Montane regnjacka?

Montane regnjacka?
Jag köpte en skal/regnjacka när jag bodde i london.

Den kostade då £100 (2007, men det var ju en helt annan gbp/sek kurs då). Jag är nöjd. Dels då den har hållt så länge (ligger i väskan nu), den är lätt och tar liten plats och är vattentät. Den andas ju inte tillräckligt bra men jag har aldrig testat en jacka som är vattentät och andas tillräckligt bra (och då testade jag gore active shell jackan i förra veckan). Dragkedjan till en av fickorna har gått sönder, men i övrigt är den fortfarande fullt funktionsduglig.

Finns vid kungsträdgården runt lunchtid om du vill testa, men som sagt den är från 2007 så vet inte hur mycket det säger om dagens jackor.

Montane regnjacka?
Jag har deras lättaste jacka (tror jag) stor som en tennisboll. Den håller inte tätt men den gör min 7 km långa pendling uthärdlig istf plågsam om det börjar regna.

Montane regnjacka?
Har också den lätta som heter feather lite och väger 85g. Mycket nöjd med den. Håller borta vinden och klarar enklare regnskurar men inte ett kraftigare regn.

Montane regnjacka?
pnkcow skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är nöjd med mina Atomic DT, Prism och North
> Star.

Jag har en Atomic DT Stretch, köpt från http://www.ultralightoutdoorgear.co.uk/ för knappt några pengar alls. Jag använder den både med och utan en tunn dunjacka under, den är lätt, tät och andas ganska bra.

Montane regnjacka?
Har deras Lite-Speed H2O Jacket. Köpte den på rea för 600 kr men det känns i ärlighetens namn för dyrt för en plastpåse. Håller tätt det gör den men andas så dåligt att det inte spelar någon som helst roll man blir sjöblöt under ändå. Det enda positiva är att den är liten och lätt.

Nortstar har sin butik här i Umeå och mer oengagerad personal får man leta efter, känns nästan som man ska vara tacksam för att man fått handla av dem.

Tillbaka
Topp