implor
Aktiv medlem
Någon som använder Leatt 3DF Airfit?
Är ett svårt val. Du är precis mellan storlekar och då är det pest eller kolera ibland.Lutar åt L/XL ändå. Av den enkla anledningen att S/M sitter åt såpass att det trycker märkbart mot bröstkorgen och ryggen på ett sätt som gör motstånd mot andningen, även när jag har spännena på lösaste. Inte obehagligt när man provar västen hemma i lugn och ro i några minuter. Men tveksamt hur bra det kommer vara under aktivitet i flera timmar... Materialet kanske töjer sig lite men det är alltid en chansning med syntet.
Tänker att man kan frisera ryggskyddet lite försiktigt med mattkniv om det visar sig vara opraktiskt långt. Pga skyddets kilform och att det är fixerat med kardborre bakom spännremmen så borde det ligga på plats ändå så länge man inte skär på sidorna så det blir smalare?
Jag är 173cm men ryggen mätte jag till 57 cm men osäker om jag gjort rätt. Tror jag ska börja med L/XL som storlek.
Du kan ju fråga Leatt om det finns ryggplatta som reservdel. isf är det bara börja skära!
Annars kanske det är värt att kika på Lite? Lite sämre skydd men passformen är väldigt viktig....