MTB funderingar

henrikrosen

Ny medlem
MTB funderingar
Skulle köpt mig en Scott Scale 50 för några veckor sedan men någon han före mig till den cykeln. 2009 års modell i storlek Large är ju slut överallt. Har därför tittat runt lite på nätet och försöker läsa på om de olika fabrikaten.

Tankarna vandrar runt Sintesi 812 med SRAM X9. Hittar ingen bra info eller test på denna cykel. Vad säger ni som kan om denna? Tidigare har jag kört Bridgestone (på stenåldern för er yngre) och GT. Nu skall jag ha en bra motionscykel, kommer inte tävla eller göra gigantiska hopp utför trappor och sådant som jag gjorde förr utan enbart cykla i skogen för motionens skull. Budgeten ligger på 10 - 13 000kr.

MTB funderingar
Sintesi gör kanonfina ramar. Vet inte om de gör färdiga cyklar utan tror att butiker bygger upp ramarna efter eget tycke. Sintesi 911 är också en bra ram som kan vara värd att titta på. I stockholmsområdet finns Sintesi på TCM i Tyresö. De kan säkert bygga upp en cykel efter din budget.

MTB funderingar
Du har säkert redan kollat där men på Cyklotekets hemsida anges i alla fall att de har Scale 50 -09 i storlek L i lager, för finfint reapris.

MTB funderingar
Det blir nog nätköp om det rör sg om Sintesi. Utbudet i Jönköpng sträcker sig till Nishiki (passar inte mig), Scott (Scale sitter jag bra på), Cannondale (känns som man betalar mycket för märket), Kona (ramen passar inte mig alls).

Har för mig att jag kollat med Cykloteket men att lagestatusen på sidan inte stämde.

MTB funderingar
Jag köpte en Sintesi 811 (812 ramen men med lite sämre komponenter)i tisdags , jag har inte haft så många mountainbikes men jag älskar denna cykeln. Ramen får det att kännas som man har bakdämpare för den är så lätt. Snygg dessutom. Jag kom över en 09 hos en lokal cykelhandlare med pedaler, skor, hjälm, flaska och flaskställ för 12,5k kr.

Bilagor

• DSC04154.JPG
    DSC04154.JPG
    71.7 KB · Besök: 105
Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp