Någon med tips på svala byxor med långa ben

Långsam

Aktiv medlem
Har långärmade cykeltröjor som är svala men kan icke hitta byxor med långa ben som är svala. Någon med tips?

Varför inte tunns (solskydds) ben"värmare"?
resources.ashx

http://www.voler.com/browse/product/li/1240450

/Håkan

Här har jag googlat som en galning på uv skyddskläder och frågat runt i cykelaffärer utan att lyckas. Stort tack!

kör alltid mtb med långa byxor, i snårig terräng får man annars överväga vem som rivit sig i buskagen strax innan, och vad den kan ha för virus i blodet.

inom orientering är korta byxor förbjudna, och av goda skäl efter epidemier av hepatit b längre tillbaka.

håkans tips väcker intresse.

Jag har letat efter långa cykeltights med padding (för sommar),och alltså inte thermomaterial. Någon som vet var man kan hitta det?
Inte ens personalen på Cykloteket hade några tips att komma med :-(, och de brukar ha det mesta annars. Har kollat på Wiggle, Bikester och diverse nätbutiker men inte lyckats hitta några ännu så tips mottages tacksamt!

En gissning är att det inte finns. Alternativet är nog att ha korta med padding kombinerat med "solskydds"-ben (vad kallar man dom egentligen) som det länkats till några inlägg upp.

Fast, knickers (eller vad dom nu kallas, alltså precis över knäna) finns väl i samma tunna material som vanliga cykelbyxor.? Vet som sagt inte vad man googlar på. Själv köpte jag några såna på en Lidl-kampanj, dom är tunna, men om det är vanligt vet jag inte.

NettanH sa:
Jag har letat efter långa cykeltights med padding (för sommar),och alltså inte thermomaterial. Någon som vet var man kan hitta det?
Inte ens personalen på Cykloteket hade några tips att komma med :-(, och de brukar ha det mesta annars. Har kollat på Wiggle, Bikester och diverse nätbutiker men inte lyckats hitta några ännu så tips mottages tacksamt!

Jag har ett par från 2XU och ett par från Santini (tror jag) som är tunna rackare

Inte ens personalen på Cykloteket hade några tips att komma med :-(, och de brukar ha det mesta annars. Har kollat på Wiggle, Bikester och diverse nätbutiker men inte lyckats hitta några ännu så tips mottages tacksamt![

Jag har ett par från 2XU och ett par från Santini (tror jag) som är tunna rackare

Tack för det, ska genast kollas upp!! :-)

Tillbaka
Topp