Wowers delux... verkar som om renfundamentalisterna till slut hittat hit... damn! o vi som trodde att vi skulle komma undan med vårt oskyldiga lilla djurplågarnöje till tidens ände... dubbeldamn!!!
Ställer mig lite frågande över Tinna o Yven... som skidåkare o under inga omständigheter "extremsportare" eller "neonkeps" i mina ögon... vad menar ni egentligen... jag skidar inte igenom renhjordar under mars-april... jag går upp på skar/vindblåst/betong/februarisnö i minus 10 garder C o åker ner sen... inte fan har jag sett några dräktiga renarhjordar med stressade livmödrar... så vad är ni ute efter egentligen... stort ? !!!
jag o mina vänner är inga jävla IT- eller börsmiljonärer med tillgångar att slösa eller klippkort på heliski... vi jobbar ihop varje ögonblicka av skidskär igenom hårdsnön runt Åre o topparna omkring... o handlar allt vi behöver lokalt o har fan aldrig ens rört en av era jävla natursabbarskotrar... så ta o lägg era grönakhemerankklagelser på nån annan tack...
för ni ska fan inte tro att vi inte bryr oss om naturen o områdena vi rör oss i... varje ögonblick av svettsmärta uppför berget är en investering i naturen omkring oss o en befästning av vår vördnad för den skönhet som vi söker oss till... det är en ritual av investering för att få ut det mesta av de höjdmetrar som vi kan skrapa ihop... o där ligger hela det stora nöjet med att vara bergtagen... varje slitminut upp är värd den tiondel av åkglädje ner som vi får ut... o det är faktiskt en stor del av naturupplevelse för mig med vänner... det är inte så att vi ser det som nån slags konsumtionsvara att slösa med... direkt...
om ni vill ha angagemang så ska ni söka bland oss, inte stöta bort oss med generalistiska åsikter... ett tipps bara...