Mtb trail/stigcykling i Ås, Östersund?

Hej, ska flytta till Sånghusvallen i Ås/Östersund. Någon som har koll på om det finns stig/trailcykling i närheten/anslutning av det området? Något som går att nå med cykeln utan att behöva ta bilen?

Nej har inte cyklat där själv, ville bara tipsa om att det finns gott om stigar upplagda på Trailforks vilket ju brukar vara ett bra tecken.

I ås är det mer xc/stogcykling men riktigt fin sådan. Frösön och Böle bjuder på mer enduro och mer avancerad stig cykling med mer fallhöjdsmeter

Bildkavalkad från Frösön och böle
IMG_2336.webp
IMG_2436.webp
IMG_2336.webp
IMG_2436.webp
IMG_2492.webp
IMG_1975.webp
IMG_1345.webp
IMG_1260.webp
IMG_0343.webp
446481CF-F51D-4F53-AC36-630D11A42224.webp
IMG_4612.webp
IMG_4535.webp
IMG_4354.webp

Tack @Martinmat för input och bilderna 🙏 ser fint! Cyklingen i Böle och Frösön låter riktigt lovande. Är det kring skidbacken som cyklingen på Frösön finns eller är det även andra områden?

Försöker hitta facebookgruppen för cykling i ås men får inga träffar alls. Kan den vara dold?

Tack @Martinmat för input och bilderna 🙏 ser fint! Cyklingen i Böle och Frösön låter riktigt lovande. Är det kring skidbacken som cyklingen på Frösön finns eller är det även andra områden?

Försöker hitta facebookgruppen för cykling i ås men får inga träffar alls. Kan den vara dold?
Jag bor i sånghusvallen, finns en hel del här och i Ås som jag kan visa om du vill?, 👍 skicka pm så kan vi kolla på några stigar vid tillfälle. Jag fikacyklar mtb så ingen racermaskin 😀

Tillbaka
Topp