Någon som handlat på CRC?

beror på fraktsätt. Finns ju 3-4 att välja mellan. Massvis som handlat därifrån, sök så finner du massar. Kollar du inte Butiksrecensionerna så kan du läsa mer om butik med.

Det beror på vilket fraktalternativ du väljer och hur mycket tur du har.

Royal Mail går med Posten
Parcel Force går med Schenker
UPS går med UPS

UPS körs till dörren. Övriga blir jag inte riktigt klok på om dom körs ut. Ibland körs dom ut, ibland aviseras dom. Men det beror nog väldigt mycket på var du bor.

Senast redigerad av en moderator:
bjorre skrev:
-------------------------------------------------------
> Paket från CRC läggs väl på hög i Danmark?

Vad menar du? Utveckla gärna...

Om man väljer Parcel Force har paketen en förmåga att fastna både här och där. Sök på Parcel Force eller Schenker så får du lite mer ingående (och roliga/tråkiga) svar.

Väljer man parcelforce brukar paketen ligga och götta till sig några dagar i danmnark och sedan några dagar i malmö innan schenker fattar hur man går till väga.

Tack Scott! Hoppas verkligen att du har rätt. Blev ledsen där ett tag i granntråden...

Mina CRC-paket via Schenker har alltid, efter en extravecka genom Sverige, hamnat hos kioskbutiken här i närheten. (postombud)

Priset ökar när man väljer att man bor i sverige.. Ganska eneklt att testa själv. Måste innebära att dom börjat med svensk moms. Vi har handlat lite för mycket där ifrån verkar det som.

Scott tokig skrev:
> Allvarligt CRC har väl inte börjat med svensk
> moms? Det står inget på hemsidan.

Prova att välja ett annat land och du ser att priserna sjunker avsevärt. En polare höll på att bli tokig på att sakerna han beställt dagen innan (från sin inloggade dator) hade sjunkit med massor när han gick in och kollade, dagen efter, från sin (ej inloggade) jobbdator :P

på vilka produkter ändras priserna?
jag ser ingen skillnad varken på hope eller shimano (har inte orkat kolla fler tillverkare)

Pigmachine skrev:
> Scott tokig skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Allvarligt CRC har väl inte börjat med svensk
> > moms? Det står inget på hemsidan.
>
>
> Prova att välja ett annat land och du ser att
> priserna sjunker avsevärt. En polare höll på
> att bli tokig på att sakerna han beställt dagen
> innan (från sin inloggade dator) hade sjunkit med
> massor när han gick in och kollade, dagen efter,
> från sin (ej inloggade) jobbdator :P

Jag har gjort det och fick ingen skillnad på UK beställning och SE beställning...???? Det är därför jag undrar.

Jag fick inte heller någon pris skillnad. Kan informera om att parcelforce ofta tar ca en vecka att leverera . Jag har ett paket som beställdes i torsdags och det har inte ens nått danmark än. Jag har skickat tillbaks ett par skor som inte passade men det var svårt att hitta bra fraktallternativ. Det blev 1:klass brev på posten men det är inget bra allternativ. Då jag inte fick kolli nummer kan ju vilken jeppe som helst på vägen sno paketet och jag får ingen ersättning, och det stjäls friskt på posten. Det kostade 250kr. Någon som kan tippsa på bättre frakt allternativ för returer?

Jag har precis hämtat mitt paket från CRC på Schenkers ombud (inte samma som Postens paketutlämning, iaf hos mig). Jag fick betala svensk moms (eller nån slags påslag iaf, jag tror att jag automagiskt hamnade i El Salvador eller nåt liknande, sen när jag angav leveransadress ändrades priserna uppåt.) Parcel Force leveransen gick på en vecka ungefär.

SafeSurfer skrev:
> Någon som kan tippsa på
> bättre frakt allternativ för returer?

Vanligt postpaket utland?
Skickade nyligen en hel cykel (13kg) till frakrike med försäkrning och Kollinummer för 700kr

gabbeon skrev:
> Jag har precis hämtat mitt paket från CRC på
> Schenkers ombud (inte samma som Postens
> paketutlämning, iaf hos mig). Jag fick betala
> svensk moms (eller nån slags påslag iaf, jag
> tror att jag automagiskt hamnade i El Salvador
> eller nåt liknande, sen när jag angav
> leveransadress ändrades priserna uppåt.) Parcel
> Force leveransen gick på en vecka ungefär.

Fick du betala svensk moms vid paketutlämningen?

Verkar som det är dyrare inom EU bara.. jag testade bara med uganda, och albanien när jag kollade upp det. Skumt, varför är det dyrare inom EU!?

Pigmachine skrev:
> Verkar som det är dyrare inom EU bara.. jag
> testade bara med uganda, och albanien när jag
> kollade upp det. Skumt, varför är det dyrare
> inom EU!?

Kunder utanför EU får betala momsen i det landet de bor. Samma sak när vi handlar från länder utanför EU och får betala svensk tull och moms...

De gånger jag beställt från CRC har paketen alltid kommit innom en vecka. Den gång jag beställde med UPS hade jag paketet redan dagen efter :-). kostade väl en 200-hundring för ett paket med hjälm, vevlager, däck och lite annat smått och gott. Värt varenda öre!!

Tillbaka
Topp