Någon med en Specialized Demo 8 II 2010?

Skulle tro att det iallafall går att beställa från någon svensk återförsäljare, som har en 2010 kvar i lager.

STIZZE skrev:
-------------------------------------------------------
> Vartifrån?

Från 2010 så klart.

Nä är inte så sugen på att köpa begagnat, ska verkligen satsa på cyklingen nu :D

tvr vill jag inte avslöja var ja ska köpa cykel eftersom att då riskerar jag att nån härifrån ninjar deras lager så så får vänta tills dom tar in fler :/

Beställa i min värld är att låta en butik beställa in en modell, nånstans tvivlar jag samtidigt på att specialized har de cyklarna kvar från förra året, dvs inte sålt slut dom, men egentligen har jag ingen koll alls.

Annars kan man mena beställa som på postorder, och det kan/får man ju inte göra med specialized

STIZZE : Men sluta haka upp dig på hur han ska beställa den, vad han vill ha är ju en åsikt om cykeln är ett bra köp och det du säger är ju inte särskilt produktivt/användbart för honom.

Svar ja, Demo 8 är en bra cykel. 32k är ett bra pris för en ny cykel med dom delarna. Den enda svagheten som jag ser med originalspecen är egentligen fälgarna, som är lite klena.

Det går att få bättre delar för pengarna om man köper t ex en YT Tues, men om det är en Demo du vill ha, och inte köpa beggat, tycker jag detta verkar rätt prisvärt. Jämfört med andra märkeshojar får du bättre delar för 32k på denna.

YTn är som sagt bra och prisvärd (under 20kkr med dagens åjrokurs exkl. frakt), men 32kkr för en ny Demo 8:a från i fjol är ju bra. Den är ju åtminstone 1kg lättare en YTn och har en Boxxer World Cup fram.

Demon är en supercykel och helt klart prisvärd, jag är bara nyfiken westman, jag hänger inte upp mig på något även om det kanske såg ut så :)

köp den på en gång. hade en demo 8 1 2010 dock. men samma geo bara lite kassare komp på. men den är jävligt skön att köra. lätt hanterlig och ger självförtroende..

Tillbaka
Topp