Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Robin R sa:Har 2.1 i bredd. Kör FS och väger 81 kg.
Maxxis 3C Maxx terra slits också snabbt. Om det inte skall cyklas på blöta banor greppar dual och single gummit tillräckligt bra och håller längre.skogsvakt sa:Det braiga greppet sägs bero på väldigt mjukt gummi som dock slits fort!
Synd att det bara är den tunga varianten som har g+skogsvakt sa:Det blev ett inköp av Peyote idag hos min lbs. Dom hade kanonpris för vara i butik 325 kr, Allebike. Varianten utan snakeskin och inte TNT. Dom ska funka utmärkt ändå på slanglöst sade säljaren. Krängde på dom nu och det gick bra. Lite meck men ändå smärtfritt. Återstår att se om det funkar bra. Har ej lust med snakebitepunkteringar mer.
Känslan utan ha kört på dom än, dom verkar greppiga! Mjukt gummi. Ska bli spännande att se hur dom beter sig i grusiga kurvor. Där är min akilleshäl. Har sjukt dåligt självförtroende utför på grus. Kört RaRa. Hoppas Peyote har bättre grepp men rullar likavärdigt. Återkommer
En gummiblandning som enligt alla tester ska vara bra.skogsvakt sa:Vad är g+ och varför är det synd?
skogsvakt sa:Peyote är ett utmärkt långloppsdäck. Upplever att det greppar bättre än RaRa. Rullet är omöjligt att avgöra när det rör sig om så små skillnader. Men kan säga att jag kört CV på 2:55 med dom.
Jag har vanliga varianten för typ 335kr st och kör dom slanglöst. Funkar klockrent
Självklart var det ingen som trodde att Peyote samlar fler happydunkningar än ett litet tyskt källarföretag.Cannondale jekyl 1000 sa:Tycker att dom är okej på halvhårt till löst underlag men ingen höjdare bland stenar och rötter där man känner sej som en flipperkula. Då är wolfpack cross bättre.
Jo jagskogsvakt sa:Självklart var det ingen som trodde att Peyote samlar fler happydunkningar än ett litet tyskt källarföretag.Cannondale jekyl 1000 sa:Tycker att dom är okej på halvhårt till löst underlag men ingen höjdare bland stenar och rötter där man känner sej som en flipperkula. Då är wolfpack cross bättre.
Då låg vi kanske i samma grupp. Körde med schwalbe dock! ;)skogsvakt sa:Peyote är ett utmärkt långloppsdäck. Upplever att det greppar bättre än RaRa. Rullet är omöjligt att avgöra när det rör sig om så små skillnader. Men kan säga att jag kört CV på 2:55 med dom.
Jag har vanliga varianten för typ 335kr st och kör dom slanglöst. Funkar klockrent
singletrack sa:OnOne säljer vittoria för riktigt låga priser... Gå in där och kolla...
BjornR sa:singletrack sa:OnOne säljer vittoria för riktigt låga priser... Gå in där och kolla...
Snikvarianten. Inget som man vill ha om man är ute efter lågt rull och grepp. Lika bra som schwalbe performance utförande.
Ridley sa:BjornR sa:singletrack sa:OnOne säljer vittoria för riktigt låga priser... Gå in där och kolla...
Snikvarianten. Inget som man vill ha om man är ute efter lågt rull och grepp. Lika bra som schwalbe performance utförande.
Vilken modell ska man ha då?
Du vet ju inte vad du pratar om. Varför lägga sig i då? Peyote är inget skräp och budgetdäck. Du vet om att killar i Allebike vinner långloppscupen på dessa? Men sant är att de ej finns i g+. Och billigaste varianten med stålvajer ska man säkert undvikaBjornR sa:Ridley sa:BjornR sa:singletrack sa:OnOne säljer vittoria för riktigt låga priser... Gå in där och kolla...
Verkar som att peyote har inte någon version med G+. Tolkar det som att denna modell är en budgetvariant och finns ej med prestandagummi. Gillar man dåligt grepp och högt rull för lågt pris så är det ett bra däck.
skogsvakt sa:Du vet ju inte vad du pratar om. Varför lägga sig i då? Peyote är inget skräp och budgetdäck. Du vet om att killar i Allebike vinner långloppscupen på dessa? Men sant är att de ej finns i g+. Och billigaste varianten med stålvajer ska man säkert undvikaBjornR sa:Ridley sa:BjornR sa:singletrack sa:OnOne säljer vittoria för riktigt låga priser... Gå in där och kolla...
Verkar som att peyote har inte någon version med G+. Tolkar det som att denna modell är en budgetvariant och finns ej med prestandagummi. Gillar man dåligt grepp och högt rull för lågt pris så är det ett bra däck.
Oj oj jag får kapitulera och slänga mina däck. Den happykorrekta rollingresitancesidan dras fram ur rockärmen. Jag sätter mina korvören på att du inte ens har kört med däckenBjornR sa:skogsvakt sa:Du vet ju inte vad du pratar om. Varför lägga sig i då? Peyote är inget skräp och budgetdäck. Du vet om att killar i Allebike vinner långloppscupen på dessa? Men sant är att de ej finns i g+. Och billigaste varianten med stålvajer ska man säkert undvikaBjornR sa:Ridley sa:BjornR sa:singletrack sa:OnOne säljer vittoria för riktigt låga priser... Gå in där och kolla...
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviews
Jämför G+ med deras foldingvariant så ser du tydligt. Tekniken har gått framåt, och Peyote har inte fått sig någon uppdatering.
skogsvakt sa:Oj oj jag får kapitulera och slänga mina däck. Den happykorrekta rollingresitancesidan dras fram ur rockärmen. Jag sätter mina korvören på att du inte ens har kört med däcken
Jag förstår inte ens vad du gör i tråden när du inte kört med däcken. Jag började säsongen med Peyote och bytte sen på slutet till mezcal g+. Peyote greppar bättre fram. Men det är klart att det är ett XC däck. Inget stigbökdäck. Rullmotståndet Peyote vs mescal är inget som märks. Jag har även Barzo. Dom tycker jag går snäppet trögare på grus.BjornR sa:skogsvakt sa:Oj oj jag får kapitulera och slänga mina däck. Den happykorrekta rollingresitancesidan dras fram ur rockärmen. Jag sätter mina korvören på att du inte ens har kört med däcken
Du har helt rätt, jag har inte kört med däcken och kommer inte köra med XC-däck pga veka och dåligt grepp för min typ av åkning. Men jag ser fortfarande däcken som snik nu när G+ som bevisligen är bättre på alla fronter. Din åsikt att budget är skräp är inget jag skrev. Jag skrev data, du skrev känslor. Tycker du Peyote rullar bättre och greppar bättre än motsvarande Vittoria G+-varianter?
Iom att Peyote inte finns i G+ så finns det ingen snikvariant mer än den med stålvajer. Men relativt till varianter med G+, då är det snik. Det är min åsikt.
skogsvakt sa:Jag förstår inte ens vad du gör i tråden när du inte kört med däcken. Jag började säsongen med Peyote och bytte sen på slutet till mezcal g+. Peyote greppar bättre fram. Men det är klart att det är ett XC däck. Inget stigbökdäck. Rullmotståndet Peyote vs mescal är inget som märks. Jag har även Barzo. Dom tycker jag går snäppet trögare på grus.BjornR sa:skogsvakt sa:Oj oj jag får kapitulera och slänga mina däck. Den happykorrekta rollingresitancesidan dras fram ur rockärmen. Jag sätter mina korvören på att du inte ens har kört med däcken
Du har helt rätt, jag har inte kört med däcken och kommer inte köra med XC-däck pga veka och dåligt grepp för min typ av åkning. Men jag ser fortfarande däcken som snik nu när G+ som bevisligen är bättre på alla fronter. Din åsikt att budget är skräp är inget jag skrev. Jag skrev data, du skrev känslor. Tycker du Peyote rullar bättre och greppar bättre än motsvarande Vittoria G+-varianter?
Iom att Peyote inte finns i G+ så finns det ingen snikvariant mer än den med stålvajer. Men relativt till varianter med G+, då är det snik. Det är min åsikt.
BjornR sa:skogsvakt sa:Oj oj jag får kapitulera och slänga mina däck. Den happykorrekta rollingresitancesidan dras fram ur rockärmen. Jag sätter mina korvören på att du inte ens har kört med däcken