Mtb i Kroatien, makaresh(?)

peder_h

Medlem
Ska på en familjevecka till Makaresh(vet inte hur det stavas), ser att det finns mtb cykling i bergen. Någon som har erfarenhet av området och kan komma med lite tips och råd?

Reeperbahn - Marrakesh ? (bra grejjer)

Du e så kung Ström. För oss är det döds-switchback men för dig så är det another day in the bike-park.

Ps. ja drar till Malaga nästa vecka, kram.

Jag va i tucepi i juni 17, strax söder om Makarska. Finns ganska många uppmärkta leder med typ grusväg stil som utgår ifrån Makarska stad.
Hela området är ju ett stort berg så höjdmeter finns det gott om.
Vandringslederna är väldigt steniga och väldigt tekniska, jag körde inte där då jag hade en xc ht med mej.
Finns också en led upp till svetijure (Kroatiens näst högsta berg) är dock asfalt å oljegrus upp. ca 30 km till toppen på nästan 1800 hm.
Mtb cyklarna att hyra var av enklaste model. Så vill man ha ok cykel får man nog ta med sej egen cykel.

B0AAC180-B55D-434E-957D-AF366D002D04.jpeg

Ledkarta i Makarska.

Senast ändrad:
Tack för all info.
Får se om vi får med oss cyklarna, flyger direkt från Skellefteå och vet inte om går.
Skönt med höjdmeter.....belöningen väntar vid poolen

Jag laddade ned appen trailforks och där fanns det en del bra leder med. Från Makarska strand (stadskärnan) så är det en väldigt lång och tuff asfalt klättring upp till ett Naturreservat. Det var en väldigt härlig och jobbig cykling. Kul utför sen... Det finns också en stig som man kan cykla längst strandpromenaden, från Makarska till byn innan (piratbyn, Omiz? kanske? kommer inte ihåg) Men som sagt, det är mycket sten och stigarna upp mot berget är väldigt tekniska. Jag hyrde en sunkig MTB på plats så det var spännande :-)

Tillbaka
Topp