Några MTB-bilder

Några MTB-bilder
Senaste dygnet:

1400 automatkaffe m kaka
1700 Banan
1800 potatissoppa och pannkaka med grädde
2000 chippa och lite jordnötsringar, en chokladkaka
0700 en halvliter fil med honungspuffar, två skogaholmsmackor med aprikosmarmelad och ett glas mjölk
0900 fika, automatcapputchino tan socker, nån kaka
1200 lunch. En baugette med mozarella och soltorkade tomater, en läsk, en 1.5litersburk med wok och nudlar

Jag har inga problem med att hålla vikten stabil, snart fikadax igen dessutom.

/rikard

Några MTB-bilder
rikard Skrev:
-------------------------------------------------------
> Senaste dygnet:
>
> 1400 automatkaffe m kaka
> 1700 Banan
> 1800 potatissoppa och pannkaka med grädde
> 2000 chippa och lite jordnötsringar, en
> chokladkaka
> 0700 en halvliter fil med honungspuffar, två
> skogaholmsmackor med aprikosmarmelad och ett glas
> mjölk
> 0900 fika, automatcapputchino tan socker, nån
> kaka
> 1200 lunch. En baugette med mozarella och
> soltorkade tomater, en läsk, en 1.5litersburk med
> wok och nudlar
>
> Jag har inga problem med att hålla vikten stabil,
> snart fikadax igen dessutom.

Vi är alla individer och våra kroppar fungerar olika. Tur är väl det!
Var å en här på Happy, gissar jag, vet vad de kan äta och inte för att hålla vikten, gå upp eller ned. Skulle jag käka mat med massa socker utan fibrer, skulle jag bli fet som en ballong. Andrra kan, inte jag.

Några MTB-bilder
Buddha Skrev:
> What The Fuck?! Pontare?! Nä nu jävl..
> Här pjuppar man på sig själv, å vad får man
> tillbaka? Pajkastning å personliga påhopp! Vart är
> Happy på väg? ;)
>
>

Åt Skogen ??? :)

Några MTB-bilder
Ändrat min kropp från krallig småfet kroppsbyggare 103 kg till 83,5kg på 6 månader, målet är 77kg inför säsongen. Har inte vägt under 90 kg sedan -98. 1997 tränade man mycket MTB och vägde då 77kg. Olika idrotter har olika förutsättningar. I cykling gäller det inte väga för mycket. Nja, iafall i skogen och i uppförsbackar plus kondition måst eman ha i råge om man cyklar XC.

Några MTB-bilder
Cyklist:
pret.jpg

Långdistanslöpare:
p1_marathon2.jpg

Kortdistanslöpare:
greenrun.jpg

Brottare:
139.jpg

Längskidåkare:
matoperelofsson1.JPG

Styrkelyftare:
Jon%20Cole.jpg

Simhoppare:
annal.jpg

Bowlare:
bowlare.jpeg

Schackspelare:
Dag_Schackspelare4_62-00.JPG

Det är rätt uppenbart att olika sporter gynnar/ger olika kroppstyper, svårare än så är det inte!

Senast redigerad av en moderator:
Några MTB-bilder
Efter den där bildserien så kommer i alla fall jag bara att tänka på Svenska Spel reklamen när dom blandar olika sporter *skratt*

Det här måste vara en av dom hårdast urspårade trådarna på länge. Som "Vän av Ordning" så tar jag nu på mig uppgiften att styra tillbaka tråden.

Olika sporter ger olika fysiska attribut, så är det bara. Att det skulle vara mer ätstörningar bland cyklister än bland andra idrottsutövare har jag svårt att tro. Anorexi/Buylemi är en sjukdom som finns hyffsat väl spritt i befolkningen. Bildobjekten är dessutom trevliga människor som lägger ner mycket av sin tid på seriös träning och tävlande på cykel.

Om sedan elitidrott är nyttigt för kroppen, det är en annan sak ;)

Per:

Det är bilder från Keps Cup #2. Bildobjekten är Micke S, Per Kumlin och Hjalmar. Vem "trötter" är vet jag inte?

Några MTB-bilder
Det är evolutionen som skapat elitcyklisternas utseenden :D -De e bara att gilla läget.

Själv har jag nog alltid blivit smått mobbad för att jag e så "tjock".
På min karriärs höjdpunkt vägde jag hela 72 kg fördelade på ynka 183 cm. Nu väger jag över 80 kg och har ett okvinnligt Hb-värde på 170...

Men snabb var jag en gång i tiden iallafall...

Några MTB-bilder
"ur spår för tråden"

Här lägger man ut en länk till ett par bilder jag fann på nätet och genast spårrar tråden ur och börjar handla om kostvanor, protein och kroppstyper.

Som trådstartare insiterar jag på att ni startar en ny tråd som enbart handlar om kostvanor och vikt, BMI osv... Det finns fler snygga MTB-bilder att hämta på <http://www.fotosidan.se> men jag vågar nog inte lägga ut dem. Är rädd för att tråden då skulle spåra ur igen och gå över till könsroller i hemmet eller kanske de positiva fördelran med doping.

Vill ni se några bilder får ni söka själva.

Vänligen

Pär L

[edit] Lägger ut ett par bilder till, duckar och väntar på nästa urspårning...
<http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=23147>

Några MTB-bilder
NEEEEEEEJ!!!!!!!!!!!! Lägg fan inte ur fler cykelbilder! Iaf inte på de som ligger i täten! Snart får nån knubbis hjärtattack av alla bryderier om vart världen är på väg.

Några MTB-bilder
bruse... nej. var tvungen att jobba. men det är lugnt såklart. spelar ingen större roll alls, det hela är väl en rätt obetydlig händelse egentligen.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------
däremot är det här forumet kanske inte så roligt alltid. när jag tänker efter så har jag bättre saker för mig än sitta och irritera mig på hur folk beteer sig eller skriver, det är också rätt drygt att förklara saker för personer som inte lyssnar, eller ska förklara uppenbara saker för mig som jag redan vet tio gånger om baklänges och framlänges.

visst finns det mycket kompetens på forumet men det känns som om jag inte har lust att bidramed varken mina åsikter eller kunskap längre. efter ett enkelt inlägg så måste jag ibland försvara min åsikt eller vidareutveckla den i oändlighet. varför?

åsikter som att socker är dåligt(nej bruse, ta inte åt dig), mjölksyreträning är bra etc bara har ett svar orkar jag inte med längre. dessa generaliseringar utan insikt i en specifik situation och hobbykusnkaper som att rabbla Pauluncitat håller inte.

som sagt, det finns massa expertis och kunskap här, men den dränks hela tiden av ovesentligheter, motsägningar och falska sanningar. avsaknad av kritiskt tänkande och förmågan att lyssna på andra vekar ofta förekomma. allt är inte svart eller vitt.

det känns helt enkelt som om min tid här slösas bort. dags att göra någonting annat än att skriva på happy för mig. på obestämbar framtid, adjö.

//Micke

Några MTB-bilder
Micke S, happymtb.org är inte unik i det du beskriver. Jag upplever att det är så på alla webforum jag besöker. Det är på gott och ont. Det är bara jag själv som sätter gränsen för vad jag vil tro på, vad jag sak bry mig om, och hur mycket tid det är värt. Det sista är svårast att reglera... tyvärr ;~)

Undrar fortfarande det där med dadlar som du käkar. Bara för att det är gott, eller vadå? Tänker på julen när det nämns dadlar. Men får väl ändra det till hjulen ;~)

(nej Micke, du måste inte svara om di inte vill/ids/hinner - de e lugnt)

Några MTB-bilder
är du nöjd nu hotwire? SMILEY-> (;_;)

Micke S behövs här och jag hoppas och tror han kommer tillbaka! Genom en bildlig spark i arslet lärde han mig att ta i tu med framäxeljusteringens mysteium.

Några MTB-bilder
Måtte det bli vår snart så att folk får komma ut och cykla...

Micke S: Stanna, det finns många som uppskattar dina åsikter (jag bland annat). Sen att man inte alltid håller med det är en annan sak ;)

Några MTB-bilder
Otroligt trist om Micke S lämnar forumet. Han skriver många inlägg som faller mig i smaken. Väldigt kunnig!

Förstår inte riktigt den som INTE ser påhoppen i Hotwires inlägg. Tråden refererar till bilder där Micke är med. Och texten nedan säger väl allt!?
"Har majoriteten av alla cyklister ätstörningar, låga hormonnivåer... Finns det någon typ av skevt kroppsideal inom cykelsporten som får svaga individer att spåra ur i sin uppfattning om vad som är hälsosamt Är det så att personer med låga halter testosteron och tillväxthormon och bristande manlighet.. "

Hotwires inlägg måste vara det pinsammaste jag läst på länge...
Jag hade gärna sett fler "elitcyklister" (XC) här på forumet men förstår verkligen att de förmodligen lär lysa med sin frånvaro i framtiden.

Hej hopp!

Några MTB-bilder
Kanske Den Svenska Avundsjukan? Micke ser ut så som vi alla innerst inne vill se ut: vältränade å smärta? Iallafall jag vill det, utifrån bilden att dömma. Där ser inte Micke alls anorektisk ut, utan tvärtom välmånde man i sina bästa dar!

Några MTB-bilder
Bruse: Jag äter dadlar. Blandar det i müslin. Kan ta en näve av det för att det är gott.

Jag äter det i lite raffinerad form - Solmogna strödadlar som man hittar på hälsokostaffären.

Energivärdet är samma som för russin: ca 300 kcal, fetthalten och allt annat är samma.
Dock verkar dadlar ha ett mycket högre mineralinnehåll, särskilt kalium. Bra eller dåligt? Vet ej. Gott? Jajamänsan.
Tar med mig till Keps i morgon så får du prova nåt smarrigt.

Några MTB-bilder
JLarsson Skrev:
> Bruse: Jag äter dadlar. Blandar det i müslin. Kan
> ta en näve av det för att det är gott.
>
> Jag äter det i lite raffinerad form - Solmogna
> strödadlar som man hittar på hälsokostaffären.
>
> Energivärdet är samma som för russin: ca 300 kcal,
> fetthalten och allt annat är samma.
> Dock verkar dadlar ha ett mycket högre
> mineralinnehåll, särskilt kalium. Bra eller
> dåligt? Vet ej. Gott? Jajamänsan.
> Tar med mig till Keps i morgon så får du prova nåt
> smarrigt.

Åtack så trevligt! Ska se vad jag har i skalet att bjuda på i gengäld.
Får man då fråga (jag hukar mig) GI på dadlar? Som russin ungefär?

Några MTB-bilder
Inlägg som mest verkar vara skrivna för att provocera är väl inte så värst roliga? Jag förstår helt Mickes reaktion...smart att fixa så att en av de kunniga här försvinner för oöverskådlig framtid, bra jobbat Hotwire.

/Lotta

Några MTB-bilder
Hittade bara GI för torkade dadlar... 147. Ganska högt... Fast jag skulle gissa att de jag käkar har samma som russin, runt 80. Fast jag tittar inte så mycket på det....

Några MTB-bilder
Så häxjakten på snygga vältränade människor har även börjat innefatta mtb-eliten? Satir är rätt kul men att tracka Micke för hans kropp var väl inte helt schysst. Den fyller ju sitt syfte otroligt väl och borde ju vara idealet för wannabe elitcyklister åtminstone.

Precis på samma sätt som att den påfågeln med snyggast stjärtfjädrar får mest ragg på krogen får ju den snubben med skönanste nunan och mest vältrimmade kroppen flest honor. Mickes utseende torde alltså ha något med resultaten att göra.. Funkar nog även hos honorna.

Någon som sett reklamen i tunnelbanan med tjockisen och kryssa i-rutorna? =)

Några MTB-bilder
Vadå urspårat, vänta du lite ska du få se på annat:-)
/Jerry

Pär L Skrev:
> "ur spår för tråden"
>
> Här lägger man ut en länk till ett par bilder jag
> fann på nätet och genast spårrar tråden ur och
> börjar handla om kostvanor, protein och
> kroppstyper.
>
> Som trådstartare insiterar jag på att ni startar
> en ny tråd som enbart handlar om kostvanor och
> vikt, BMI osv... Det finns fler snygga MTB-bilder
> att hämta på men jag vågar nog inte lägga ut dem.
> Är rädd för att tråden då skulle spåra ur igen och
> gå över till könsroller i hemmet eller kanske de
> positiva fördelran med doping.
>
> Vill ni se några bilder får ni söka själva.
>
> Vänligen
>
> Pär L
>
> Lägger ut ett par bilder till, duckar och väntar
> på nästa urspårning...
>
>
>
>
> Redigerad 2 gånger. Senaste ändring 2005-03-18
> 18:20 av Pär L.

Några MTB-bilder
erikmtb Skrev:
> Otroligt trist om Micke S lämnar forumet. Han
> skriver många inlägg som faller mig i smaken.
> Väldigt kunnig!
<->
Jag håller med. Strunta i Hotwire, Micke S. Vi är några här
som lyssnar gärna pratar med dig.
/Jerry

EDIT: missade ett ord.

Några MTB-bilder
Det är väl onödigt att stöta ut någon.

Däremot kanske man bör tänka på hur man uttrycker sig.

Det gör man annars när man träffar mäniskor IRL och det
borde vara lika naturligt på ett forum.
/Jerry

Några MTB-bilder
Hoppas också att Micke väljer att stanna, han har gett mig många bra tips måste jag säga, OCH han åt igår igen när jag träffade honom på pedalogerna ;o)

-------------------------------------------------------------------------------

Jag tyckte iaf att sidan som Pär hänvisade till hade många schyssta bilder däremot, och många som hade bra synpunkter på dom bilderna. En del sportbilder ser ju grymt balla ut. (kändes bra att komma tillbaka till tråden)

Några MTB-bilder
Micke S: Hoppas verkligen att du stananr kvar för du är en uppskattad medlem på detta forum!

Förstår att du reagerade på det påhopp du och några till utsattes för men ni har rätt och Hotwire fel vilket han bör ha fattat vid det här laget, och bör komma med en offentlig ursäkt om han nu har kurage nog till det!!

Kan inte påstå att jag är någon expert på träning och såna saker men så mycket vet jag att olika aktiviteter genererar olika behov och man formas av vad man gör, så självklart ser vi olika ut och inget är mer rätt eller fel än något annat, bara naturens anpassning till vad man behöver i sitt arbete/tränande/tävlande.

Bosse, som ser fram emot många kloka råd från Micke framöver.

Några MTB-bilder
Haha=))) Förbannat kul o läsa detta...mindre smart person som starta tråden..=P

Kul o rejsa idag ni som va på kepsen..=)

Nu ska ja gå o ta ett glas vatten o en skorpa...de första ja äter på hela dagen..man vill ju inte bli överviktig..."deffa deffa deffa"

;)

Några MTB-bilder
Sorry.... inte personen som starta tråden utan som du sa..personen som fucka ur den.

Bäst o ta sig en skorpa till så man inte svimmar nu innan 7timmars distanspasset ja ska ut på..#uff# ;)

Några MTB-bilder
Profeten ->

jaha, så det är mitt fel nu. Lovar att i fortsättningen ska jag bara lägga ut bilder på småfeta medelålders cyklister.

Snälla, kan ni inte starta en ny tråd om det som ni vill säga inte passar in i den ursprungliga.

//Pär (trött på urspårningar)

Några MTB-bilder
hehe....kom just att tänka på min polare som inte ville göra lumpen...tills han fick reda på att han hade en aning för lågt BMI för att -få- göra den...då jävlar skulle man göra lumpen :D. Har faktiskt frågat mig själv (100kg, 190cm ps. jag är inte tjock) varför smala människor tar så illa upp när dom anklagas för att vara "anorektiska"...för oftast är det ju så att dom inte kan göra något åt det..kanske det rent av är så att smala personer inte är vana vid att få ta kritik?...som lite småtjock i uppväxten fick man snabbt vänja sig vid kommentarer om ens vikt osv. Kan säga att jag fortfarande får utstå en viss del av sånt här tex om man tränar så är folk förvånade över att man klarar att hålla samma tempo som personer som väger hälften så mycket som en...samma sak när man klättrar. Så jag kan inte riktigt säga att jag förstår att folk blir arga för att dom ser ut som elitcyklister.

Några MTB-bilder
Jag tror det har att göra med att de ständigt hungriga vilket leder till pestigt humör och blixtsnabbt temperament. Eller som man säger "Små hundar skäller mest". :D

Några MTB-bilder
Herregud.

Jag börjar med att be om ursäkt till mikael/dom andra på bilderna. Men jag förstår inte varför han/dom känner sig påhoppad/e om jag ska vara ärlig.

Jag skrev " JAG VET INTE VARFÖR JAG SKRIVER DETTA JUST NU" "GENERELLT" osv som ni kan se i första inlägget.
Och min mening var absolut inte att hoppa på just dom cyklister som är på bilderna.
Det var inte ens meningen att hoppa på någon cyklist överhuvudtaget. Syftet var att
ta upp en sak som jag ser som ett problem och utröna orsakerna till det.
Det tjänar väl alla cyklister på? Problem löser man inte förrän dom kommer upp
till ytan och diskuteras.

Jag jobbar själv kost/träning och att helt sakna muskelmassa på kroppen främjar absolut
inte hälsan. Det är nog alla överens om. Man behöver inte se ut som någon gymkille, det är
inte det jag menar utan jag menar bara att man inte bör sträva efter att helt sakna muskler.
Det är ett sjukt ideal som inte är hälsosamt, sen att man blir bättre cyklist av det är
skitsnack. En bra cyklist behöver muskler. Jag tror själv att det är någon typ av fel ideal av
samma typ som inom modellvärlden och som finns tex hos tonårstjejer med ätstörningar som
är orsaken till att många cyklister ser ut som dom gör. Det var det jag undrade om någon
höll med om, tydligen gjorde väldigt få det. Varför inte bara skriva det då och bemöta inlägget
på ett korrekt sakligt vis och upplysa mig om er åsikt?

Istället börjar drevet gå bland vissa personer om att jag borde åka ut. Trevligt.
Jag måste säga att jag ifrågasätter dessa personers intelligens(ett påhopp? ja, men berörda förtjänar det)

Jag försöker föra en seriös diskussion om ett problem. Det har jag dessutom gjort i tidigare inlägg på detta forum. Det är den typen av inlägg som ett forum bör bygga på för att hålla en viss kvalitet.
Det trams och interna skämtande som översvämmar detta forum bör istället stävjas. Det finns hur många som helst som lagt 100-tals inlägg helt utan substans och mening. Det är ju dom som personerna som borde
vara offer för en diskussion om banning isåfall.

Om ni administratörer inte delar min mening så är det bara tragiskt och
isåfall har jag absolut inget mot att bli bannad.

MVH

Några MTB-bilder
Jag tror att folk håller med dig, när det gäller sjuka kroppsideal och nog gärna har en diskussion om det, och som jag skrev (inlägget efter ditt) så är jag övertygad om att du har rätt där, MEN, jag förstår också Micke, som är smal men vältränad och äter som en häst :o),att han tar åt sig när kommentaren kommer efter att han har figurerat på flera bilder. Jag skulle absolut ha reagerat på samma sätt, rätt eller fel......

Sen att tråden spårar ur har blivit ganska vanligt för tillfället här.

Tror inte heller att någon vill bannlysa dig.

Hoppas fortfarande att Micke kommer tillbaka, för jag tror att vi behöver hans inlägg, han har bra koll på många saker gällande cykling, och har hjälpt mig många gånger.

Några MTB-bilder
Hotwire Skrev:
>
> Jag försöker föra en seriös diskussion om ett
> problem. Det har jag dessutom gjort i tidigare
> inlägg på detta forum. Det är den typen av inlägg
> som ett forum bör bygga på för att hålla en viss
> kvalitet.
> Det trams och interna skämtande som översvämmar
> detta forum bör istället stävjas. Det finns hur
> många som helst som lagt 100-tals inlägg helt utan
> substans och mening. Det är ju dom som personerna
> som borde
> vara offer för en diskussion om banning isåfall.
>

Håller med, det har varit väldigt mycket sådant på sista tiden, och ganska otrevlig stämming bitvis.
Min personliga tolkning är att det var för länge sedan man kunde cykla i kortbyxor på en torr stig och få myggor i munnen...

Tillbaka
Topp