Mtb stigar i Vingåkers kommun?

jannis55

Ny medlem
Jag funderar på att köpa sommarstuga i Vittbro väster om Vingåker och söder om Högsjö och underar om någon känner till om det finns lite trevliga stigar för Mtb i trakterna?

Tacksam för svar
Jannis55

hej. Jag cyklar en del mtb på somrarna mellan högsjö och Regna, vet inte var Vittbro ligger. I vilket fall så tycker jag det finns gott om fina grusvägar men dåligt med stigar. Det är väl så det blir i trakter där inte så många bor och inga stigar trampas upp.

/johan

Har försökt en del just norr om Vingåker kring golfbanan och skidbacken och däromkring. Ett klämkäckt försök slutade med kalhygge och sedan ren urskog. Inte en stig på 45 minuter. Mygg och rivsår och släpandes på hojen. Berodde nog egentligen på dålig kartläsning och fel skala inställd i huvudet. Grusvägar finns som sagt. Säg till om du hittar fina stigar.

Vi har en cykelklubb i Vingåker och vi cyklar meStadels mtb. Stigar finns det gott om även runt Vittbro och Högsjö som jag själv bor i.
Häng gärna på oss i sommar!

Försökt stigcykla runt björklången söder om vittbro. Grusvägar finns det gott om. Inga stigar. Ibland kan man hitta några hundra m skogsmaskinspår.

Finns ett spår vid Båsenberga, lite stigar i skogen ut mot Lyttersta har jag trampat runt på när vi hade stuga i Läppe. Ceres i Katrineholm har väl några träningsrundor antar jag.

Tillbaka
Topp