MTB i Sardinien

Yavor

Medlem
MTB i Sardinien
Hej!

Är det någon som kan dela med sig lite erfarenheter av mtb i Sardinien? Jag + flickvän drar dit nästa vecka och stannar i två veckor (pust) och kan tänka mig ta ett par cykelutflykter. Vi kommer att vara i nordvästra delen av ön, runt alghero, men har även tillgång till bil. Har kollat runt på nätet, sardinien verkar ganska coolt för mtb, men hittar inga uthyrningsställen. Möjligt att man kan prata med LBSen där nere, man brukar kunna wheela och deala till sig saker i italien ;)

Mvh /Y

MTB i Sardinien
Vi har varit i Alghero med Hassec. Det fanns nog en hel del uthyrare där nere. Vi hade en tur planerad men den missades då resebolagets personal anmälde oss som en person och det krävdes minst två för att turen skulle bli av. Överlag måste jag säga att mäniskorna på den ön gjorde ett mycket gott intryck så jag gissar att det ska funka med uthyrningen. Jag minns inte nu vilket hotell vi bodde på men ska försöka kolla upp det. De hade kontakt med en guide som tog en runt på en enligt andra som kört turen trevlig sväng.

I´ll be back.

;~}

MTB i Sardinien
Yavor som skulle till Sardinien, blev det någon MTB-utflykt? Jag och min sambo åker dit på onsdag, och är intresserade av lite tips. Hittade ni någon i Alghero-området som hyr ut hyfsade cyklar? Andra icke cykelrelaterade tips är också välkomna!

/Helena

MTB i Sardinien
Hitta denna sidan via Google, här iaf två Hotell som verkar ordna MTB utflykter?

# Alghero Holiday's club
via Lido 14, 079 952483
mtb excursions
#

S. C. Aurora
via Goceano 8, tel. 079 953603
mtb excursions

Dessa hyr även ut MTB i Alghero, visst är Google bra på att hitta... ;-)
<http://www.mtbportoconte.it/english/mountainbike_en.htm>

De hade även tips på utflykter:
<http://www.mtbportoconte.it/english/escursioni_en.htm>

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
MTB i Sardinien
Visst, Google är jättebra på att hitta...tänkte bara att det kunde vara kul att dessutom få lite tips från en på forumet som uppenbarligen var på Sardinien för några veckor sedan...:)

/Helena

Tillbaka
Topp