Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Hmmm.. Jag har precis köpt en blowfish, men är inte nöjd. Tycker den är anings för liten, men det största bekymmret är att den inte har kompressionsremmar.
Remmarna på SnoBounden tycks kunna komma till användning för diverse skydd, kanske en spade eller dylikt.
Problemet verkar väl vara att den är för varm att använda på sommaren :(... Den är förövrigt billigare än HAWGen.
Jag har en SnoBound!
Cyclecomponents tog in den i sortimentet när jag mailade och frågade för ett par veckor sedan, fick det sista exemplaret leverantören (Duells) hade på lager.
Jag köpte främst min för att ha när jag åker skidor men den får funka till cyklingen också.
Remmarna är till för att dra fast skidor/snowboard men det går säkert sätta dit nått annat om man vill det. Vad gäller volymen är den mindre än jag hade trott, även fast den är större än t.ex. HAWG enligt specifikationen tror jag det är lättare att få med sig mycket grejer med en HAWG. SnoBound bygger inte utåt speciellt mycket så man kan inte knö ner grejer. Dom ligger mer ovanpå varandra istället.
Vet inte riktigt vad jag ska skriva mer, något speciellt du vill veta?
HeliPro och SnoBound är ju gjorde för samma ändamål så det är väl ganska naturligt om dem är snarlika.
Jag valde SnoBound över HeliPro pga bättre "system" för att fästa skidorna samt att blåsa med isolerad slang och munstycke ingick. HeliPro är dragen mer åt snowboard än skidåkning.
Själv har jag en DaKine Vertex som är en HeliPro för skidåkare, den funkar grymt för cykling också. När jag såg feffemannens bild såg jag en DaKine innan jag insåg att det var en CamelBak, detta är väldigt positivt tycker jag eftersom DaKines säckar är överlag mycket bra.
feffemannen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Skillnaden mellan denna och en "riktig"
> cykel-camelbak är att den bygger på höjden och en
> HAWG (tex) bygger mer utåt? Rätt?
>
> Kanske inte är en höjdare att hojja i då, om den
> är för lång?
>
> Vad säger ni andra som har blowfish? Saknar ni
> inte kompressionsremmar?
>
> f
Jag saknar inte kompressionsremmar. I minsta storleken så är den perfekt för turer som kinnekulle eller liknande, för korta turer har jag inte mycket mer än slang, pump och verktyg. Slangen hoppar inte mycket, resten lägger jag i fickorna i väskan.
Feffe: Nej, jag har aldrig saknat kompressionsremmar faktiskt.
Den enda gången den inte riktigt passar är när jag ska köra med pannlampa och har 2kg batteri i den. Då brukar jag stoppa ett par tomma vattenflaskor under, eller någon liten kartong, för att fylla ut i botten och få batteriet långt upp. Men det "problemet" hade inte lösts med remmar heller iofs.
feffe: Ja precis, den bygger mer på höjden och mindre utåt. Jag har ingen cykel-camelbak men jag tror att dom är bättre att cykla med, därmed inte sagt att SnoBound är dålig att cykla med. Det funkar bra för mig.
McOla: På Vertex fäster man väl skidorna likadant som på HeliPro, dvs på diagonalen? Som jag fattade det är Vertex samma säck som HeliPro fast remmarna för snowboarden är bortplockade. Jag var ute efter en säck som fäste skidorna "A-frame style", då passade SnoBound fin fint!
feffe: jasså? hmm... Hänger du den i öglan och i rätt fack (bakom kardborren vid axlarna)? Tycker inte att blåsan rör sig alls. Men jag har ingen Mule att jämföra med iofs.
Pelle Hå Skrev:
-------------------------------------------------------
> feffe: jasså? hmm... Hänger du den i öglan och i
> rätt fack (bakom kardborren vid axlarna)? Tycker
> inte att blåsan rör sig alls. Men jag har ingen
> Mule att jämföra med iofs.
>
> /Pelle
ögla? Jag var tvungen att gå och kolla och visst fanns det en sån. Jag ska nog börja använda den =)
Leo skrev:
Hehe, ja, Camelbak har så många funktioner att det är många som missat en del av dom. Har ni upptäckt nyckelhållaren, den är praktisk den med! :-)
Jodå tack vare ett tips från dig innan jag köpte min Cloud Walker, som är en utmärkt rygga med många finurliga funktioner, kan rekomenderas.