Mtb-adventure

Mtb-adventure
zyklom skrev:
-------------------------------------------------------
> typ som jag va den enda som körde med flats o
> skatedojor dhbrallor, finns liksom inte en
> möjlighet att jag skulle klä mig i tighta
> kläder..no way inte min stil överhuvudtaget.

> Banan var väl ok men jag hade gärna velat ha mer
> action iform av hopp o skit. Va mer ett
> konditionsrace typ.

Jo det var ju ett XCM lopp!

Mtb-adventure
O fan, var en cykeltävling konditionskrävande.... Det kunde jag aldrig tro ;)

Edit: hade du stora gröna flats? Varvade en med det strax innan mål som gick i en backe.

Senast ändrad:
Mtb-adventure
julgus skrev:
> DNS pga förkylning :-( Filmade o fotograferade
> istället.
> Lite film:
>
>
> Bilder kommer.

Tråkigt att du inte kunde köra julgus. Men det vart ju en bra film istället?? ? Du fick med mig både i startan och in för varvning. Hehe!

Mtb-adventure
Fyfan va sliten jag var här :)

Bilagor

• IMG_7610.JPG
    IMG_7610.JPG
    109.2 KB · Besök: 29
Mtb-adventure
abuselma skrev:
> Var hittade du bilden? Den var tjusig!

Min kusin fotade under loppet, dock inte hela du han var tvungen att köra någon som ramlat.

Mtb-adventure
Riktigt nöjd med hur det gick, hade som målsättning att kapa 30min av förra årets tid (strax under 4tim, plats 180/195) och gick i år mål på 2:57 (plats 70/216). Lite jobbigt med dimman och glasögon samt krampkänningarna mot slutet. Tycker att banan är kul och omväxlande. Ser redan nu fram emot nästa år :-)

Mtb-adventure
@Zyklom, då låg jag strax efter dig stora delar av andra varvet, innan du cyklade ifrån mig när jag fastnade bakom någon långsammare på en singeltrack. Att du inte fick värmeslag i alla de där kläderna funderade jag en del på:) Och din cykel lät som ingen annan jag hört, lite tröskljud. Jag hade en Focus HT och knallorange skor.

Hur som, du var imponerade snabb med din lilla cykel! Skaffa en 29a och framförallt spd (ja, det finns en anledning att så många har det) så kommer du vara riktigt snabb.

Jag skulle dock vilja skicka med ett litet råd för att bli lite mer i harmoni med dina medtävlare. Håll dina spår tydligare och flacka inte runt så mycket, på tävling är det trångt i spåren och för att undvika olyckor är det bra om alla är så förutsägbara som möjligt. Och rakare spår är ju kortare väg, dvs snabbare i mål:)

En kul tävling tycker jag för övrigt, mer intensiv än jag trodde. Inte tekniskt svår men det svängde ofta och mycket så det var inte ofta som jag hann få fram vattenflaskan.

Senast ändrad:
Mtb-adventure
Hehe jag frös inte om man säger så, men skulle lämnat ryggan med utrustning i bilen. Sparat liite vikt men trivdes ändå bra på banan.
Tröskljudet hehe som du nämner är resultatet av brutal misshandel av träning typ varje dag..det ska åtgärdas?

Är mer intresserad av cykla på riktigt än att internetcykla så tar därför lite längre tid att lära sig cykelspråket när man fortfarande är relativt ny. Att jag flacka runt så mycket håller jag inte helt riktigt med om, men jag förstår vad du menar tydligt!
Ligger man ett gäng o drar o ngt händer i fram blir det fan inga roliga konsekvenser för någon. Jag vill o tänker iaf inte vara någon som utlöser en otrevlig dominoeffekt. Då du upplevde jag flacka runt var nog att jag leta tillfälle att ev dra förbi, segt att fastna när man vill om. Bra råd oavsett!

Ny hoj kommer det bli definitivt am/enduro när jag hittat el byggt den!
Kommer tyvärr inte ihåg dig, men grymt att du skrev!:)

Mtb-adventure
Riktigt trevlig tävling!

Kompakt start och målplats nära till allt.

Lyxigt med hembakade bars

Lasagnen var kanon tillsammans med Lidingös fisksoppa säsongen kulinariska höjdare.

Trevligt och användbart att få en buff i stället för dessa eviga medaljer.

Banan var inte speciellt svår, men det fanns några trixiga ställen. Men körde man den korta varianten så vara den mer nybörjarvänlig. Det var inte så många startande så det blev inga köer men banan är ganska smal typ led/löpspår så med fler startande finns risk för trängsel. Smart med olika startgrupper.

500:- i startavgift kändes nästan för lite

Kommer gärna igen nästa år

Mtb-adventure
jensclaudius skrev:
> Riktigt nöjd med hur det gick, hade som
> målsättning att kapa 30min av förra årets tid
> (strax under 4tim, plats 180/195) och gick i år
> mål på 2:57 (plats 70/216). Lite jobbigt med
> dimman och glasögon samt krampkänningarna mot
> slutet. Tycker att banan är kul och omväxlande.
> Ser redan nu fram emot nästa år :-)

Då var jag inte långt efter dig, rullade in på 3.05 men nästa år ska jag slå dig, hehe!!!

Tillbaka
Topp