MTB Spel!!

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
MTB Spel!!
Nåja, inte direkt i klass med Downhill Domination, men testa om ni orkar: <http://146.145.203.221/>

Först lite BMW X3 reklam, samt bilkörning, sen kommer MTB delen....

/Leo

MTB Spel!!
Det är bara att trampa på genom level 2, har du testat att använda höger och vänster pilarna? Du kan ju rycka upp hojjen både fram och bak med dom.

MTB Spel!!
Leo skrev:
-------------------------------------------------------
> scrap: Du måste ha Shockwave installerat, klicka
> på shockwave länken och sen ska det funka.
> http://sdc.shockwave.com?
>
> /Leo
>
>
> ------------------------------------
> ...man lever bara en gång...

men jag har den redan instalerad!!

MTB Spel!!
Det är inte samma spel som det Leo länkar till trots att dom heter nästan samma sak.

Vart visst en citering isf editering...

Senast redigerad av en moderator:
MTB Spel!!
Tänkte jag skulle ha nåt tidsfördriv på julresan så jag scannade Android-utbudet och fann ett nytt från Red Bull, "Bike Unchained 2".

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redbull.bike2&hl=en

Riktigt ballt freeride-spel där man kan göra olika tricks, uppgradera prylar på hojen samt kläder. Få coachning av någon av de stora namnen. Tävla mot andra online. Asballt är det!

Screenshot_2018-12-02-11-23-05-336_com.redbull.bike2.png

Screenshot_2018-12-02-15-35-05-907_com.redbull.bike2.png

MTB Spel!!
Sambal Oelek sa:
Tänkte jag skulle ha nåt tidsfördriv på julresan så jag scannade Android-utbudet och fann ett nytt från Red Bull, "Bike Unchained 2".

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.redbull.bike2&hl=en

Riktigt ballt freeride-spel där man kan göra olika tricks, uppgradera prylar på hojen samt kläder. Få coachning av någon av de stora namnen. Tävla mot andra online. Asballt är det!

Startat en tävling, joina gärna ts52gn
#BikeUnchained2 https://playbike2.com/join?q=ts52gn

MTB Spel!!
Jimel, Sambal eller någon annan som spelar Bike unchained 2, har ni fattat hur man ska klara "Duel" quests som man får ibland?

De känns ju helt omöjliga när man får en sämre cykel än proffsen och de bara sticker iväg mot horisonten direkt från start. Brukar försöka byta bort dem om jag kan.

MTB Spel!!
waalis sa:
Jimel, Sambal eller någon annan som spelar Bike unchained 2, har ni fattat hur man ska klara "Duel" quests som man får ibland?

De känns ju helt omöjliga när man får en sämre cykel än proffsen och de bara sticker iväg mot horisonten direkt från start. Brukar försöka byta bort dem om jag kan.

Ej fattat man förlorar med 5-8sek hur man än gör. Motståndarnas cyklar är ju betydligt bättre uppgraderade. Känns som en bugg

MTB Spel!!
CRF_Niklas sa:
waalis sa:

Ej fattat man förlorar med 5-8sek hur man än gör. Motståndarnas cyklar är ju betydligt bättre uppgraderade. Känns som en bugg

Samma här, hade faktiskt bättre stats en gång men blev rejält frånåkt ändå.

MTB Spel!!
Jimel sa:
Samma här, hade faktiskt bättre stats en gång men blev rejält frånåkt ändå.

Känns betydligt bättre nu efter senaste uppdateringen.

Vad har ni för strategi gällande endgame-progression? Brukar ni köpa items för guld i shopen? Känns som man måste upp till top5 i grandmaster innan 5star items blir ett rimligt alternativ.

MTB Spel!!
Jag är i ett litet vakuum nu känns det som, ligger väl topp 10 i grandmaster men är ett enormt steg upp till topp 5, inte fått några vettiga uppgraderingar på ett tag heller.
I början köpte jag en del i shopen men pengarna räcker inte riktigt till.

MTB Spel!!
yrrej sa:
samma här, man får inte uppdateringarna man behöver, bara massa 1 och 2-stjärniga, det hjälper föga när man behöver 4 eller 5....

3orna tycker jag ramlar in ganska stabilt. Men går trögt när man kommer upp mot nivå 7 ändå. Såpass trögt att det känns som man måste överge dem för 4-stjärniga för att fortsätta förbättras. Men då måste man upp på typ nivå 4 för motsvarande prestanda.

MTB Spel!!
Jag vann Master league, sen kom jag sist i typ alla heat i grand master....får nog taktikspela och hålla mig i master ett tag. Segt när man inte får några loot boxes på 3 dagar..

MTB Spel!!
Ultralite sa:
Jag vann Master league, sen kom jag sist i typ alla heat i grand master....får nog taktikspela och hålla mig i master ett tag. Segt när man inte får några loot boxes på 3 dagar..

Låter som en bra idé. Så länge man får boxar spelar det inte så stor roll vilken liga man är i, men uppdragen bidrar mycket till att man ska ha råd att uppgradera det man vill. Så fördel att ligga på en nivå där man kan vinna heat och plocka championship points enkelt. Diamanterna man tjänar ihop nyttjar jag enbart till Season Pass. Känns som best bang for buck.

MTB Spel!!
Nu har de klantat till det med senaste uppdateringen. Spelet hänger sig om man försöker spela när det inte finns plats för fler boxar. Får hoppas det kommer en fix under dagen.

Kan även berätta för er som inte tagit er till top 5 i grand master än att man blir inbjuden till en hemlig liga. "Red Bull League". Den har inte startat än, men räknar med bra priser och tufft motstånd.

Screenshot_20190206-062734.jpg

MTB Spel!!
Astraboy sa:
Vilka stats satsar ni på mest? Eller väljer ni den uppgraderingen som ökar total statpoäng mest bara?

För downhillcykeln så fokuserar jag främst på 3 attribut. Top Speed, Ground Control och Stamina.

Övriga 2 bortser jag helt från. Har provat att öka min rolling resistance stat i utbyte mot andra stats, men tiderna blev sämre.

Just nu ser min fördelning ut såhär, viss övervikt mot Stamina då jag gillar att vara snabb i uppförsbackarna.

Screenshot_20190206-075205.jpg

Tillbaka
Topp