Navigering vid jobb pendling

salvion

Medlem
Jag har börjat jobb pendla i Stockholm (Farsta strand <--> Kungsholmen) 16 km enkel resa och kört 2 vändor med Google Maps och det funkar sådär...framför allt för att jag vill välja en egen rutt och behöver hjälp innan jag kan den ur minnet.
Fick tipset att Komoot var "bättre" och tog hem skaffade gratis konto samt la in en rutt som jag sparade, och så idag när jag väljer rutten så kan jag inte få upp den på telefonen??
väljer starta navigera med mobil men även om jag valt min egen sparade rutt så går den liksom inte igång...ser något om "turn by turn navgitation" men fattar inte om jag måste köpa/betala för den funktionen? eller så är jag bara helt lost i interfacet :-/

Behöver jag köpa något för turn by turn navigering på egen rutt?
Är Komoot bättre för cykel navigering on Google?

Jag har använt Komoot en del i mobilen för navigering efter egna förbestämda rutter och det brukar funka.
Jag går in på Profile och väljer Planned under Tours. Sedan välja den rutt man vill ha och klicka start navigation.
Ritar alltid rutterna på dator innan.
Allt gratis.

Var på Kungsholmen jobbar du? Jag har pendlat mycket Farsta - Sundbyberg och Farsta - Spånga. Allt har gått via Västerbron och S:t Görans sjukhus. Till Västerbron finns det många alternativ.

Komoot har precis blivit enshittificated så det kan vara anledningen till strul. Ride with GPS ska vara gratis tror jag. Ej testat.

Lite svårt att se hur man inte kan vara ganska duktig på att hitta till jobbet efter nån vecka eller så.
Men finns såklart alltid de som har mer Memento-feeling än andra. :-)
Vaknar upp utan några minnen av gårdagen. Hittar ett passerkort på nattduksbordet som det står ett företagsnamn på. Jobbar jag där? Eller har jag mördat personen på bilden? Här ligger en nyckel också. Kan det vara till en cykel? Tittar ut genom fönstret och ser en cykel låst vid en lyktstolpe nere på gatan. Jag provar att ge mig av mot centrum. Jag känner ett underligt behov att prova passerkortet ..

Lite svårt att se hur man inte kan vara ganska duktig på att hitta till jobbet efter nån vecka eller så.
Men finns såklart alltid de som har mer Memento-feeling än andra. :-)
Vaknar upp utan några minnen av gårdagen. Hittar ett passerkort på nattduksbordet som det står ett företagsnamn på. Jobbar jag där? Eller har jag mördat personen på bilden? Här ligger en nyckel också. Kan det vara till en cykel? Tittar ut genom fönstret och ser en cykel låst vid en lyktstolpe nere på gatan. Jag provar att ge mig av mot centrum. Jag känner ett underligt behov att prova passerkortet ..
Går in, tjejen i receptionen säger "Hej!" och verkar känna igen mig. Går vidare genom en lång korridor, ser en kaffemaskin och trycker på knappen för en dubbel espresso som smakar förvånansvärt bra. Och där börjar minnesbilden av en ej färdigställd TPS-rapport att komma tillbaka...

Det knackar lätt på dörren, där står receptionisten med en lätt förvirrad blick.
-Är det du som parkerat din cykel vid entrén?

Jag nickar lätt, varpå hon utbrister, - Det är någon som försöker att stjäla den tror jag.
Förtvivlat grabbar jag tag i häftapparaten och rusar mot entrén ....

Tillbaka
Topp