toshiba skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tror inte ni fattade frågan, tror han undrade
> om motståndet ökar när lyset är på. Jag vet
> inte hur konstruktionen ser ut, men gissar att det
> dynamon är aktiv oavsett om lampan är på eller
> ej.
Motståndet ökar när belysningen är på eller är trasig då generator matar uteffekt. Dynamon är inte aktiv om du slår av belysningen från strömbrytaren. Jag vågar inte svara på om det gäller alla system på marknaden men det gäller på Shimanos och SRAMs generatorer. Det kan kännas lite hackigt på låga varvtal då spolen roterar över magneterna.