Nattskiftet i Cannondalefabriken (mfl)

Kung_Gustaf skrev:
-------------------------------------------------------
> Hoppas ingen såg...

Fegis...

T skrev:
-------------------------------------------------------
> Kung_Gustaf skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Hoppas ingen såg...
>
>
> Fegis...

"Måste ju vara äkta med den passformen.. eller?"
2013%20Cannondale%20Supersix%20Evo%20Hi-Mod%20Carbon%20Frameset_01.jpg

Sen insåg jag att den saknade styrlager...

dhgate är som ebay eller amazon med massor med småbutiker under samma tak, så de finns helt enkelt på två addresser. Jag skulle ändå dra mig från att köpa därifrån, men det verkar lite bättre uppstyrt än Indonesien-butikerna. "Scamadviser" (vilka de nu är) ger siten 0% trovärdighet. Så om man inte är bredd att bli av med pengarna ska man nog undvika att handla där.

Finns nog många 2013 ramar cyklar som fortfarande måste säljas av då fjolåret var ett tungt år i branschen. Så inget extremt pris för en closeoutram utan garanti.

Varför vill man alls köpa en kopia? Nåt som bara visuellt härmar nåt bra, fast inte når upp till samma prestanda. De lär knappast ha FEM-analyserat de där ramarna, så de lär väl kunna hålla, eller gå av när som helst. Du har ju inte direkt nån garanti så det är inte så dom förlorar nåt på ifall du får rambrott i fel läge och slår ihjäl dig. Men de ser ju ut som nåt som håller, nästan. Dessutom olagligt - stulet IP samt varumärkesintrång. Det lockar ju ordentligt att ha nåt som utger sig för att vara nåt coolt.. not.

Fast de allra värsta tomtarna är väl de som köper kopior och försäkrar dom och försöker få pengar på försäkringen när den går av/är vind/är kass. Ungefär som att måla sin egen monalisa och försäkra för fullvärde. Bedrägeri helt enkelt.

Tillbaka
Topp