Mtb Eksjö

Anna N

Ny medlem
Mtb Eksjö
Ska till Eksjö i helgen och såg senast jag var där vad som såg ut att vara ett mtbspår i Nannylundskogen (så hette den i alla fall när jag bodde där; menar alltså skogen mellan Ränneborg och stan). Nån som vet hur det är, hur långt etc.? Annan bra cykling där?

Mtb Eksjö
Vid det blåa krysset startar ett pilat spår som är ca 2 mil långt. Blandat stig och skogsväg.

Rosa krysset är spårcentral för löparspår. Det är okej att cykla på 7,5, 10 och 15 km spåren för det är ändå ingen som orkar springa där :). Delar av dessa spår används under Ränneslättsturen.

Lila krysset är ett nytt spår för i år så stigarna är inte så snabba ännu. Pilat även här, 5-6km någonting.

Svart kryss är Nannylundsspåret som du snackar om, ca 5 km och pilat.

Röda krysset är Ränneborgsspåret, ca 7 km pilat.

Vill du köra mer så finns det en hel del omärkta stigar vid Skidstugan öster om Eksjö.

Bilagor

• eksjo.jpg
    eksjo.jpg
    85.6 KB · Besök: 133
  • eksjo2.jpg
    eksjo2.jpg
    66.2 KB · Besök: 74
  • eksjo3.jpg
    eksjo3.jpg
    62.7 KB · Besök: 80
Mtb Eksjö
+1 på hellla! Föredömligt redovisat. Det går iofs att cykla höglandsled mot Nässjö eller upp till Skurugata, men det är sämre.

Föreslår att du provar de tre uppmärkta träningsrundorna som ligger mycket nära varandra. Flowiga, snabba, nästan bara singeltrack, lagom tekniska. Den nya suger musten ur dig rätt snabbt iofs!

Annars kör du den delen av Ränneslättsbanan som börjar vid det blå krysset. Det räcker också en stund. Go tur!

Mtb Eksjö
I12s gamla 10 mila spår med utgångspunkt vid Prästängen, samt Ing2s 15 kilometerspår är också två riktigt bra leder. Där cyklade jag en hel del för lääääääääääääääänge sen, det kanske är igenvuxet men då var det en kanonbra blandning av teräng, fart, teknik.

Mtb Eksjö
Alla spåren som nämms går utmärkt att cykla på. Höglandsleden mot Hult start vid Koporten funkar också bra.Det finns även ett nytt spår mellan gamla soptippen och Gyesjön som är riktigt tufft 5km långt, kolla eksjock.se för vägbeskrivning.

Mtb Eksjö
Tack för tipsen! Körde in vid Ränneborg men hade lite svårt att hitta markeringarna. Men det gjorde inget för det fanns en hel del bra stigar att följa ändå. Hann tyvärr bara med en tur men ser fram emot att testa de andra nästa gång.

Mtb Eksjö
Eksjö är bra för Xc. Finns mycket förutom Ränneslätts-banan. Ta tex Nannylunds-slingan nästa gång.

Eller be om guidning! Finns flera Eksjö-bor här.

Mtb Eksjö
väcker en gammal tråd.

jag har varit i eksjö under veckan och har hunnit med 2 pass.
ett på 20 km spåret, märkt med blått kryss högre. jag försökte mig även på det röda krysset med det var lite dåligt uppmärkt bitvis så jag gav upp och tog det svarta krysset istället. Jag tror jag tyckte mest om det svarta krysset, 4 km nice skogsstig.

nästa vecka ska jag forsätta att utforska eksjös mtb spår. någon som har fler ideer, uppmärkta spår, gps filer eller kanske någon som har lust att visa runt lite?!

Tillbaka
Topp