rippa
Vet inte varför jag skriver detta just nu, men jag reagerar över att cyklister nästan alltid är hemskt klena.
Finns det inga cyklister som tränar på gym? Har majoriteten av alla cyklister ätstörningar, låga hormonnivåer eller vad är det frågan om egentligen. Finns det någon typ av skevt kroppsideal inom cykelsporten som får svaga individer att spåra ur i sin uppfattning om vad som är hälsosamt och anamma konstiga metoder för att passa in i "gänget"?
Är det så att personer med låga halter testosteron och tillväxthormon och bristande manlighet av någon anledning dras till cykelsporten eller är det cykelsportens fel att den utvecklar någon typ av sjuk böjelse att se närmast anorektisk ut?
Detta är ett problem som måste uppmärksammas. Vad tycker ni på happy om detta?
Existerar problemet i verkligheten egentligen eller är det bara jag som sett fel cykelbilder?
Vad kan man göra åt det?
Vad kan det bero på?
Detta kan ju spåra ur ordentligt som vi ser just nu i modellvärlden med extrem självsvält, droger, felaktiga självbilder osv..
------------------------------------------
låga hormonnivåer, ätstörningar, svaga individer, bristande manlighet, sjuk böjelse, problem.... och detta säger han efter att ha sett en bild på MIG.
det han gör är att angripa en grupp människor baserat på bilder av mig mfl. vad bristande manlighet och svag individ menas med om dte inte är ett indirekt personangrepp vet jag inte.
men att ha ett sådant form av primitivt tänkande att i dagens medialt upplysta idrottssamhälle inte förstå att kroppstyper skiljer mellan olika personer och att vissa kroppstyper och fysiologiska förutsättninagr är bättre i vissa sporter än andra, ja,,, vad ska man säga. ett sådant tänkande finns nog inte ens hos den dummaste personen på planeten. Hur kan man undgå att förstå det? En person som aldrig ahr sett en cyklist och sedan ser en cykeltävlinga kan nog snabbt dra slutsatsen att det är fördelaktligt att inte vara överviktig och överdrivet musulös.