mp3-spelare för cykel.

mp3-spelare för cykel.
själv kör ja denna variant. sniken utan display. man märker ju ändå vilken låt som kommer, så vem behöver display?! drar bara mer batteri;)

Bilagor

• 423_7_creative_muvo_512mb.jpg
    423_7_creative_muvo_512mb.jpg
    21.2 KB · Besök: 15
mp3-spelare för cykel.
triple skrev:
-------------------------------------------------------
> Har man tid att lyssna på musik när man cyklar,
> cyklar man för långsamt.
> Så enkelt är det ;)

störs man av musik när man cyklar ska man gå:D

mp3-spelare för cykel.
Helt underbart att lyssna på musik när man hojar.
Fast jag är tveksam till att ha den monterad på cykeln, inte så bra när man kraschar kan jag tänka.

Själv kör jag Muvo med display och Koss the plug, ljudet är inte det bästa men dom sitter helt suveränt.

mp3-spelare för cykel.
Stelben skrev:
-------------------------------------------------------
> Helt underbart att lyssna på musik när man
> hojar.
> Fast jag är tveksam till att ha den monterad på
> cykeln, inte så bra när man kraschar kan jag
> tänka.
>
> Själv kör jag Muvo med display och Koss the
> plug, ljudet är inte det bästa men dom sitter
> helt suveränt.

kosspluggar äger de mesta;=)

mp3-spelare för cykel.
jag lyssnar ofta på musik i skogen. Metallicas stadiga 95-slag i miuren ger bra kadens.
Jag kör med minidisc i plastpåse i ryggfickan. Sladden drar man under tröjan och upp vid halsen.

Minidiscar kan fyndas till vrakpris på Tradera. Kolla bara med en expert som mig först, då en del gamla försöker de sälja till alldeles för höga priser men jag har bra koll.

Lurarna är Koss the Plug utom när jag har mössa, då är det vanliga minilurar.

Flower Kings, Kaipa, Gong, metallica och IA Eklund/Freak Kitchen är suverän cykelmusik

På cykeln med pannlampa och och pluggar i öronen ute i skogen är man totlt avskild och helt i sin egen värld.

Lika bra kan det vara att dra ur pluggarna och bara lyssna på skogen. Men ska långt bort innan civilisationen tystnar helt, en HD hörs väl sådär en halvmil.

mp3-spelare för cykel.
själv kör jag med en iaudio U3 512mb med ett par creativ hörlurar funkar fint om man känner för det går det även att se på film i den men inte att rekomendera när man kör i skogen:P

mp3-spelare för cykel.
Är det bara jag som tycker det är svårt att cykla med lurar? Tycker det är viktigt för tekniken att höra vad som händer.

Jag kanske bara är så manlig att jag saknar simultanförmåga :)

/Johan

mp3-spelare för cykel.
de är en vanesak att inte låta sig distraheras, eller hänryckas i alltför stor grad av tex. musik. jag hade aldrig kunnat spendera en så stor del av mitt liv på diverse gym om ja inte kunnat filtrera ut rix fm o annat skit. musiken ligger(för mig) ganska sublimt, men uppfattas ändå och ger lite extra power;)

mp3-spelare för cykel.
aah, klart att du ska ha en shuffle kaijan. men hade inte du precis beställt en annan spelare? är lite intresserad av den själv också, missade releasen av den med två dagar när jag var i USA nyss :(

mp3-spelare för cykel.
ipoden är perfekt att bara knäppa utanpå jackan/tröjan. Det r skitsmidigt att byta låt, höja och sänka även med vantar. rekommenderas varmt (det är även det snyggaste som går att få tag på i storleksklassen)

mp3-spelare för cykel.
Ju färre prylar man har med sig desto mindre behöver man vara orolig för att ha sönder vid en krasch.
_nokia_6280.jpg

Kraschat rejält med den några gånger. Har en spricka på baksidan och en krasch orsakade att simkortet pajade. Men telfonen fungerar fortfarande som de ska.

(Nåja, glappet mellan knappsatsdelen och displaydelen ökar ständigt. Men den behöver bara hålla 13 månader till. :D)

Tillbaka
Topp