Mixa Campa och Shimano?

SuperApe

Aktiv medlem
Mixa Campa och Shimano?
Om jag gör så här, lirar det? Sätter en 11-delat campakassett på hjul som nu har 10delad campakassett till en hoj som har 11-delad Shimano?

Senast ändrad:
Mixa Campa och Shimano?
Ja, jag tror faktiskt det funkar. Med reservation för att vissa nav för 10-delad Campa är inte helt kompatibla med 11-delat. Men de flesta är.

Senast ändrad:
Mixa Campa och Shimano?
Det funkar finemang.
Körde så senast i lördags...

(Fast det bästa är ju om man byter ut även resten till Campagnolo :-) )

p.s.
Är det inte vissa riktigt gamla 9-delade Campa som inte är kompatibla med 11-delat och nyare 10-delat? typ 9-delat från innan man bytte kabeldrag - säg 1999 kallt?

Mixa Campa och Shimano?
Har aldrig stött på en 9 delad body för campa och av campa som inte tar en 11d kassett. Fast det kanske finns men är i sånnafall väldigt ovanliga, som du skriver kanske endast ett år runt 99. Var det inte också då campa hade en låsring med andra threads. Typ 26x1 lr liknande och den användes även av tune på sina nav ganska sent faktiskt (iaf långt senare än campa slutade med de). De har jag råkat ut för ngn gång och fått beställa ngn dyr ovanlig sak.

Skulle ju kunna vara samma freehub som har denna threading och inte heller tar 10 o 11d kassetter.

Senast ändrad:
Mixa Campa och Shimano?
Jo finns några nav men inte campa producerade förutom då eventuellt bodyn från "99".
White industries h2 e ett annat man behöver en liten "spacer" till för att kunna köra 11d på. En spacer som i princip skjuter ut freehuben från drivsidans fläns litegrann antar att det var det du gjorde med zipp navet med? Har kört flera äldre zipp hjul med campa 11 delat utan att behöva göra ngt alls faktiskt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp