Neeed help with bunnyhop:D

Jag har ett problem med riktiga bunnyhops själv, kan inte manuala min nya hoj. Den vill inte! Eller så suger jag helt enkelt...

Blir mest levitering med båda hjulen samtidigt vilket gör att jag itne kommer högre än 15cm typ.

Vill inte vara elak men hur gammal är du igentligen? Får man inte lära sig engelska i lågstadiet numera?

Är nog enklare om du köper dig en engelsk-svenska ordbok och "översätter" dig igenom sidan. Får du lära dig cykel-trix och engelska samtidigt...

// MickeM

Senast redigerad av en moderator:
Den du länkar till nu är inte ett riktigt bunnyhop. Sorry... Det är en liten fusk variant där han först sätter upp framhjulet på hindret och sedan, samtidigt som han rullar över, hoppar upp bakhjulet.

Ett riktigt bunnhop hade kunnat vara att hoppa upp med bakhjulet först på hindret och sedan hoppa ned och landa med bakhjulet först igen. Det hade varit 2 bunnyhops. Alt. den snygga tekniken att landa med bakhjulet först på andar sidan hindret...

Luta dig framåt över styret och tryck till med pedalerna - som om du skulle hoppa - samtidigt som du rycker upp fronten. Min grabb är 11 och har lite problem med detta. Kanske inte får den rätta tyngden över styret ännu. Eventuellt har du samma problem. Det är bara att öva. Kör hårt!

Varsågod, en översättning!

Del ett
Helt enkelt, för att cykla över en stock så lyfter du framhjulet, placerar det ovanpå stocken, och sedan använder du framhjulet som en hävstång för att lyfta bakhjulet. Det första steget är att lära sig att lyfta framhjulet. För att öva använder vi en träplattform som är ungefär 5 tum hög och 6 fot lång. Cykla mot plattformen; ungefär 10 fot innan den intar du den stående "redo positionen" (!?) - pedalerna horisontella, knäna något böjda och sjärten av sadeln. Försök känna dig som en fjäder och redo, som ett bergslejon beredd på att ta ett språng. Precis innan du kommer fram till plattformen trycker du ner styret och sedan lyfter du det och placerar framhjulet på plattformen. Fortsätt framåt, för tillfället så kan du låta bakhjulet slå i plattformen på vägen upp.

Du behöver en del fart; om du närmar dig plattformen för långsamt när du lyfter framhjulet kommer det inte att fortsätta fram upp på plattofrmen. Öva detta tills du mår illa. (?) Prova olika hastigheter och höj plattformen om du vill. Kom ihåg: Du kastar inte bara farmhjulet upp i luften; det blir även lyft och placerat. Använd silvertejp och gör ett X några tum in på plattformen från kanten; försök att varje gång placera framhjulet på X:et.

Del två
Nu behövs både teknik och timing. Börja som förrut, och precis efter att du placerat framhjulet på X:et lutar du dig framåt lite och använder dina fötter (ett typ SPD-system behövs så att dina skor säkert sitter fast till pedalerna (Muertos anmärkning: Skitsnack)) för att lyfta bakhjulet och placera det på plattformen. Hela operationen ska vara ljudlös; det sker inga stötar. Och det är allt!

Tja..., kanske inte riktigt. Att lära sig innebär ett par risker, båda vilka du troligen kommer råka ut för. Om du lyfter framhjulet för tidigt kommer det träffa framsidan av plattformen på vägen ned. Antingen kommer du plötsligt stanna eller kanske flyga över styret. Den andra risken är mer "insidious"(?); efter att du placerat framhjulet korrekt väntar du lite för länge och lyfter bakhjulet precis efter det att det träffat plattformskanten. De resulterande två lyftande krafterna på bakhjulet skickar det över ditt huvud och återigen flyger du över styret. Den här är värre (typ) eftersom det verkar som om allt gjordes rätt. Det var det också förutom den delen av en sekund långa förseningen av lyftandet av bakhjulet.

Disclaimer: Jag avsäger mig allt ansvar för felaktigheter i översättnignen och ev. skador till följd av försök att följa denna instruktion!

Muerto skrev:
-------------------------------------------------------
> Disclaimer: Jag avsäger mig allt ansvar för
> felaktigheter i översättnignen och ev. skador till
> följd av försök att följa denna instruktion!

Fegis! ;-)

JT: Kl är nästan 11 och jag ärt rött som fan, jag vägrar tro att jag översätter felfritt så här dags. Även om jag förstår utan problem så hittar jag inte dom svenska orden...

Tyckte det var riktigt bra översatt. Synd att amerikanskarna envisas med att mäta med fötter och tum och annat elände.

Muerto: Vilket jäkla larv, klart du kan dom svenska orden. Du är ju svensk! Låtsas inte som om du inte kan dom svenska orden när det är engelska du inte kan! Jävla sopa!

Mr know it all skrev:
> Muerto: Vilket jäkla larv, klart du kan dom
> svenska orden. Du är ju svensk! Låtsas inte som om
> du inte kan dom svenska orden när det är engelska
> du inte kan! Jävla sopa!

"When I find myself in times of trouble
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom,
Let it Be.

Let it be, let it be, let it be, let it be!

Speaking words of wisdom, let it be...
"

Cyklisten:D skrev:
> kan nan oversatta...

Om du inte förstår deras förklaringar eller orkar läsa deras länkar, why bother? Vad sägs om att cykla med såna som kan bunnyhoppa och fråga dom om du nu inte förstår skrivet språk?

[Freeride]Eric skrev:
------------------------------------------------------
> *suck*

Håller med. *suck*

Senast redigerad av en moderator:
The art of bunnyhoping. Find a cute little bunny, a playboy bunny will do, and try to hop from one side to the other. If you happen to land on top or not make it over (which is more likely on a playboy bunny as there are some "peaks" in the way even if it's lying down) you may as well shot your self unless it happens on the play boy bunny in which case you may well consider yourself lucky.

Tackar for oversattningen muerto:Dcykla med en som kan bunnyhop naaa jag ar mest med dom kompisarna i min alder och dom forklarar som hundar nar dom vill kissa:D

Tillbaka
Topp