Mtb Adventure Sö-tälje

Mtb Adventure Sö-tälje
ilundq skrev:
-------------------------------------------------------
> Ghettoraiders kommer
> 4 st kör 66km
> 1 st kör 44km

På tal om langning, finns det någon från Ghettot som som har någon extra person med som kan tänka sig att langa ett par flaskor?

Mtb Adventure Sö-tälje
ordens skrev:
> ilundq skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Ghettoraiders kommer
> > 4 st kör 66km
> > 1 st kör 44km
>
>
> På tal om langning, finns det någon från
> Ghettot som som har någon extra person med som
> kan tänka sig att langa ett par flaskor?

Finns nog rätt många som langar i S-tälje.

Mtb Adventure Sö-tälje
Mors!

Så sitter man här med en kall öl och tänker tillbaka på dagen,
Skitbra väder, trevliga människor,rolig bana(kunde gärna fått vara mera endurostök,he-he, men det är ju bara jag),kanonbra organisation, cykeln funkade perfekt(gubben sämre).

Så jäkla kul det var, det här var en tävling och dag att ta med sig in i vinterns mörker.

Självklart så åker vi nästa år ,eller hur.

Gött mos/ Jonas

Mtb Adventure Sö-tälje
Ja, det var välarrangerat & en fin anläggning med nära parkering & fräscha duschar mm. God latte i cafeterian oxå. :)
Väl värt 550 pix i efteranmälningsavgift.

Mtb Adventure Sö-tälje
Tack för idag!! Banan var skitbra, skulle varit ngt utslagande i början bara.

Det som var bra:

Banan
Arrangemanget
Duscharna!!!!
Närheten hem :)

Det som var mindre bra:

Nummerlapparna som pajade lätt
Uppmärkningen av banan på flera ställen
Vaktposteringen när man skulle över vägen och direkt upp på asfaltcykelbanan, jag var 1m från att bli klippt av en bil som dom inte stoppade...!!!!

Jag körde in som 20e i herrar 66km.

Mtb Adventure Sö-tälje
Ja funderar på o köra iår, dock bara 22km..
Bansträckningen ligger ju ute på deras hemsida, tänkte försöka komma ut någon kväll och cykla ett varv och se om det är något att ha:)

Mtb Adventure Sö-tälje
Kaffekask skrev:
> Någon som tänker köra denna tävling i år? Hur
> mycket stig vs grusväg/skogsväg är det i jmf
> med ex Lida Loop?

Vill minnas att det är ungefär samma fördelning stig/grus som LL. Lite snabbare stigar kanske? (mindre tekniskt).

Edit. Kollade strava. Snittfart 23, vilket är nästan exakt samma som jag hade på LL.
http://www.strava.com/segments/2646243

Senast ändrad:
Mtb Adventure Sö-tälje
Jsmacko skrev:
> Ja funderar på o köra iår, dock bara 22km..
> Bansträckningen ligger ju ute på deras hemsida,
> tänkte försöka komma ut någon kväll och cykla
> ett varv och se om det är något att ha:)

Om du hinner ut så vore det toppen med en rapport om hur banan ser ut. Funderar på att hänga på en kompis dit.

Mtb Adventure Sö-tälje
Jag tänkte testa banan i helgen, med största sannolikhet lördag vid nio. Tyvärr är mina stigfinnarskills begränsade så första varvet går långsamt, det andra fortare! Om någon vill hänga på är ni välkomna, skriv i så fall här.

Mtb Adventure Sö-tälje
Det är väl fan vad kroppen skall göra motstånd.
Har anmält mig och betalat till 22 km men i måndags blev jag förkyld med lite lättare feber.
I torsdags så började dock förkylningen släppa och hoppet kom tillbaka.
Då började höger knä spöka så att jag knappt kunde gå. Efter behandling av tigerbalsam och värmande skydd runt knät så har smärtan i knät försvunnit men då började halsen tjockna igen.
Får se vilket skick jag är i imorgon bitti men troligen åker jag dit om jag så bara skall promenadcykla runt varvet. Kul att prova nya spår.

Mtb Adventure Sö-tälje
Tack för det. Hittade en bild på mig nr 443.
Om det finns fler av alla de fotografer som fanns runt banan som läser detta och har något på mig så är jag intresserad.

Mtb Adventure Sö-tälje
Kul lopp och bra arrangemang. Dock så blev det lite ensamt på 66 km för en amatör, varit förkyld i två veckor och drog på mig kramp sista 22 km så jag vinglade in på 3:59:02. Klart jämförbart med Lida Loop och vädret och banan var kanon. Hoppas de får fler anmälda nästa år.

Jag körde med brus-magnesiumtabletter en vecka innan Lida och klarade mig helt från kramp. Det vara bara att benen dog då och då men nu jäklar. Olika muskler här och där sa ifrån ordentligt så jag kunde inte stå mycket på sista varvet och fick gå i backar. Roligaste efteråt är när jag knappt kom av cykeln pga kram i låret och muskeln på insida och ovansida knä. Jag tänkte sätta mig på fötterna och underbenen men då började vaden krampa och då vill man åt andra hållet. Måste ha sett helt sjukt ut :)

God lasagne efter och skönt att ta en varm dusch efter. Rekommenderas!

Mtb Adventure Sö-tälje
Bra lopp och banan är nog den roligaste jag kört! Bra mix av allting :)

Jag körde med en stark jävel ( nr 222 ) i 2 varv, sen fick jag köra själv 1 varv och jag gick imål på ca 2.53 och 6e plats.

Det enda minuset var den där bomstolpen vid gula husen strax efter man rundar en liten vik och upp på en bro. Den sa jag till om redan förra året att den behövde en kona på sig så ingen skadar sig i onödan.

Plus oxå till Scania's lokaler för ombyte, riktigt bra!!!

Mtb Adventure Sö-tälje
Jag körde också, riktigt nöjd med både bana och resultat. Hade siktat på att gå in under 3 h men enligt tidtagningen fick jag 3:00:00:2! Nöjd ändå, åttonde man på 66km.

Mtb Adventure Sö-tälje
abuselma skrev:
> Jag körde också, riktigt nöjd med både bana
> och resultat. Hade siktat på att gå in under 3 h
> men enligt tidtagningen fick jag 3:00:00:2! Nöjd
> ändå, åttonde man på 66km.

Tur för mig att jag hade några meter direkt på dig efter min felkörning...

Tevlig tävling såhär på eftersäsongen! Mycket bra ordnat före och efter med god mat och bra dusch och ombyteslokaler! Men de bör se över trafiken. Blev fast bakom en bil som sniglade sig fram och det var för trångt att köra om. På banvallen korsade en bil mitt framför mig i hög fart...

Hälsningar
Rickard

Mtb Adventure Sö-tälje
Även jag tog mig runt efter lite bekymmer med kedjan. Stort TACK till Dig som stannade och försökte hjälpa mig att få loss den ovanför backen som gick upp över järnvägen! Vi lyckades dock inte utan fick ta till våld å trampa loss den. Tappade ca 15-20 min på det.

För övrigt mycket trevligt arrangemang! Mycket plus för lokalerna!!
Banan innehöll verkligen ALLT!
Grymt!!
Grymma bilder av Happy och jarna!!
Intresserad av fler om någon fotograf filmare ser detta.

Mtb Adventure Sö-tälje
mtbadventure406.jpg

mtbadventure388.jpg

Mer bilder från MTB Adventure 2013 finns här http://happymtb.org/2013/10/20/mtb-adventure-2013-bildgalleri/
Hjälp gärna till att tagga startnummer :-)

Video finns här
och här
och här

Senast ändrad:
Mtb Adventure Sö-tälje
Instämmer i hyllningskören över det fina arrangemanget.

Det enda som stör är att jag förlorade spurtstriden om 34:e plats i 66km-klassen...

/nr 77

Mtb Adventure Sö-tälje
Mkt trevlig dag. Lagom stort arrangemang men lite ensamt på tredje varvet.
Sjysst med allt omkring som parkering, nummerlappar, cykeltvätt, käk, resultat mm.

Stefan

Mtb Adventure Sö-tälje
Sjukt jobbig bana,, satt ensam i skogen efter lervällingen på 3dje varvet och ville bara ge upp! :) men tog tag i det och körde i mål tillslut på 4:02 sen körde jag 30 mil hem till bollnäs :) polarn gav upp efter 2:a varvet!!
Det var totalt nerbrytande att gå ut på ett tredje varv.. Blir det nått nästa år får det räcka med två varv!
Arrangemanget var ett av dom bättre jag varit på! Hamnade dock inte med på bild :(
Jonas bollnäs ck

Mtb Adventure Sö-tälje
Alexander_kyckling (fd xdr) skrev:
> ordens skrev:
> -----
> > ilundq skrev:
> >
>
> > -----
> > > Ghettoraiders kommer
> > > 4 st kör 66km
> > > 1 st kör 44km
> >
> >
> > På tal om langning, finns det någon från
> > Ghettot som som har någon extra person med som
> > kan tänka sig att langa ett par flaskor?
>
>
> Finns nog rätt många som langar i S-tälje.

Hur tänker du där????

Mtb Adventure Sö-tälje
Jag hade en underbar dag. En riktig skrattmatch! :)

Till nästa år vore det kul med 3 olika loopar. (läs Lida loop eller Nya Långa Lugnet).

Mtb Adventure Sö-tälje
Jaha! Då var man anmäld MTB Adventure 2016 den 17e Oktober 64km. Blir mitt andra motionslopp sen jag började med MTB i våras. Ska bli riktigt kul att köra i en annan stad man aldrig har kört i förut. Är det någon annan här som ska köra???

Mtb Adventure Sö-tälje
kay skrev:
> Jaha! Då var man anmäld MTB Adventure 2016 den
> 17e Oktober 64km. Blir mitt andra motionslopp sen
> jag började med MTB i våras. Ska bli riktigt kul
> att köra i en annan stad man aldrig har kört i
> förut. Är det någon annan här som ska köra???

Jag ska köra, gjorde det förra året (var då mitt första motionslopp) och ser fram emot årets lopp.

Mtb Adventure Sö-tälje
Äh, alla häckar inte framför Happy dygnet runt :) Jag tycker att det är ett rätt trevligt lopp och sista chansen på säsongen. Sugen men har troligen inte tid.

Tillbaka
Topp