Några MTB-bilder

Pär L

Ny medlem
Några MTB-bilder
Hittade de här bilderna på fotosidan.se

<http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=71055>

Någon som vet i vilket sammanhang de är tagna?

//Pär

Några MTB-bilder
Vet inte varför jag skriver detta just nu, men jag reagerar över att cyklister nästan alltid är hemskt klena.
Finns det inga cyklister som tränar på gym? Har majoriteten av alla cyklister ätstörningar, låga hormonnivåer eller vad är det frågan om egentligen. Finns det någon typ av skevt kroppsideal inom cykelsporten som får svaga individer att spåra ur i sin uppfattning om vad som är hälsosamt och anamma konstiga metoder för att passa in i "gänget"?

Är det så att personer med låga halter testosteron och tillväxthormon och bristande manlighet av någon anledning dras till cykelsporten eller är det cykelsportens fel att den utvecklar någon typ av sjuk böjelse att se närmast anorektisk ut?

Detta är ett problem som måste uppmärksammas. Vad tycker ni på happy om detta?
Existerar problemet i verkligheten egentligen eller är det bara jag som sett fel cykelbilder?
Vad kan man göra åt det?
Vad kan det bero på?

Detta kan ju spåra ur ordentligt som vi ser just nu i modellvärlden med extrem självsvält, droger, felaktiga självbilder osv..

Några MTB-bilder
Jag gymmar och väger 87kg ca. Ser nog ganska normal ut för min längd, 187cm.

Men man måste också tänka på att alla är olika byggda, jag t.ex kan nog inte komma ner under en 82kg utan att verkligen börja tappa muskler.
Tror inte att folk har ätstörningar, iaf inte dom på bilderna som äter mest hela tiden, iaf när jag har träffat på dom.
Tror att dom har byggt upp en enorm förbränning genom att röra på sig så mycket som dom gör.

Sen finns det säkert sådana som du beskriver, DET e jag övertygad om.

Några MTB-bilder
Väger 88kg på mina 188, så jag är väl inte diretk klen... annars tror jag det beror på att man är aktiv väldigt länge på cykel i sträck-> bränner mycket fett som gör att man ser klen ut som cyklist...

Några MTB-bilder
100 pannor fördelat över 183 cm välmående, småpackad cyklist;

PICT0010.JPG

Några MTB-bilder
Jag som känner flera av dem på bild kan säga att de äter mest helatiden eller tränar. Om man har 3-4h cykelträning per dag så bygger man inte explosiva muskler utan man tränar främst uthålighet och kondition och det är precis vad flera av cykelgrenarna kväver.

Det är betydligt jobbigare att släpa 90kg kropp uppför en backe än 65kg kropp.

Några MTB-bilder
precis, det handlar nog mer om extrem förbränning än självsvält. Som proffesionell cyklist tränar man väl framförallt benen? Och även om man är spinkig behöver man inte vara anorektisk. Hmm låter det här som ett försvarstal? Jag förstår inte vad ni menar, jag har väl muskler... nånstans...
måste gå och lägga mig...

Några MTB-bilder
eftersom det är mig och personer jag känner du pratar om så måste jag bara kommentera ditt inlägg, det dummaste hitills på happy förmodligen. hur kan du komma med personangrepp, antyda sjukdomstillstånd utan att ens veta någonting om personerna på bilderna? Och du ser mig som ett problem! Jag skulle vilja säga att dina i det här fallet missriktade och dumma åsikter är ett problem för mänskligheten.

073 -----... ring så ska du få en kombinerad utskällning/lektion i fysiologi och träningslära/metoder.
ändrade mig. jag vill inte prata med en galning ikväll.

för min egen del äter jag mellan 4500-700kcal om dagen och tränar styrketräning 3 ggr i veckan under vintern. 62 kg är matchvikten. 176 cm. min far väger 74 kg med en rejäl kalaskula. Tror du på fullaste allvar att jag är anorektisk lagd för att väga så lite. jag har inte gjort annat än äta under hela mitt liv, styrketräning ger extremt lite muskulär volymökning för mig.

Peter väger ca 53 kg, är levertransplanterad och glad över att vara i livet. 172 cm

Hjalmar väger 74 kg ca. 190cm

Per 77 kg...ungf... 181cm. byggd som en body builder.

alla cyklister på bilderna äter garanterat mer än dig och tränar regelbundet på gym. alla cyklsterna finns här på forumet också ifall du vill ge en lite mer privat utskällning via mail/privat meddelande. äckliga sjuka människor, vad vill du göra med dem? behandla? spärra in?

Senast redigerad av en moderator:
Några MTB-bilder
dagens anorektiska matsedel:

08:50 frukost. motsvarande 8 skivor rågbröd med marmelad och ost. apelsin
12:00 mellanmål musli en tallrik, tot 1000 kcal
15:00 träning 2 st powerbars
16:45 tre bitar sockerkaka, lite färska dadlar.
17:00 1,5-liters burk med ris/kycklingwook (motsvarande 2 st fulla normala tallrikar)
19:30 i st snickers
21:30 1,5-litersburk med pasta/köttfärssås
23:00 glass. magnum.

Några MTB-bilder
Att cyklister ser smala ut KAN ju bero på att dom har väldigt tighta kläder på sig.

Att se en kompis till mig i fartdräkt (alpin-snowboard, junior/senior-landslaget) känns konstigt, hon ser grymt spinkig ut, jag menar inte att hon är tjock, men kom igen, hon har benmuskler som en häst!

Jag chansar på at det är kläderna som gör det!

Några MTB-bilder
Hotwire Skrev:
-------------------------------------------------------
> > Vet inte varför jag skriver detta just nu, men jag reagerar över att cyklister nästan alltid är
> hemskt klena.

Jag är stark.

> Finns det inga cyklister som tränar på gym?
Jag tränar på gym.

> Har majoriteten av alla cyklister ätstörningar,
Nej

> låga hormonnivåer
Nej

> eller vad är det frågan om egentligen.
Fråga dig själv

> Finns det någon typ av skevt kroppsideal inom cykelsporten som får svaga
> individer att spåra ur i sin uppfattning om vad som är hälsosamt och anamma konstiga metoder för
> att passa in i "gänget"?
Hur kom du på denna tanken?

>
> Är det så att personer med låga halter testosteron och tillväxthormon och bristande manlighet av
> någon anledning dras till cykelsporten eller är det cykelsportens fel att den utvecklar någon typ
> av sjuk böjelse att se närmast anorektisk ut?

Skulle inte tro det.

>
> Detta är ett problem som måste uppmärksammas. Vad tycker ni på happy om detta?

Ser inte problemet

> Existerar problemet i verkligheten egentligen eller är det bara jag som sett fel cykelbilder?
> Vad kan man göra åt det? Vad kan det bero på?

Andas med magen och ta det lungt, ät, cykla och var lycklig

>
> Detta kan ju spåra ur ordentligt som vi ser just nu i modellvärlden med extrem självsvält, droger,
> felaktiga självbilder osv..

Oherregud, du bara skojade alltså

Några MTB-bilder
Kanon mickeS! Tänd till så det ryker!

Själv väger jag anorektiska 61kg på 175cm. Äter 4300-4500kcal/dag bestående av:
5:40 frukost: gröt, två mackor mm
9:00 mellanmål: två mackor, banan, äpple, mm
12:00 lunch: massor med gott
14:00 mellanmål: två mackor mm
16:30 middag: massor med smaskens
20:30 kvällsmål: rester från middag eller två port gröt med mackor

Och ja. Jag ser nog lika klen ut som alla andra cykelanorektiker trots gym 2ggr/v och 6 cykelpass/vecka.

Kanske Hotwire är modig nog att lägga ut en bild på sig själv?

Några MTB-bilder
mickeh Skrev:
> Kanon mickeS! Tänd till så det ryker!
>
> Själv väger jag anorektiska 61kg på 175cm. Äter
> 4300-4500kcal/dag bestående av:
> 5:40 frukost: gröt, två mackor mm
> 9:00 mellanmål: två mackor, banan, äpple, mm
> 12:00 lunch: massor med gott
> 14:00 mellanmål: två mackor mm
> 16:30 middag: massor med smaskens
> 20:30 kvällsmål: rester från middag eller två port
> gröt med mackor
>
trots gym 2ggr/v

mer protein? :)

Några MTB-bilder
Buddha Skrev:
> > 100 pannor fördelat över 183 cm välmående,
> småpackad cyklist;
>
>
>

Jag tror jag såg dig och tjejen för ett tag sedan på Broncos när jag var i stockholm, har du en svart hoodie med Buddha på?

Några MTB-bilder
Micke S Skrev:
> dagens anorektiska matsedel:
>
> 08:50 frukost. motsvarande 8 skivor rågbröd med
> marmelad och ost. apelsin
> 12:00 mellanmål musli en tallrik, tot 1000 kcal
> 15:00 träning 2 st powerbars
> 16:45 tre bitar sockerkaka, lite färska dadlar.
> 17:00 1,5-liters burk med ris/kycklingwook
> (motsvarande 2 st fulla normala tallrikar)
> 19:30 i st snickers
> 21:30 1,5-litersburk med pasta/köttfärssås
> 23:00 glass. magnum.

ingen lunch? Inga grösnaker elelr frukter? massor av socker!

Några MTB-bilder
driver du med mig eller?

2 apelsiner
2 tomater
två nävar brytbönor
2 morötter
1 paprika
massor av ingerfära och vitlök
dadlar

måltiderna är ju specade som 3 st. vadå ingen lunch? måste jag äta efter din mat och sovklocka eller?

nu får du ge dig. först ska du lura mig att sitta och redigera resultatlistorna för att du bröt, men inte bröt, och nu ska du svara oförståndigt på ett inlägg du inte ens har läst ordentligt. varför??

massor av socker... bahhh

Några MTB-bilder
Micke S Skrev:
> noob... fram med miniräknaren och ge en lite mer
> adekvat fingervisning VARFÖR det behövs mer
> protein?

Om man styrketränar som personen i det citerade inlägget gör så bör man ät 2gram protein per kroppskilo, det kanske han gör också, det vet jag inte.
Det vara bara en tanke jag hade, om man kan säga så. Absolut inget: "DU SKA äta mer protein!!"
Och så har jag fått för mig att det äts lite protein i en del motionskretsar, detta har jag aboslut ingen grund för.
Som sagt en tanke bara.
Så chilla lite, nästa gång så ska jag lägga till 18 smileys så att du förstör att det inte vara nån fingervisning eller påhopp.

Några MTB-bilder
2 g /kg kroppsvikt är en rätt bra överdosering enligt många.

otroligt många människor överdoserar protein och det är inte nyttigt, lika lite som att ah brist på det. men äter man en blandad kost och dessutom äter mycket så är det faktisklt svårt att _undvika_ att överdosera.

Några MTB-bilder
För att citera en sexfaldig TdF-vinnare: "Muscles in the upper body are dead weight". Den mannen gillar ju tillspetsade uttalanden men talar vi om bergsetapper eller xc-racing så är det väl sant. På Paris-Roubaix eller en DH-bana är det väl lite annorlunda krav som ställs.

Jag tycker tvärtom att man ser en hel del rentav feta cyklister, speciellt veckorna innan kalabaliken i Motala. Med slirande växlar och dinglande expandersadelväskor. Huga.

Mest watt till bakhjulet per kg kropp+cykel vinner, ingen ide att se ut som nåt hockeymonster då. Simple as that.

Några MTB-bilder
Enligt slv så tränar man inte styrketräning eller cyklar >9 timmar i veckan?
Jag skulle tippa på att majoriteten på tex kollozeums forum håller med om att 2 gram är ett bra riktmärke, men där styrketränas det å andra sidan mest. Om jag inte minns helt fel så är det nog ett bra riktmärke enligt paulun också.

Observera att jag inte började skriva i den här tråden som feedback till hotwires inlägg!

Några MTB-bilder
Micke S Skrev:
> driver du med mig eller?
>
> 2 apelsiner
> 2 tomater
> två nävar brytbönor
> 2 morötter
> 1 paprika
> massor av ingerfära och vitlök
> dadlar

Dadlar? Bara för att det är gott? Och ingefäran?

> måltiderna är ju specade som 3 st. vadå ingen
> lunch? måste jag äta efter din mat och sovklocka
> eller?

Jepp.

> nu får du ge dig. först ska du lura mig att sitta
> och redigera resultatlistorna för att du bröt, men
> inte bröt, och nu ska du svara oförståndigt på ett
> inlägg du inte ens har läst ordentligt. varför??

Får man inte skämta förrän på sidan två? Aj, vi är bara på sidan ett. Ber om ursäkt!

Några MTB-bilder
mickes: VAR i hotwires inlägg är personangreppen? det dumma i frågorna (förutsatt att han är allvarlig såklart)? tittar man på bilder på cyklister så ser de oftast hyfsat skinniga ut osv. det pga att det såklart är lättare att asa runt på en lätt kropp mot en tung när den är rätt specad så att säga. kan det vara så att du tar åt dig istället för att på ett enkelt och bra sätt förklara för oss som inte är lika insatta i cykelelitismen som du är? att det sedan skiljer en hel del i styrka (och utseende därav) mellan tex uthållighetssporter och mer explosiva är inte helt självklart för alla heller.

att det finns problem inom de flesta sporter på elitnivå är väl ganska uppenbart, dock tvivlar jag på att happyfolket har de problemen med kosten (prylfåran är däremot hyfsat likriktad.. ;)).

//mattel - 179cm 87kg med en fettprocent på 11%.

Några MTB-bilder
Måste säga att jag inte kan se "personangreppen" i inlägget. Det var väl en allmänt ställd fråga om möjliga orsaker till att cyklister (elit/tävling) överlag är ganska spinkiga.

Det är väl inte konstigare än att alla sporter har sina ideal för att passa sporten i fråga. Långdistanslöpare är smala o tunna, 100 meterslöpare är kralliga.

Lvg cyklister är tunna, velodromcyklister är kralliga. etc etc...

Några MTB-bilder
Rippa Skrev:
> Måste säga att jag inte kan se "personangreppen" i
> inlägget. Det var väl en allmänt ställd fråga om
> möjliga orsaker till att cyklister (elit/tävling)
> överlag är ganska spinkiga.
>
> Det är väl inte konstigare än att alla sporter har
> sina ideal för att passa sporten i fråga.
> Långdistanslöpare är smala o tunna, 100
> meterslöpare är kralliga.
>
> Lvg cyklister är tunna, velodromcyklister är
> kralliga. etc etc...

Och Happyiter är krafitgara pga allt fikande? ;~)

Några MTB-bilder
0,8g/kg är bra för folk som inte tränar, men mer träning kräver mer protein för att åtminstone hindra nedbrytningsprocessen. Vissa tar ett glas mjölk och en banan, andra föredrar Myoplex (el dyl.) direkt efter träningen. Lite Keso med ett äpple innan läggdags kan också vara bra för att se till att kroppen har tillgång till protein under natten. Det är inte nödvändigtvis en fråga om att öka intaget, mer om att pricka in tajming.

Även så, de allra flesta icke-ban cyklister kommer inte att bli snabbare av att lägga på mera muskler. Kanske mer stryktålig vid vurpor, kanske mer allsidig som idrottsmän, kanske lite förbättring av motståndskraft när det gäller infektioner, men troligen inte snabbare under en 2-5 timmars tävling.

Några MTB-bilder
daner: just den delen 'förbättring av motståndskraft när det gäller infektioner' borde ju verkligen tas fasta på.. har för mig att ljungskog tex inte vågade gå på bio under säsong för att hon garanterat skulle bli sjuk då. DET låter sjukt i mina öron. sen ska vi inte ens börja prata om längdskidlandslaget..

Några MTB-bilder
Rippa Skrev:
> Måste säga att jag inte kan se "personangreppen" i
> inlägget. Det var väl en allmänt ställd fråga om
> möjliga orsaker till att cyklister (elit/tävling)
> överlag är ganska spinkiga.
>
> Det är väl inte konstigare än att alla sporter har
> sina ideal för att passa sporten i fråga.
> Långdistanslöpare är smala o tunna, 100
> meterslöpare är kralliga.
>
> Lvg cyklister är tunna, velodromcyklister är
> kralliga. etc etc...
>
>

Kanske inga direkta personangrepp men tonen i det hela är ganska hettsig tycker jag. Och vissa personangrepp kan ju finnas då han refererar till de cyklisterna som finns på bilderna?!?

Några MTB-bilder
Ju närmare man ligger till gränsen av vad kroppen tål när det gäller nedbrytning och återuppbyggnad, desto mindre kraft finns över till att motstå infektioner osv. Tänk på det som en balansgång - vanliga folk går på en trottoar, men eliten går på en bräda som är bara några centimeter bred.

Några MTB-bilder
rippa

Vet inte varför jag skriver detta just nu, men jag reagerar över att cyklister nästan alltid är hemskt klena.
Finns det inga cyklister som tränar på gym? Har majoriteten av alla cyklister ätstörningar, låga hormonnivåer eller vad är det frågan om egentligen. Finns det någon typ av skevt kroppsideal inom cykelsporten som får svaga individer att spåra ur i sin uppfattning om vad som är hälsosamt och anamma konstiga metoder för att passa in i "gänget"?

Är det så att personer med låga halter testosteron och tillväxthormon och bristande manlighet av någon anledning dras till cykelsporten eller är det cykelsportens fel att den utvecklar någon typ av sjuk böjelse att se närmast anorektisk ut?

Detta är ett problem som måste uppmärksammas. Vad tycker ni på happy om detta?
Existerar problemet i verkligheten egentligen eller är det bara jag som sett fel cykelbilder?
Vad kan man göra åt det?
Vad kan det bero på?

Detta kan ju spåra ur ordentligt som vi ser just nu i modellvärlden med extrem självsvält, droger, felaktiga självbilder osv..

------------------------------------------

låga hormonnivåer, ätstörningar, svaga individer, bristande manlighet, sjuk böjelse, problem.... och detta säger han efter att ha sett en bild på MIG.

det han gör är att angripa en grupp människor baserat på bilder av mig mfl. vad bristande manlighet och svag individ menas med om dte inte är ett indirekt personangrepp vet jag inte.

men att ha ett sådant form av primitivt tänkande att i dagens medialt upplysta idrottssamhälle inte förstå att kroppstyper skiljer mellan olika personer och att vissa kroppstyper och fysiologiska förutsättninagr är bättre i vissa sporter än andra, ja,,, vad ska man säga. ett sådant tänkande finns nog inte ens hos den dummaste personen på planeten. Hur kan man undgå att förstå det? En person som aldrig ahr sett en cyklist och sedan ser en cykeltävlinga kan nog snabbt dra slutsatsen att det är fördelaktligt att inte vara överviktig och överdrivet musulös.

Några MTB-bilder
och till mattel... eller vem det var.. ovanstående förklaring..

bruse.. skämta. jo det får man. om det är roligt. skämta gör man mot människor man känner, inte mot främlingar som inte vill bli skämtade med, och deffinitivt helst inte mot en person som representerar en organiserad tävlingsserie som keps cyp eller annat som ligger under stcf ansvarsområden.

Några MTB-bilder
micke s igen Skrev:
> bruse.. skämta. jo det får man. om det är roligt.
> skämta gör man mot människor man känner, inte mot
> främlingar som inte vill bli skämtade med, och
> deffinitivt helst inte mot en person som
> representerar en organiserad tävlingsserie som
> keps cyp eller annat som ligger under stcf
> ansvarsområden.

Micke S: kolla din inbox här på happy.

Några MTB-bilder
Ja micke, det är uppenbat att du tog åt dig. Fast jag tänkte då inte på dig när jag läste inlägget. Jag såg det mer som en allämen frågeställning om än något provocerande i sin ton.

Några MTB-bilder
mickes: ta ett par djupa andetag nu, förstår att du reagerar när inlägget kommer då du är på bild men för en oinsatt så hade det kvittat om det var du, armstrong eller sara wedlund. frågorna är ställda lite bitskt och hårt, visst, men samtidigt rätt skoj tycker jag. sen är det ju lite som en sjuk böjelse att träna på elitnivå oavsett sport då det kräver mycket.

vad gäller skämtandet så håller jag med i stora delar men att man inte får skämta med/om en representat för keps cup eller så är ju bara larvigt. DÅ om någonsin får man acceptera att bli skämtad om, hört talas om satir? 'offentliga' personer får alltid tåla mer.

Några MTB-bilder
okey... så om jag får mail från personer som har blivit felaktigt nedskrivan i resultatlistan så rättar jag till det. men om personer som är korrekt nedskrivna börjar säga -jag bröt inte, jag kom i mål.

blir mitt ideella arbete lättare av det? hur ska jag kunna skilja den korrekta och den falska informationen åt?

som ett exempel.
det är väl en sak att skämtasamt säga det till en vän som vet om hur det verkligen var, men att skriva till arrangören och bestrida resultatlistan (dramatiskt uttryckt) är väl en annan sak. vart i det är det roliga?

men nu ska vi inte haka upp oss på det längre. olika personer har olika humor och tolkar skämt på olika sätt. en lite restriktiv hållning är brukligt när man inte känner skämtobjektet i fråga.

Några MTB-bilder
lundatok Skrev:
> Jag tror jag såg dig och tjejen för ett tag sedan
> på Broncos när jag var i stockholm, har du en
> svart hoodie med Buddha på?

Nope! Måste ha varit nå'n annan läckerbit! En riktig lovemachine förmodligen.. =)

Några MTB-bilder
Micke S Skrev:
> okey... så om jag får mail från personer som har
> blivit felaktigt nedskrivan i resultatlistan så
> rättar jag till det. men om personer som är
> korrekt nedskrivna börjar säga -jag bröt inte, jag
> kom i mål.
>
> blir mitt ideella arbete lättare av det? hur ska
> jag kunna skilja den korrekta och den falska
> informationen åt?
>
>
> som ett exempel.
> det är väl en sak att skämtasamt säga det till en
> vän som vet om hur det verkligen var, men att
> skriva till arrangören och bestrida resultatlistan
> (dramatiskt uttryckt) är väl en annan sak. vart i
> det är det roliga?

Jag har letat upp det jag skrev. Och det var inte skrivet direkt till arrangören, utan här i happy. Är
Happys hemsida ett officiellt organ för keps cups? Hade jag synpunkter på min placering, skulle jag kontakta arragören direkt.

Här är ordväxlingen:
<citat>
Micke S Skrev:
> bruse. du bröt väl första tävlingen?

vet jag inget om? har du bildbevis? ;~)
</citat>

Jag och andra kan nog se en smiley där. Kan det bli tydligare?

Tidigare i samma tråd, erkänner jag:
<citat>
Man måste va med allt första gången. Nu ahr jag gjort det: brutit!
Efter två varv, eller jag tidigare, la bodyn av, bara trampa luft. Då tog Mattias L chansen att köra om mig... hehehe Ananrs låg han lååångt efter...
</citat>

Du har rätt, man skämtar inte med någon man inte känner. Men jag har i ett personligt brev bett om ursäkt Micke, men du har inte svarat på min ursäkt.

Några MTB-bilder
PICT0010.JPG

Varför nämner du inget om frisyren? ;)

Till ämnet: Cyklister måste ju träna längre tid än andra grenar. Ju mer tid man låter kroppen vara igång desto mer förbränns. Det blir ju inte bättre när man funderar på att köpa en sadelstolpe för 990:- för att minska vikten med 20 gram, i reation till vad billigt det är att gå ner de 20 grammen i egen vikt...

Några MTB-bilder
What The Fuck?! Pontare?! Nä nu jävl..
Här pjuppar man på sig själv, å vad får man tillbaka? Pajkastning å personliga påhopp! Vart är Happy på väg? ;)

Tillbaka
Topp