MTB lopp med mycket singeltrack och trail

Orkar inte leta i forumet...

Är grymt sugen på att köra nåt mtb lopp som innefattar mkt singeltrack och lite mer teknisk cykling. Finns det några sådana lopp i närheten av Gbg nu på hösten?

Snapphaneturen i skåne, dock redan varit. Men det sägs vara ett av sveriges stigrikaste lopp

patflemming sa:
Orkar inte leta i forumet...

Är grymt sugen på att köra nåt mtb lopp som innefattar mkt singeltrack och lite mer teknisk cykling. Finns det några sådana lopp i närheten av Gbg nu på hösten?

skogsvakt sa:
patten sa:
kimkimano sa:
singletrack är ju helt klart roligast att köra..

patten sa:
Blir det inte en tråkig tävling på singeltrack?

Jag håller med! Men det känns som om att när en väl har tagit starten så är det svårt att passera :) om man kör massstart alltså!

Du har aldrig kört ett mtbrace?

Nä, men en hel del singletrack! Enstaka endurorace har jag dock hunnit med att testa.

Det löjliga med cykelsverige är att det krävs både medlemskap i klubb och tävlingslicens och i vissa fall även eget/hyra av chip för att tävla. Tex kan du behöva betala 950kr om du löser engångslicens, hyr chip och anmälningsavgift. Sen brukar det vara typ 9 st startande i H21 också.

Det flesta motionslopp på mtb är av typen långlopp och där är det mest enkla stigar, grus och asfalt.

Senast ändrad:
Jag är också intresserad av lopp med mycket bök. Vretabiken verkar klockren, ligger dessutom nära Nyköping där jag bor. Fyll gärna på med tips om ni har.

Tillbaka
Topp