MK 2 2.4 på långlopp?

Tjörbu

Medlem
MK 2 2.4 på långlopp?
Nån som har erfarenhet?
Det ramlade just net ett paket i brevlådan, har letat efter ett däck med bra grepp nu på våren och detta ser ju grymt ut.
Frågan är om jag kommer vilja byta när det blir dax för årets lite längre lopp. Tänker på rullmotståndet.

MK 2 2.4 på långlopp?
mk 2 2,4 är ett ganska stort däck med grepp mkt fint på alla sätt och vis men inte det snabbaste valet, beror väl på om långloppen du ska köra är av snabb karaktär (vasan) lr av mer geggamojja sten och bröt stil. Själv kör jag trail king till allt men mest fö att jag är lat och inte orkar byta till snabbare.

MK 2 2.4 på långlopp?
Tänkte mig blandade lopp. Kanske får ha ett lite snabbare däck för känslans skull oxå då.
Är en glad amatör så vinner inget men det är ju ändå bra om man kan få det där lilla extra gratis.
Är det stor skillnad på ett 2.4 och ett 2.2? Om man nu utgår från att mönstret är samma?

MK 2 2.4 på långlopp?
2.4 blir nog alldeles för brett för långlopp. Den bredden ser du mer på en stig och endurohoj.

Du bör nog gå ner emot 2.2 för att bibehålla farten på ett långlopp där det mestadels är ganska lättkört på de flesta lopp.

MK 2 2.4 på långlopp?
pontusolofsson skrev:
-------------------------------------------------------
> 2.4 blir nog alldeles för brett för långlopp.
> Den bredden ser du mer på en stig och endurohoj.
>
>
> Du bör nog gå ner emot 2.2 för att bibehålla
> farten på ett långlopp där det mestadels är
> ganska lättkört på de flesta lopp.

Inte första prio.
Det är mönstret/däcktypen/vikten som i första hand bestämmer rullmotståndet, hur konstigt det än kan låta.

Tillbaka
Topp