MTB-Banor i Sverige

SSaxx

Ny medlem
MTB-Banor i Sverige
Finns det något ställe i Sverige där dom har öppna (tillåtet för alla att åka när som helst) MTB-banor? Ska gärna se ut som dom dom MTB-proffsen kör i World Cup, eller något liknande.
Jag bor i Sthlm men hittar jag nåt ställe med bra banor så åker jag själv iväg på ett litet träningsläger över nån helg eller så... :)
 
MTB-Banor i Sverige
Det finns ju en cross country bana i slottskogen i Göteborg som varit SM bana. Men jag vet dock inte hur world cup skiljer sig mot SM.

MVH
Magnus
 
MTB-Banor i Sverige
Lars.E skrev:
-------------------------------------------------------
> hm skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > xco,xcm,xcs eller dh....
>
> XCE...

haha, jag kände att det inte var rätt med xcs men kom inte på något bättre... och då tog jag ändå ett gubb sm-silver i xce i fjol...
 
MTB-Banor i Sverige
SSaxx skrev:
-------------------------------------------------------
> Eller om det finns något ställe i Sverige som
> har många fina stigar som man kan cykla på! :)

Du kan ju börja på hemmaplan. Inte mycket som slår en heldag i Nackareservatet, bara höjdmeterna som saknas. Eller är det "fel" sorts stig?
 
MTB-Banor i Sverige
SSaxx skrev:
-------------------------------------------------------
> Eller om det finns något ställe i Sverige som
> har många fina stigar som man kan cykla på! :)

Eksjö kan bjuda på en hel det fina stigar vill jag hävda både med delar av Ränneslättsturens spår samt även de andra mtb spåren som finns i samma område ...
 
Tillbaka
Topp