Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
MAMTB sa:Intervaller t.ex:
4-6x4min med 3 min vila
2x10x30s med 30s vila. 5min setvila
5x5min med 3 min vila
8x2-3min backintervaller. Rulla nerför backen som vila.
10x2,5min med 1,5min vila.
Det är några av de intervallpassen jag kör för att jobba i pulszon 5 och över mjölksyratröskeln.
Annars tröskelträning i zon 4 t.ex:
3x15min med 3 min vila
2x20min med 10min vila
4-5x8min med 2min vila
30-40min i ett svep efter ett längre distanspass i lägre pulszoner.
berne88 sa:Skulle behöva få ett träningsschema gällande cykling för att jobba upp mjölksyran i benen. Den kommer väl fort å blir ett problem då mina ben dör, å
Man orkar inte cykla då benen är som stockar.
Med vänlig hälsning,
spaxen sa:berne88 sa:Skulle behöva få ett träningsschema gällande cykling för att jobba upp mjölksyran i benen. Den kommer väl fort å blir ett problem då mina ben dör, å
Med vänlig hälsning,
Hitta en lagom hög kulle/backe med ett träd eller något att göra jägarvilan mot.
Jägarvilan 1 min
Bryggan på rygg 1 min
20 upphopp
Spring upp och ned 1 gång (beroende på hur stor backe)
Jägarvilan 1,5 min
Bryggan på rygg 1,5 min
30 upphopp
Spring upp och ned 2 gånger
Jägarvilan 2 min
Bryggan på rygg 2 min
40 upphopp
Spring upp och ned 3 gånger
spaxen sa:berne88 sa:Skulle behöva få ett träningsschema gällande cykling för att jobba upp mjölksyran i benen. Den kommer väl fort å blir ett problem då mina ben dör, å
Med vänlig hälsning,
Hitta en lagom hög kulle/backe med ett träd eller något att göra jägarvilan mot.
Jägarvilan 1 min
Bryggan på rygg 1 min
20 upphopp
Jägarvilan 1,5 min
Bryggan på rygg 1,5 min
30 upphopp
Jägarvilan 2 min
Bryggan på rygg 2 min
40 upphopp
berne88 sa:spaxen sa:berne88 sa:Skulle behöva få ett träningsschema gällande cykling för att jobba upp mjölksyran i benen. Den kommer väl fort å blir ett problem då mina ben dör, å
Med vänlig hälsning,
Jägarvilan 1 min
Bryggan på rygg 1 min
20 upphopp
Jägarvilan 1,5 min
Bryggan på rygg 1,5 min
30 upphopp
Jägarvilan 2 min
Bryggan på rygg 2 min
40 upphopp
Jägarvilan den gammal klassikern, bra ide.
Den ska jag lägga in i alla träningspassen, å köra den 4gånger i veckan, plus det med att köra intervall på cykel.
toshiba sa:Ni övertänker det hela. TS har precis börjat cykla, då är benen alltid flaskhalsen. Fortsätt cykla bara.
Oskar sa:Varför inte?
berne88 sa:MAMTB sa:Intervaller t.ex:
4-6x4min med 3 min vila
2x10x30s med 30s vila. 5min setvila
5x5min med 3 min vila
8x2-3min backintervaller. Rulla nerför backen som vila.
10x2,5min med 1,5min vila.
Det är några av de intervallpassen jag kör för att jobba i pulszon 5 och över mjölksyratröskeln.
Annars tröskelträning i zon 4 t.ex:
3x15min med 3 min vila
2x20min med 10min vila
4-5x8min med 2min vila
30-40min i ett svep efter ett längre distanspass i lägre pulszoner.
Har du app eller kör du bara timer i luren?
Antar att de bara är att köra på en ruskigt tung växel, trappa på... växla nertill
Behagligt, å sen om igen efter timer plinga till.
Backar är svårt häromkring, då
Behöver jag ta mig en bit för att finna de. Mwn helt klart värt de
Det krävs nog ett par tusen mil utan att ta i, innan man börjar med intervaller.berne88 sa:Skulle behöva få ett träningsschema gällande cykling för att jobba upp mjölksyran i benen. Den kommer väl fort å blir ett problem då mina ben dör, å
Med vänlig hälsning,
janolle sa:Det krävs nog ett par tusen mil utan att ta i, innan man börjar med intervaller.
Det är väl då man höjer farten och börjar om? ;-)Arrogant Bastard sa:Kör sweetspot-intervaller med tröskelpuls som referens. Många korta i början och rampa upp till längre/färre när kroppen tål det. Lägg in ett långpass på helgen och återkom om 8 veckor då ditt problem är borta :-)
mkallstrom sa:Det är väl då man höjer farten och börjar om? ;-)Arrogant Bastard sa:Kör sweetspot-intervaller med tröskelpuls som referens. Många korta i början och rampa upp till längre/färre när kroppen tål det. Lägg in ett långpass på helgen och återkom om 8 veckor då ditt problem är borta :-)
Hasse#7 sa:Halvt bort från ämnet. Vad gör ni om ni får orimligt lågt värde på en ftp/ftw? Kämpar eller avbryter? Jag vek ned mig och bestämde mig för att jag var sjuk. Ett par dagar senare var jag som vanligt igen. Under testen var värdet 20% för lågt mot tidigare och jag kunde inte hålla Wattalet stabilt utan sjönk igenom. Hemsk känsla. Sen skulle vi köra ett inspiationspass, efter en tredjedel satte jag mig och tittade på. Vidrigt att inte ha koll.
konscious sa:Hasse#7 sa:Halvt bort från ämnet. Vad gör ni om ni får orimligt lågt värde på en ftp/ftw? Kämpar eller avbryter? Jag vek ned mig och bestämde mig för att jag var sjuk. Ett par dagar senare var jag som vanligt igen. Under testen var värdet 20% för lågt mot tidigare och jag kunde inte hålla Wattalet stabilt utan sjönk igenom. Hemsk känsla. Sen skulle vi köra ett inspiationspass, efter en tredjedel satte jag mig och tittade på. Vidrigt att inte ha koll.
Jägarvilan? ?