Nån som har koll på Swecup Enduro 2022?

På väg mot göteborg nu, tur att man inte körde på helstelt då förstår jag ?. Upplevdes det som väl markerat kring banorna och transportsträckor?
Nä, mkt sten o skit så det behövs allt ngt med lite mer slag tycker jag.
Nu har jag inte varit överallt men upplevde skyltningen till sträckorna som sisådär. Väl PÅ sträckorna är allt frid o fröjd.

Funderar på att anmäla mig till motion lång på Isaberg för första gången. Hur jobbigt är det egentligen? Hur många höjdmeter och timmar får man räkna med?

Funderar på att anmäla mig till motion lång på Isaberg för första gången. Hur jobbigt är det egentligen? Hur många höjdmeter och timmar får man räkna med?

Tre timmar brukar det väl ta ungefär. Det går bra som 100 kilo otränad motionär att ta sig runt utan bekymmer. Inte över 800 tror jag, ska försöka hitta senaste.

Edit: 4 tog det visst.
Screenshot_20220424-230658~2.png

Grymt bra arrangemang i Göteborg och väldigt roliga sträckor. Gav verkligen mersmak så hann knappt komma hem innan Arvika bokades.

Vi tänkte köra i Falun och sitter och funderar på vart man skall bo.

I beskrivningen står följande:
"Tävlingen kommer ske uteslutande kring Källviksbacken för att underlätta tävlingsmöjligheterna 2021"
(https://www.swemtbgravity.se/enduro/swe-cup-falun)

Samma text fanns på eventet 2021, så det är uppenbarligen någon slags copy-paste-error, men kommer samma förutsättning gälla 2022?
Isåfall känns det ju inte som en hit att bo vid Lugnet.

Fast tar det 15 min att cykla från Lugnet till Källvik? Två gånger om dagen ska man väl orka det :). Jag tycker Scandic på Lugnet är bra då de är vana vid cyklar mm.

Fast tar det 15 min att cykla från Lugnet till Källvik? Två gånger om dagen ska man väl orka det :). Jag tycker Scandic på Lugnet är bra då de är vana vid cyklar mm.
Mjo, cykelvanan är väl det jag ser som största pluset.
Men det är rätt dyrt jämfört med andra alternativ.

Sen är det ju alltid bekvämt att ha nära till mat, reservdelar, regnjackor osv, speciellt om man vill få ut så mycket av träningsdagen som möjligt :p

Mjo, cykelvanan är väl det jag ser som största pluset.
Men det är rätt dyrt jämfört med andra alternativ.

Sen är det ju alltid bekvämt att ha nära till mat, reservdelar, regnjackor osv, speciellt om man vill få ut så mycket av träningsdagen som möjligt :p
Prova "Främby udde" för boende om du vill bo nära.
Är du hardcore-campare sover du i bilen/tält vid parkeringen/Källviken utan problem.

Prova "Främby udde" för boende om du vill bo nära.
Är du hardcore-campare sover du i bilen/tält vid parkeringen/Källviken utan problem.
Tackar för tipset!

Det senare hade vart kul, om inte annat för mer incitament att skaffa den där vanen i framtiden, men min sambo är nog inte lika på ?

Nice att kunna ta en dusch, låsa in hojarna och dra och käka nånstans.

Tillbaka
Topp