Moms och Bike-Discount

Moms och Bike-Discount
Makten skrev:
-------------------------------------------------------
> Shindou skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Och du köpte en cykel vartifrån?
> >
> > Lev som man lär?
>
> Från Tyskland såklart, så jag lever precis som
> jag lär eftersom jag är emot dagens
> högskattesamhälle. Sen har jag inte något emot
> att gynna ett land som gör alla rätt och som jag
> gillar. Det är inte omöjligt att jag emigrerar
> dit om läget blir helt outhärdligt i mitt annars
> älskade hemland. Den största nackdelen med
> Tyskland är bristen på allemansrätt och att det
> är lite väl mycket folk per yta.

Larry dribbla bort mig själv ;-)
 
Moms och Bike-Discount
garfunkah skrev:
-------------------------------------------------------
> Prästbol skrev:
> --------------------------------------------------
> > På inköp inom EU betalar man säljarens lands
> > moms, så länge inte säljaren också är
> > momsregistrerad i Sverige, för då blir det
> > svensk moms.
>
> Nej, det är fel. Överstiger försäljningen en
> viss summa per år måste man betala moms i
> mottagarens land.

Det är inte alls fel. Det är Prästbol som har rätt och i princip alla andra har fel. Det är momsregistreringen som är grejen. Försäljningssummegränsen är en gräns när företaget måste momsregistrera sig i köparlandet. Inget annat. De flesta begriper inte denna skillnad, eller vill inte begripa skillnaden.
 
Moms och Bike-Discount
Spelar det någon roll att klyva hår när resultatet blir det samma?

10303782_10152112901171868_2553315650613207484_n.jpg
 
Tillbaka
Topp