MTB-stigar i eller kring Mölnlycke?

TheJerk

Medlem
Någon som brukar köra i Mölnlycke runt Finnsjön eller ut mot Benareby? Har inte haft ngn cykel sen jag flyttade hit men är nu sugen på att hitta lite trevliga stigar att smiska. Tack på förhand!

Har för mig att det finns lite stigar vid nordsjön och östersjön. Tror dock att det är ett tillhåll för enduroåkare, så det är nog rätt sönderkört.
Kolla om det finns några orienteringskartor över området...
/Peter

Körde en hel del i de områdena innan jag flyttade in till GBG, det finns en hel del godbitar :)
"Problemet" är väl att de bra stigarna är lite för korta ibland...

Här är en runda jag körde en del (rött streck). Tyvärr tror jag delar av den blivit förstörd av enduroåkare och avverkningsmaskiner :(
finsj_lindome_kllered_tur.JPG ht=465

Det finns några bra stigar runt Råberget/Lahall och även mellan Skogenområdet och Långenäs

Annars har PeterA en bra poäng, försök få tag i en orienteringskarta. Sjövalla borde kunne hjälpa dig med det. http://www.svenskidrott.se/Organisation.asp?OrgElementId=30379

Kanske skulle ta och arrangera en Happyride i Mölnlycke i sommar :)

Tack för det. Hittade lite kul stigar runt Lahall i Lördags men de tog ofta slut eller blev okörbara ganska fort. Bor själv i skogen så att hitta en stig därifrån hade ju varit mumma såklart. Ska försöka hitta runt din slinga där Sverker (ser att en del går på väg och motionsslinga så den delen lär man väl hitta).

Har tagit till orienteringskarta förut, får nog göra det igen. Hela min grannfamilj orienterar så jag hoppas att en karta ska gå att uppbåda.

En Happyride i Mölnlycke hade varit väldigt kul! Då vill det ju dock till att någon hittar först (känner ingen press).

Hur gick det här, hade grannen nån orienteringskarta? Har du hittat några guldkorn? Jag har precis flyttat till Nya Långenäs och letar nåt att rulla längs...

Tillbaka
Topp