Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Fråga: vad hände med Crescent? varför har de bara tönthojar nu?
Kan någon upplysa den som drägglat massor över draupner/mjölner!
(föresten, någon som har en till salu?)
Crescent och Bianchi ägs av samma firma. Så nu har de delat så att Crescent cyklarna kostar upp till 10´ och därefter tar Bianchi vid. Det är ju för att de inte ska konkurrera med varann. Lite synd, jag skulle vilja ha en fet orange racer-Crescent.
/johan
Åhh... Varför gör dom inte samma cykel och sen målar och sätter på olika dekaler. Då kostar det inte mycket mera att ha två "likadana" modeller. Då kan ju de som vill köpa en Crescent för 20 000 kr göra det. Detta sätt används mycket i bilindustrin. T.ex. Är en Mercedes sprinter coh Wolksvagens stora skåpbil likadana. Det finns fler exempel inom bilindustrin där man har samma produkt men olika märke.
Mjölnern var väl lite väl osnäll mot dämparen. Ganska hög ratio vill jag minnas.
Men jag var också sugen på en sån när cykloteket sålde ut sina för 24'. Minns att en pundartyp som gick förbi skyltfönstret med sin flickvän när jag stog och tittade utbrast: "24 tusen, det kan man ju få en bil för". =)
Den inköptes hösten 2002. Under BST '03 gick ramen av (den kördes lugnt med tanke på att den marknadsfördes som en XC-FR cykel, inget droppande och hoppande utan bara hårdkörning på vad jag idag bedömmer som enkla stigar).
En ny ram fixades på garantin, men Crescent försökte vägra först eftersom den gått sönder på tävling (BST går i Varberg och där håller Crescent hus = de hade sett min odiskreta parkeing av cykeln på bilen - de ska vara glada att jag inte ställde in den i deras monter som jag tänkte ;). Tydligen gäller inte garantin på tävling? Ganska precis ett år senare sprack även denna ram på samma ställe. Hade den int spruckit hade jag varit tvungen att byta bussningarna för den tokglappade i länkaget på slutet. Kändes som bakhjulet satt löst.
Den här gången blev det struligare att få en ny ram, inte för att Crescent var ovilliga att hjälpa mig utan för att det var slut på ramar i min storlek - vad kan det bero på? Crescent köpte tillbaka ramen och jag fick pengar i handen som delfinansierade något bra mycket trevligare. Hade jag fått en ny ram igen hade jag sålt den så pengar i handen var en riktigt bra lösning för mig.
Cycle Pro hade en modell som hette Sol samma år. Det var exakt samma ram men annan lack (och annan spec. på delarna). Även den lider enligt uppgift av det här problemet. Möjligen gäller det bara storlek L och uppåt.
Rippa skrev:
-------------------------------------------------------
> Du får skylla dig själv tnt. Om man sätter barends
> på raiserstyre så begår de flesta cyklar
> självmord!!
Ja det var länge man såg nånting av Mjölner/Draupner hojar .. undrar varför .??
det är nog sant att crescent har blivit en käring märket nu som släpper bara tönt cyklar och inget inom
Freeride / Downhill eller Dirt ... så är det .. synd
Jag har en fin Mjölner till salu.
-98, ser helt oanvänd ut.
Billigt.
Står i Gbg.
Ej original framdämpare, därav det billiga priset. (de e nån dubbelkronad no-name..)
Såg en Mjölner som hängde taket hos en cykelhandlare. Blev aldeles våt i ögat när jag tänkte på svunna tider med Gt STS-Lobo som var gjord i thermoplastic och alu.