MTB Trailhjälm, vad kör ni med?

Jag har kört med Oakley DRT5 sedan i våras...klart bekvämaste hjälmen jag hitta (Detta trots att den har en nästan total avsaknad av padding), att den dessutom hindrar svetten att rinna ner i ögonen är för mig ett stort plus!

Jag har kört med Oakley DRT5 sedan i våras...klart bekvämaste hjälmen jag hitta (Detta trots att den har en nästan total avsaknad av padding), att den dessutom hindrar svetten att rinna ner i ögonen är för mig ett stort plus!
Ja hur funkar den där listen, vart tar svetten vägen? På mig fullständigt forsar det nerför glasögonen med nuvarande hjälm....

Det är samma på ARO5 när det gäller padding. Tycker också att det är den bekvämaste jag testat. Sen har man som ett snöre runtom iatället för plast så inget är i vägen för glasögonen. Tycker den gråa Drt5 är så jävla snygg, den gröna också

För mtb kör jag på Giro Montaro, bara för jag hittade en för 400 på Happy, den är hyffsad.

Ser bra ut, att det inte är mips är inte hela världen. Testerna som mips gör är med en huvudform med hög friktion på ytan, om verklighetens cyklist har ett lager hår, tunn mössa/buff, eller bara friktionssänkande svett, så kommer det göra stora delar av det som mips-hinnan gör.

https://www.wiggle.se/ixs-trail-rs-...&gclid=Cj0KCQjw2PP1BRCiARIsAEqv-pQlwQCTS9QGi/ kör med den riktigt bekväm och snygg och bra pris! Dock är de inte Mips..

Tillbaka
Topp