MYCKET billiga hojjar från Spanien (länk)

Oj, Cannondale Rush 2000 för 1799€, ligger väl på runt 40000kr i detta land. något måste vara fel, kollar man på Shipping info där så står det inget heller så jag skulle inte våga köpa därifrån. Men man kanske skulle flyga ner och köpa en cykel och ta med hem, det tjänar man en massa på. (:

BLUFF! Finns en likadan sida, som heter något i stil med ewatchesdepot, där "billiga" armbandsur säljs. Där har ett gäng åkt på en blåsning eller två tyvärr!

Fungerar det får det bli en vecka till Sevilla i sommar och handla cykel/cyklar. haha. men inte så stor chans så jag tror jag satsar på att köpa en cykel i vårat fina land som har ganska bra priser ändå, gäller bara att titta på rätt märke. (:

Senast redigerad av en moderator:
Sökte efter "ebikedepot" och fick en (1) träff!
Sidan ser ju serös ut. Synd bara att man inte kan välja storlek, att det inte finns någon informaton om leveranser och betalning.
Borde fråga dem men jag har ingen skräpmail de kan svara på..

Är man tillräckligt ung, hungrig och godtrogen ska det säkert gå att bli lockad. Men vem vänder man sig till för hjälp?

Klassiskt upplägg, sådana här sidor dyker upp inom flera segment då och då. Motorcyklar, cyklar och andra leksaker..

En sak som kan vara bra att känna till är att Cannondale enbart säljer genom auktoriserade butiker och det är tvärförbjudet att sälja en Cannondale på nätet. Du får gärna ha mailkontakt med din lokala återförsäljare av Cannondale, men den måste monteras av återförsäljaren och måste hämtas i butiken.

Om en firma annonserar om e-handel med Cannondale är det alltså bluff.

Förutom Chainreaction, men de säljer bara lösa ramar som de antagligen köpt som kompletta hojar och strippat på komponenter. Skum business det med iofs, men inte lika skum.

Roligt bara att de har lagt ner mkt tid på en webshop som faktiskt ser rätt bra ut! Mkt bättre än vissa svenska "stora" webshoppar. Fast det är klart, det räcker med en lurad så har de fått en hyfsad timpenning.

Siten är byggd på osCommerce som är en gratis webbutik, rätt vanlig sådan. Fast ovanligt snygg för att vara just en osCommerce-butik, helt klart! Men som sagt, bra timpeng.. dessutom är det antagligen bara något standardtema till den som de snoffsat till lite.

Hej jag såg på trek 8500 som dom säger är 06. Det är 05 modell för 06:an är silverfärgad. Jag har själv 05 modell och den ser ut som på bilden.

Markus F: Den informationen tackar jag för. Då slipper jag leta billiga priser på Cannondale på nätet. Men hur fungerar det då med Evans Cycles som säljer Cannondale via nätet?

Hejja Cannondale. (:

De har tom. satt ut en gatuadress: Calle de Roque Barcia 16, 41014, Sevilla, Espana.

Någon som befinner sig i Sevilla och vill kolla upp adressen?

Adressen finns strax söder om seville ser ut som om den ligger i ett litet industriområde.

cerro skrev:
-------------------------------------------------------
> Men hur fungerar det då med Evans Cycles
> som säljer Cannondale via nätet?

Evans säljer bara Cannondale i sina butiker (11 butiker tror jag att det är). I alllafall var det så för några år sedan när jag försökte köpa en Cannondale av Evans på rea. Och om dom inte gör det, så är det ett brott mot Cannondales policy.
http://gb.cannondale.com/policies/int_sales_policy.html
Å andra sidan, om jag var Cannondales UK-representant så skulle jag nog blunda lite för vad en så stor kund gjorde.

Vad som också är intressant är att Evans påpekar att dom inte får sälja Specialized, Nike och alla varumärken som samlas under Trek-paraplyet utanför Storbritannien.

På ett sätt är Cannondales tanke väldigt bra. De satsar på bra återförsäljare som kan sina saker istället för att vem som helst ska sälja de. Detta inger ett förtroende för oss kunder som kan försäkra oss om att det är bra produkter samt att vi alltid vet var vi kan serva våra cyklar. Jag tycker det är bra på alla punkter förutom pris, men tänker man för mycket på pris är Cannondale fel märke, lite dyrare och lite bättre. (:

Tror inte det är nogon spanjor som skrivit det, om dom inte kan skriva sitt land riktigt. España,,Espana. Blir stor skillnad på ord som Año och ano....
Skall ni till Sevilla så skall ni åka till Todo Bici, Alcala de guadaira (sevilla).
köpte mina Deemax hjul där för 3500 kr paret.
Björn.

Men vafan hörni, vi skickar ner någon snubbe som får köpa med sig en massa hojjar hem! Är det en bluff så åker vi på en flygbiljett till Spanien ToR, delat på tio-eller-hur många-det-nu-skulle-bli pers!!

haha

spanien är billigt på hojjar men när hojjarna kostar hälften av än ramarna lösa så är det ju ganska självklart, bluff eller stöldgods.

och i detta fall skulle jag säga bluff.

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp