Fattiglapp
Aktiv medlem
Mullet; hit eller shit? Värt ett försök?
Semestern är ju till för lite experiment. När jag ändå skulle byta klossar på sonens Rockrider AM 50s (27,5) testade jag att sätta på ett 29-tums framhjul som tillfälligt är överblivet. Efter ett första försök gillar han skillnaderna, oklart hur stor del som är placebo :-).
Gaffelvinkeln blir ju någon grad mindre vilket inte är fel på denna cykel, övriga vinklar och mått är nog inte bara till det bättre...
Men jag tänker så här: cykeln säljs också med 10mm mer fjädring fram, och ofärändrad bak (i form av AM 100 s). SKillnaden mellan 27,5 elelr 29 fram borde vara en aning mer än vad den fjädringen ger.
Så, vad säger ni, kommer cykeln spontanantända vid användning nu eller kan det bli vettigt? Vågar man ge denna skapelse en chans i Isaberg?
geometrics.mtb-news.de
Gaffelvinkeln blir ju någon grad mindre vilket inte är fel på denna cykel, övriga vinklar och mått är nog inte bara till det bättre...
Men jag tänker så här: cykeln säljs också med 10mm mer fjädring fram, och ofärändrad bak (i form av AM 100 s). SKillnaden mellan 27,5 elelr 29 fram borde vara en aning mer än vad den fjädringen ger.
Så, vad säger ni, kommer cykeln spontanantända vid användning nu eller kan det bli vettigt? Vågar man ge denna skapelse en chans i Isaberg?
Rockrider AM 50 S (2022) – alle Geometriedaten im Detail
4 Varianten mit allen Geometriedaten, inkl. Reach und Stack. Einfacher Vergleich von Rockrider AM 50 S zu anderen MTB, Gravelbikes und Rennrädern!