Mtb-entusiaster

• Trådstartare Trådstartare Roberto V.
  • Start datum Start datum
R

Roberto V.

Guest
Mtb-entusiaster
Vilket härligt forum! Verkligen trevligt att se ett forum med så många entusiaster och eldsjälar som brinner för cykelsporten.

En stor eloge till alla er som ligger bakom det här.

/Roberto

Mtb-entusiaster
Välkommen till Happy, här snackar vi cykel så det ryker... ;-) Även landsväg, då många av oss kör på det mesta som rullar med trampkraft.

/Leo

Mtb-entusiaster
Välkommen Roberto!

Är övertygad om att du, om du har lust och är den vi tror att du är, har mycket att tillföra våra ofta klargörande röriga trådar:-)
Oscar

Mtb-entusiaster
Jag är övertygad om att vi som individer och grupp har mycket att tillföra, även storheter som Vacchi. Det är ju det som är det fina med den yttrandefrihet vi har fått genom olika forum och bloggar - att vi kan påverka människor genom den multiriktade kommunikationen. Naturligtvis påverkar det våra inlägg när vi märker att personer som vi beundrar läser vad vi skriver. Då vässar vi våra argument ytterligare för att fördjupa diskussionen om olika frågor inom området, vilket är bra för den generella kvalitén på inläggen.

Mtb-entusiaster
Roberto,

Här finns det goda möjligheter att umgås med 2-hjuls världens allätare. Även om det heter HappyMTB så har de flesta här inte mycket emot icke-MTB 2-hjulingar.

Mtb-entusiaster
rikard skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag gissar att Roberto heter Hå i efternamn....

Odlar Pelle horn i pannan?

Mtb-entusiaster
så det var inte på rikrigt alltså? för oss som är nya här så är det inte altid så lätt att förstå när ett inlägg är på skämt och det kan kännas väldigt pinsamt efteråt. eller är det roligt?

Mtb-entusiaster
Markus F skrev:
> Vart är Happy på väg? Fler och fler som tidigare
> varit seriösa börjar nu göra massvis med
> tramsinlägg.

Skönt att vi som aldrig har varit seriösa fortfarande står på oss, eller hur. =)

/rikard

Mtb-entusiaster
Asch, så farligt var det väl inte.
En viss sensmoral finns det:
Allt är inte vad det verkar vara. En offentlig person som Roberto Vacchi hade antingen skrivit under ett helt anonymt nick som inte hade gett några antydningar, eller så hade det funnits det fulla namnet registrerat med en e-postadress typ xx@eurosport.com

Och jag tror att det till viss del är det som trådskaparen av denna bustråd vill få fram. Gå inte på allt du läser. Se inte det du vill se. Roberto hade lika gärna kunnat heta Viklund. Happy MTB är media, även om det här forumet inte styrs av en multinationell koncern med huvuduppgift att tjäna pengar. Var kritisk mot media, vare sig det är på TV, en tidning eller på din dataskärm i ett sammanhang du vanligtvis känner dig trygg i.

Och var framförallt beredd på att dina kompisar kommer att göra practical jokes;-)
Minns lektionen från Deltagänget: "Dont get mad, get even"

Mtb-entusiaster
Markus - du har självklart rätt, elementär internetsocioligi käre Watson!

men..

För mig som ständigt arbetar med Internetkommunikation är Happy en befrielse i den ärlighet och gemenskap man, trots mediets otillräcklighet, upplever här. Därför förefaller inte idén att Roberto Vacchi eller någon annan cykelcelibritet, på relativt jämlika villkor, skulle vilja delta helt osannolik. Snarare en bekräftelse på på kvalitéerna i Happy.

Tror det kan vara en del av förklaringen till varför jag och en del andra fick cirklarna rubbade.

Kort sagt - Om man inte kan lita på Happy, vem i hela världen ska man lita på då???
(:-)scar

Mtb-entusiaster
Bianchi oskar skrev:
> asså jag är efter, vem är Roberto Vacchi? nån på
> eurosport?

Oskar to the rescue. Dagen är räddad. =)

Mtb-entusiaster
På Formel-1 forumet f1bb.com deltar Eije Elgh (eller hur fonken han nu stavar det), kommentator på TV4, så det hade inte varit såå konstigt om Roberto hade tittat in. Synd att det inte var så...

Mtb-entusiaster
Som sagt man ska inte lita på allt som står på Happy, gäller även råd om träning etc. Många inlägg är bra och riktiga medan många är helt fel, på forum som dessa pågår det ofta en massa tyckande som av endel tas som sanningar. Denna tråd visar lite av vilket genomslag ett topic kan få.

Mtb-entusiaster
Chrille77 skrev:
> Som sagt man ska inte lita på allt som står på
> Happy, gäller även råd om träning etc. Många
> inlägg är bra och riktiga medan många är helt fel,
> på forum som dessa pågår det ofta en massa
> tyckande som av endel tas som sanningar. Denna
> tråd visar lite av vilket genomslag ett topic kan
> få.

Tar man allt på allvar här så är man väl snart en gravt överviktig anorektiker som kör vätternrundan på DH-hoj, kör DH med skogling-spinkhoj och droppar 5 meter med damcykel. Dessutom hade man alltid kört med ALLA skydd, cykeldator, hjärtbesvärsinducerande kamelpuckel, minst två hjälmar, nån apparat som ger en elstötar så man blir snabbare (Finns det inte såna till kor? Eldressör?), GPS, kompass mm mm mm mm.............

:D

Mtb-entusiaster
ah, länkat till min gamla hembyggdstidning, va trevligt.

Kul att så många kända människor har kommit med i happy, Roberto, Fåglum å nu Göran. Det är viktigt att vi får med makthavarna så vi får vara kvar i skogarna.

Mtb-entusiaster
rikard skrev:
> Bianchi oskar skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > asså jag är efter, vem är Roberto Vacchi? nån
> på
> > eurosport?
>
> Oskar to the rescue. Dagen är räddad. =)

observera att jag skämtar inte...;) vem är han? nån efterbliven komentator lr?

Mtb-entusiaster
hej! jag heter pelle! jag är dum i huvudet! jag kan ingenting om rally som jag komenterar ihop med jonas kruse! MIN KOPIZZ JONAS KRUSE! det vet ni väll? jag vet att inersinne så tycker jonas att jag är dum ihuet! det tycker alla! jag är lite ledsen för det faktiskt... :(

PS, jag har köpt en tv på siba och fått en sån fin mattsvart cykel på köpet! vad tycker ni jag ska uppdatera?

mvh pelle

Mtb-entusiaster
Bianchi oskar skrev:
> observera att jag skämtar inte...;) vem är han?
> nån efterbliven komentator lr?

Klicka på länken i mitt inlägg ovan...

Mtb-entusiaster
rikard skrev:
> pelle törnberg skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> Skärpning oskar. Jag ser dig....
>
>

va??? du tror att det va jag?! never! jag är ju värsta bigfan av den idoten ju ;)

*damn*

Mtb-entusiaster
pelle törnberg skrev:
> hej! jag heter pelle! jag är dum i huvudet! jag
> kan ingenting om rally som jag komenterar ihop med
> jonas kruse! MIN KOPIZZ JONAS KRUSE! det vet ni
> väll? jag vet att inersinne så tycker jonas att
> jag är dum ihuet! det tycker alla! jag är lite
> ledsen för det faktiskt... :(
>
> PS, jag har köpt en tv på siba och fått en sån fin
> mattsvart cykel på köpet! vad tycker ni jag ska
> uppdatera?
>
> mvh pelle

Snyggt Oskar. Du får ju iallafall *försöka* ändra din karaktäristiska språkstil något om du ska låtsas vara någon annan.... :-) Jag menar, en sk journalist (Törnberg), borde ju iaf klara att skriva stor bokstav i början på meningar och namn...

Mtb-entusiaster
JT skrev:

> Snyggt Oskar. Du får ju iallafall *försöka* ändra
> din karaktäristiska språkstil något om du ska
> låtsas vara någon annan.... :-) Jag menar, en sk
> journalist (Törnberg), borde ju iaf klara att
> skriva stor bokstav i början på meningar och
> namn...
>

jag tror inte han klarar av det... inte så lost i huet som han är *hatar*

btw så va det INTE jag som skrev som törnberg...

Mtb-entusiaster
.. och när John och Yoko Lennon har gått på psykoanalys, och Robert Zimmerman har flytt till landet med miljonerna... Vem i hela världen kan man lita på... (Mikael Wiehe)

Fjärdebrunn skrev:
> Kort sagt - Om man inte kan lita på Happy, vem i
> hela världen ska man lita på då???
> (:-)scar

Mtb-entusiaster
Bianchi oskar skrev:
> btw så va det INTE jag som skrev som törnberg...

ossskar, vad har vi sag om att ljuga på forumet. Tvätta nu munnen med tvål genast... =)

Tillbaka
Topp