[mini RR] Fet i Halland... eller gött å va tebax

Sigge Star

Aktiv medlem
Tebax på svensk mark och måste bara cykla. Gammeldojjerna med buntband har fått nya klossar:
01.JPG

Landsväg ordinerat av farbror doktorn men bara MTB till hands. Gööött med feta däck igen.
01a.jpg

Man kan ju ha med mycket grejjer och man kan ha släpvagn, men hur tusan gör farbrorn när han ska ta en klunk vatten under turen?
03.JPG

Jösses vad Gött med feta sulor och heldämpat för mitt skadade ben. Mycket långsammare än Karbonräsern men grym komfort (trodde aldrig jag skulle använda det ordet när det gäller cykling...). Och så havet i bakgrunden. Mumma.
04.JPG

Kan bara hålla med. Skönt med någon som har lite attityd
05.JPG

Lyxliv. De skulle bara veta hur kusinerna i Rumänien får jobba...
06.JPG

Liten kort runda på 3 mil. Parkerat och klart
07.JPG

Kunde ha varit vilket märke som helst, men just denna satt bra fint
08.JPG

Hare finint
Sigge

Sigge Star skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan bara hålla med. Skönt med någon som har
> lite attityd

Skylten var i och för sig lite rolig, men jag har aldrig begripit varför folk sätter upp sådana skyltar.
Lägger de ansvaret för sina barn på trafikanterna och släpper kollen på barnen? Bara att sätta upp en skylt så sköter sig resten självt?

Fältprästen skrev:
-------------------------------------------------------
> Sigge Star skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Kan bara hålla med. Skönt med någon som har
> > lite attityd
>
> Skylten var i och för sig lite rolig, men jag har
> aldrig begripit varför folk sätter upp sådana
> skyltar.
> Lägger de ansvaret för sina barn på
> trafikanterna och släpper kollen på barnen? Bara
> att sätta upp en skylt så sköter sig resten
> självt?

Kan nog handla om en slags uppgiven ilska i många fall.

Kan tex nämna den lilla 40-skyltade gatan utanför vår hyreskåk i malmö. Finns en del barn i området och det är ofta skymd sikt pga parkerade bilar. Självklart skall inte barnen springa hipp som happ på gatan, men en VUXEN människa med KÖRKORT borde också veta att 40 km/h inte nödvändigtvis betyder att man får eller bör köra i 40, eller 50, eller 60, eller 70 eftersom det är olämpligt och farligt.

I lägen när folk använder nämnda gatstump som dragstrip, kan jag ibland känna att det vore skönt att ha en dylik skylt (av tjock aluminiumplåt) som jag kunde kasta mot fortkörarna från balkongen. Alternativt gå ut med en slägga och modifiera deras fordon en smula.

Tillbaka
Topp