MTB-slinga i Karlslund, Örebro?

Funkyman

Medlem
Jag åker till Örebro några dagar och tar med mig min cykel och vill gärna åka ut på någon runda i närheten av Karlslund. Finns det någon bra slinga att köra i detta område?

Tack på förhand för tips.

De markerade slingorna i Karlslund är motionsspår och inte helt ok att cykla i,dock finns det mycket fin stig kors och tvärs mellan spåren där man kan roa sig en stund. Det finns en kul markerad mtbbana några km därifrån vid Ljungstugan, Almby iks klubbstuga. Den är kort men väldigt teknisk, finns 2 markerade banor en röd lite enklare och en svart lite knepigare. Där finns även gott om fina stigar som inte är markerade. Joina "mountainbike i Örebro" på facebook så hittar du både cykelsällskap och turtips.

Tack för detta. Hade redan stuckit ut i morse innan jag såg detta... Åkte upp till Ånnaboda, och klev ut i 12 graders värme och till på köpet så regnade det småspik och blåste ordentligt.... Usch!

Såg den stora fina skylten "MTB" och tänkte att här verkar det vara bra förspänt för cyklister, så jag drog iväg längs spåret. Redan efter 10 meter blev jag osäker, då det fanns två vägar att välja på, men inte någon skylt... inte konstigt att ÖSK ligger sist, tänkte jag då. Hur sjutton ska man veta var man åker här! Jag drog vidare och försökte följa skyltarna mot Suttarboda, men körde fel efter skidliftarna och hamnade på vägen runt Falkasjön, och därefter uppe på skjutbanan. Hittade tillbaka till campingen på Ånnaboda, och vale den gula slingan (elljusspåret). Riktigt segt underlag, men annars fin slinga. Körde vilse igen några gånger innan jag helt plötsligt var tillbaka på parkeringen. Totalt blev den 1,5 timme körning, och trots den korta tiden, så kändes det i benen. I morgon tror jag att jag testar ditt förslag på Ljungstugan.

Hsr faktiskt aldrig cyklat det markerade spåret vid Ånnaboda. Är du i stan Torsdagkväll är vi ett gäng som kör från stan upp till Rusakulan i Kilsbergen, fin tur med en riktig mördarklättring.

Tillbaka
Topp