jag har bara ett personligt mål på 42km. Har absolut inte tränat eller tävlat på hög nivå någonsin!
Har spenderat hösten och våren med att "komma i form". Men målet 42km känns inte omöjligt, framför allt inte på den där cykel. Ska bli spännande att se hur det går.

/ ChR

Min Obree cykel
chrobin skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer göra en uppstyrd intervju med Obree så om
> det är nån som har en vettig fråga, kanske om
> cykeln, hans träning eller nått så kan ni ju
> pm'a mig så kan jag eventuellt framföra
> frågan.

Om inte annat så måste han provköra din cykel, och du dokumentera...

Min Obree cykel
arnehavre skrev:
-------------------------------------------------------
> Ser bra ut :-)

Förutom att Obree-positionen inte vinner några snygghetspriser :)
Men vad spelar det för roll om man är snabb. Kör hårt.
/johan

Min Obree cykel
Nu är det inte långt kvar!! Börjar sakta men säkert komma i ordning

Ett nytt Dura ace vevlager införskaffades och svarvades om.

25050724.jpg ht=567

Och sen monterades det

13819243.jpg ht=567

61291860.jpg ht=567

Har ju även blivit tvungen att bygga en custom transport låda. H+B+D = 193cm och 19kg så jag behöver bara betala 450:-. Köpte en madrass affärs alla spillbitar som packmaterial.

19494432.jpg ht=567

31132077.jpg ht=567

Sen var det dags att limma tuberna.
Eftersom det är kanttrådsfälgar behövdes fälgarna preppas lite innan limning. Började med att plasta fast ett "fälgband" i kolfiber för att få bort "kanten" på fälgen.

19917857.jpg ht=567

26684591.jpg ht=567

61385349.jpg ht=567

Starkt lim ska det vara. Sägs vara samma som Vittoria Mastik

58574307.jpg ht=567

Limmade och redo för banan

79715795.jpg ht=567

Nya skoöverdrag och handskar från trackcorner.se

22347823.jpg ht=567

28788596.jpg ht=567

Smörjning av kedjan

32870098.jpg ht=567

Trillade in en bok om Obree's ärkerival Chris Boardman. Många känner säkert till deras dueller och att dom var varandras totala motsatser. Boardman visste hur många g syre och hur många röda blodkroppar han hade i lilltån jämfört med Obree som aldrig tränat med pulsklocka eller hållit på att dutta med onödigheter som watt siffror. Och givetvis i en bok om Boardman finns en hel del för mig okännda bilder på ärkerivalen Obree.

33217651.jpg ht=567

56371041.jpg ht=567

25143976.jpg ht=567

22337944.jpg ht=567

Sen är det nog läge på att städa...

85818711.jpg ht=567

53386543.jpg ht=567

82643533.jpg ht=567

Senast redigerad av en moderator:
Min Obree cykel
"Trillade in en bok om Obree's ärkerival Chris Boardman. Många känner säkert till deras dueller och att dom var varandras totala motsatser. Boardman visste hur många g syre och hur många röda blodkroppar han hade i lilltån jämfört med Obree som aldrig tränat med pulsklocka eller hållit på att dutta med onödigheter som watt siffror"

Ha ha :D

Återigen, lycka till!

Min Obree cykel
För att få in rätta madchesterstämningen kommer här en underbar video från ett underbart band. Synd att man knappt var född på den tiden och inte fattade nåt om kvalitetsmusik!

Tillbaka
Topp