Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
NickPick sa:Det är ganska vanligt att fötterna är bredare framtill.
NickPick sa:Det är ganska vanligt att fötterna är bredare framtill.
Ja, det vet ju alla utom skotillverkarna...
Jag provade allt som fanns i butik, men min erfarenhet att de som kallades för "wide" var som vanliga sportskor, det vill säga inte direkt fotformat. Beställde till slut ett par Bont, som känns okej, men gick sönder väldigt fort (båda sulorna spräckta, trasiga spännen, sönderriven plast på ovansidan).
Hur funkar ME701?
Tänkte beställa Riot mtb+ modellen.
Jag hade Riot MTB, nu slängda eftersom typ allt var trasigt. Fick dessutom till svar från både tillverkare och återförsäljare att jag kunde glömma garanti. De är nog helt ok på landsväg / grus, men håller inte i skogen.
Har ett par spiuk som kostade en femhundring och fortfarande är hela efter att fått ta emot minst lika mycket stryk, så det är inte bara för att jag inte kan cykla som Bont gick sönder ;)
Kör nu med Shimano AM9, som egentligen är för smala, men annars nlg rätt sorts sko för mig.
Det var carbonsulorna som knäcktes. Plast verkar kunna flexa på ett annat sätt.
Så hårt kör jag inte, men ibland får man ju sätta i foten när man tappar balansen. Detta var mina första skor när jag började cykla igen som vuxen för ett och ett halvt år sedan. Har faktiskt ingen aning om exakt vad som knäckte sulorna. Spännena verkar ha gått sönder mest av att man bara drar åt dem och trampar, och jag har inte stora muskelben.
Det inte boa på den tidigare versionen, du kan se här hur de såg ut :
![]()
Bont Riot Shoes Herr black | bikester.se
Bont Riot Shoes Herr black - till rätt pris! 30 dagars öppet köp och fri retur.Bont Över 40 000 produkter från 600 varumärken - Bikester.se.m.bikester.se
De nedre spännena verkar vara samma på den nya versionen, och där sprack textilen där de var fastsydda. På de övre var det själva spännena /mekanismen som gick sönder