MTB söder om GBG/Kungsbacka Fjärås Fsg

PeterA

Aktiv medlem
Hej!
Är på jakt efter nya stigar. Har scannat gröna kartan och hittat ett område öster om Hjälm i Fjärås församling. någon som vandrat eller cyklar i området?
/Peter
HjlmFjrsfsg.jpg ht=398

Det där såg ju riktigt trevligt ut. Var och paddlade i Stensjön där i somras. Så vitt jag kan komma ihåg av hur det såg ut så kan det nog vara riktigt brant stundtals. Måste testas!

FAIK har en gård däruppe med lite spår har jag för mig. Sen finns ju Hallandsleden, vi har hojat från Fjärås ner till Stättared, kompisen har fortsatt ner till Veddige. Det var riktigt hyffsat, lite grusväg men ändå ganska mycket stig.

Vad ni än gör så kör inte milen slingan på FAIK stugan.
Vi var där för ca en månad sedan.
Det va nog ingen som varit där på typ 5 år innan oss.
Stund tals så va stigen helt igen vuxen....
Rena skit slingan.

Kan varmt rekomendera milen slingan uppe på Rigortorpet i Anneberg.
Grymt kull å bra!!!

Körde oxå för många årsen hallands leden från Fjärås till Eskhultsby å den va bra.
Sen vet jag att det går en slinga från Anneberg till golfbanan i Lindome som va riktigit bra.
Men det va e bra tag sen jag körde den så kan inte riktigt tala om hur den gick.

Men vi e 2-6 man som brukar vara ute lite då och då när det passar med barn passning mm mm i Kungsbacka området så e det någon/några som e sugna så hör av er.
Vi e glada amatörer som kör för skojs skull.

Mvh

Hej! Jag bor ner till höger Vid Björbäck och kan tyvärr hålla med ovanstående! Stigarna runt Ullemossen har varit bra, men är igenvuxna,sumpiga eller så har maskiner kört där,men på våren innan gräset har vuxit upp är det rolig och teknisk åkning på vissa stigar. För tio år sedan var
milspåret väldigt bra,svårare och jobbigare än Rigor. Jag brukar röja lite sly vaje år på stigarna men sen behövs det lite nya spångar också, då hästar har trampat sönder en del. Har hört att det kanske ska bli nytt ett milspår men det är svårt med alla mossar.
Däremot kan jag rekomedera grusvägarna härifrån och runt Sätila,Ubbhult, Inseros,Rigortorpet som innehåller många branta backar.
Så är det med det! hälsningar peter

Konkret skrev:
-------------------------------------------------------
> Nån som har kört här det sista? Tänker mest
> på faik stugan i ålgårda.

Inte personligen, men en fb-kompis brukar vara där och köra ibland och röjde även en del i höstas. Ska finnas en del bra stig så vitt jag har förstått.

xyz-saft skrev:
> Konkret skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Nån som har kört här det sista? Tänker mest
> > på faik stugan i ålgårda.
>
> Inte personligen, men en fb-kompis brukar vara
> där och köra ibland och röjde även en del i
> höstas. Ska finnas en del bra stig så vitt jag
> har förstått.

Ajjemän, då testar jag i helgen!

Konkret skrev:
> xyz-saft skrev:
> -----
> > Konkret skrev:
> >
>
> > -----
> > > Nån som har kört här det sista? Tänker
> mest
> > > på faik stugan i ålgårda.
> >
> > Inte personligen, men en fb-kompis brukar vara
> > där och köra ibland och röjde även en del i
> > höstas. Ska finnas en del bra stig så vitt
> jag
> > har förstått.
>
> Ajjemän, då testar jag i helgen!

Tror även att IF rigor mtb har kört några träningar i området, så kanske finns det någon som har kört strava eller så om du har tur.

Vet att folk från bla Rigor kör Hjälm-iglatjärn och norrut.

Sträckan Hjälm Anneberg är fin, har ridit där några gånger men inte cyklat än.

Men det området som du tittar på är okänt för mig. Några har cyklat där, men inte många!

Skrmavbild2015-11-24kl.09.45.09.png

If Rigor har sina träningar/cykelturer på torsdagar så är man sugen att testa på är det bara att dyka upp. Brukar själv cykla med dem på torsdagar. Finns lugna gruppen och snabba gruppen så brukar man köra olika slingor uppe vid torpet, finns ett par att välja på. Sen brukar folk från rigor typ träffas en söndag och köra någon annanstans typ hjälm/iglatjärn eller sådant.

Tillbaka
Topp