Mtb i Vansbro

Mtb i Vansbro
Urtomas, har du några bra tips tar jag gärna emot. Är i DJ nu över midsommar.

Det finns lite fina stigar från Gensen och upp mot Leksand och tillbaka, ca 3 mil, sen är det en kul stig vid Skålö. Men jag har gärna mer i sortimentet.

Mtb i Vansbro
jomper sa:
Urtomas, har du några bra tips tar jag gärna emot. Är i DJ nu över midsommar.

Det finns lite fina stigar från Gensen och upp mot Leksand och tillbaka, ca 3 mil, sen är det en kul stig vid Skålö. Men jag har gärna mer i sortimentet.

Vet inte om jag har så mycket tips tyvärr. Började cykla efter att jag hade flyttat därifrån.
Från Snöån så är Romboleden i nordostlig riktning toppklass (från mellan sjöarna till Morbergsvägen). Längre har jag inte cyklat.
Från Vålberget (öster om Van) sydost ner till Skålö är riktigt fin, sista biten är topp.
Gensen och rakt norrut antar jag att du redan har cyklat.
Finnmarksleden från Hästängsåsen ser fin ut till en början (har bara kollat början). Den går till Fredriksberg, men jag vet inte hur fin den är länge bort. Det är cykelförbud i naturreservatet och det brukar vara en del folk där, men det går att leda cykeln den biten om man vill.

Mtb i Vansbro
Det spåret jag pratar om norr om Gensen är nu skyltat hela vägen, exakt 30 km långt.

När jag blev visad runt för några år sedan var det stig längs med stora delar av Gensen men nu går det på grusvägen, lite synd men stora delar är enormt bra cykling.

Tog mig runt på 2 timmar utan att hetsa på grusvägarna.

Mtb i Vansbro
Nu finns de gpx filer på stigarna i vansbro. Finns bland annat på www.naturkartan.se välj "cykling"
Instagram och Facebook: vansbromtb

Bilagor

• 20210925_155913.jpg
    20210925_155913.jpg
    1.6 MB · Besök: 69
  • 20210822_105616.jpg
    20210822_105616.jpg
    1.5 MB · Besök: 68
  • 20210905_181709.jpg
    20210905_181709.jpg
    1.2 MB · Besök: 70
Tillbaka