MotionX GPS för iPhone

Markus F

Aktiv medlem
MotionX GPS för iPhone
Alltså, jag har ju kollat att MotionX GPS är kattens pyjamas om man har iPhone... men jag orkar inte rota upp en manual och jag är en erkänd teknisk idiot, och jag har aldrig använt en GPS nånsin. Vad jag däremot vet är att Happy är översvämmat med folk som gärna berättar hur man gör.
Sätt igång. Hur fan gör man?

MotionX GPS för iPhone
Håller med. Tycker den verkar krånglig håller också på med den o fattar inte så mkt av alla menyer har iof lite versionen men men...

MotionX GPS för iPhone
Är ju bara att trycka start typ :-) närå, litet tag tar det definitivt att komma igång med motion... Funkar hyffsat enkelt tycker jag dock och det är ju massor med features. kör fulla versionen. Gratisversionen av runkeeper är däremot ett under av enkelhet, testa den först kanske? Konfigurera så det automatiskt laddas upp på runkeepersajten och kolla på spåren där!

MotionX GPS för iPhone
Mag skrev:
-------------------------------------------------------
> Tryck Meny
> tryck Track recorder
> starta o
> kör!
>
> Magnus

+1

MotionX GPS för iPhone
Har MotionX (kanon) och även terrängkartan (Fugawi - kass GPS men bra karta) men har inte tagit med iphonen ut i skogen. Var/hur förvarar ni fånen för att undvika att den kilar vidare vid ev. vurpa men samtidigt kan hålla GPS-tracking?

MotionX GPS för iPhone
Foxis skrev:
-------------------------------------------------------
> Har MotionX (kanon) och även terrängkartan
> (Fugawi - kass GPS men bra karta) men har inte
> tagit med iphonen ut i skogen. Var/hur förvarar
> ni fånen för att undvika att den kilar vidare
> vid ev. vurpa men samtidigt kan hålla
> GPS-tracking?

Jag har min Iphone i en passande kameraväska på bröstremmen till ryggan. Det gäller att få tag på en liten väska som inte sitter för löst med någon typ av kardborre. Om det regnar lägger jag luren i en plastpåse.

MotionX GPS för iPhone
Jag har Iphone i sidoficka på min camelbak. Riktigt säker och med gpstäckning går nog inte. Sedan ser jag det mest som en kul grej att se rutten i efterhand för iphonegpsen håller ingen vidare precision, så man kan inte lita på allt den spottar ur sig. Tänkte jag skulle börja så här för att utvärdera om jag ska skaffa en riktig gps.

Tillbaka
Topp