Mobilhållare för styret på pendlarhoj

SP connect. Hållaren flyttar jag mellan samtliga mina hojar. Permanent fäste på baksidan av luren.
Kalas!

Xgear. Tycker den är kanon. Köpte har ddn man klistrar på på en lur och köpte skal med hållare till den andra. Jätte nöjd

Va? Hållare för mobilen? Den ligger ju i en ficka när jag cyklar. Skönt att slippa mobilen då Garmin sköter notiser. (Fenix 5).

Quadlock känner väl de flesta till vid det här laget ?

De är däremot väldigt dyra (enligt mig) och jag har den senaste tiden istället använt nästan identiska Spigen Gearlock:

Minst lika bra och säljs bla på NetOnNet (de verkar dock vara påväg att utgå därifrån) går dessutom att beställa relativt billigt på amazon.se

Finns fodral för iPhone och några andra vanliga modeller, annars använder man universalfästet till ett befintligt fodral.

GearlockStemBikeMountwithUniversalAdapter_600x@2x.progressive.jpg

Är även nyfiken på kommande Peak Design eftersom de fodralen inte har något skrymmande fäste baktill på fodralen:

Quadlock känner väl de flesta till vid det här laget ?

De är däremot väldigt dyra (enligt mig) och jag har den senaste tiden istället använt nästan identiska Spigen Gearlock:

Minst lika bra och säljs bla på NetOnNet (de verkar dock vara påväg att utgå därifrån) går dessutom att beställa relativt billigt på amazon.se

Finns fodral för iPhone och några andra vanliga modeller, annars använder man universalfästet till ett befintligt fodral.

Visa bilaga 494851

Är även nyfiken på kommande Peak Design eftersom de fodralen inte har något skrymmande fäste baktill på fodralen:

Har spanat runt en hel del efter olika hållare. Såg också spigen och tycker de ser schysst ut. Hittade inte direkt något på Youtube som visade de tillräckligt.
Men de funkar fint på lite stökigare stigar?
Tanken är även att jag ska byta över de till min mc någon enstaka gång. Du vet möjligtvis inte hur det funkar på motorcykel?

Men de funkar fint på lite stökigare stigar?
Ja, inga problem.

Tanken är även att jag ska byta över de till min mc någon enstaka gång. Du vet möjligtvis inte hur det funkar på motorcykel?
Det borde fungera alldeles utmärkt, förutsatt att du hittar ett lämpligt ställe att skruva fast hållaren.
Det följer ju med några "adaptrar" så att det ska gå att fästa på de flesta styren, men jag har ingen egen erfarenhet av just motorcyklar.

Måste man hålla på med de där extra gummisnoddarna för att mobilen ska sitta kvar på en MTB i stökig terräng?

Ja. Har kört med det på landsväg och mobilen flyger av vid hårda gupp (nästan genomslagspunka-hårda gupp). Det största problemet har varit att limmet på plupparna släpper.

Dock skönt med en hållare som passar alla mobiler om man har flera igång samtidigt eller inte vill köpa nya specialskal om man byter mobil ofta. Nu kör jag med en mobilhållare till goprofäste för att kunna filma lite med mobilen och det funkar bra även för andra syften som tex GPS i städer med Google etc.

https://www.actionking.se/fasten/fa...MIhua0rKLg8QIVxaOyCh1_wQh0EAQYASABEgIXAvD_BwE

Edit:
Tror dock att det är mer värt att lägga pengarna på spigen eller liknande som är smidigare att ta av/på.

Ja. Har kört med det på landsväg och mobilen flyger av vid hårda gupp (nästan genomslagspunka-hårda gupp). Det största problemet har varit att limmet på plupparna släpper.

Dock skönt med en hållare som passar alla mobiler om man har flera igång samtidigt eller inte vill köpa nya specialskal om man byter mobil ofta. Nu kör jag med en mobilhållare till goprofäste för att kunna filma lite med mobilen och det funkar bra även för andra syften som tex GPS i städer med Google etc.

https://www.actionking.se/fasten/fa...MIhua0rKLg8QIVxaOyCh1_wQh0EAQYASABEgIXAvD_BwE

Edit:
Tror dock att det är mer värt att lägga pengarna på spigen eller liknande som är smidigare att ta av/på.
Tack. Limma fast pluppar kan jag ordna men den får ju inte tappa mobilen när jag cyklar mtb i skogen. Det kommer den aldrig funka för eller?

Skulle inte Rek. Ram mount.
Visst att mobilen sitter helt okej men sjukt osmidigt att få tillbaka mobilen på rull kontra dom fästen som man har skal till.
Finns ju även lösa fästen till dom systemen om man vill limma på fästet på sitt befintliga skal.

Ett system jag inte klämt på ännu är Fidlocks mobilhållare, vet inte om någon här på HR har något att säga?

Annars bombsäkert tror jag mer på Quadlock eller Rokform (Sistnämnda är både vrid + magnet)

Quadlock har fungerat sjukt bra för mig. Inte en droppe oro över att mobilen ska flyga loss. Stör mig bara på att de tar så jävla mycket för frakt.

Tack. Limma fast pluppar kan jag ordna men den får ju inte tappa mobilen när jag cyklar mtb i skogen. Det kommer den aldrig funka för eller?

Jag kör aldrig MTB men skulle inte rekommendera det. Mobilen flyger loss även när plupparna sitter fast. Inte ofta men man vill inte behöva fundera.

Måste man hålla på med de där extra gummisnoddarna för att mobilen ska sitta kvar på en MTB i stökig terräng?
Undrar om TS pendlar i stökig terräng.

Gäller det dina behov finns det andra och garanterat stabilare fästen hos RAM och säkert många andra.

Senast ändrad:
Jag har trådlös laddning hemma och i bilen så jag vill undvika att ha något som måste fästas i skalets baksida.
Får väl bygga något eget helt enkelt.

Vill använda nuvarande skal och mobilen ska sitta kvar i stökigt MTB åka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp