Ni som kör Scott Foil...

Ni som kör Scott Foil...
Du har rejält korta ben, jag är 189 lång med 89.5 grenmått, och du vill då ha något rejält långt och lågt på grund av korta ben och lång överkropp. Men, hur aggro du vill sitta vet jag inte. Men jag antar att du vill sitta aggro, annars är det ingen poäng med en aerohoj.

Ni som kör Scott Foil...
Stervelo sa:
Du har rejält korta ben, jag är 189 lång med 89.5 grenmått, och du vill då ha något rejält långt och lågt på grund av korta ben och lång överkropp. Men, hur aggro du vill sitta vet jag inte. Men jag antar att du vill sitta aggro, annars är det ingen poäng med en aerohoj.

Och jag är 184cm med 89,5-90cm långa ben ;)

Oklart om jag skulle ha gått på 58 eller 61. Hellre 61 utan en massa spacers och skit. Det skiljer inte många mm mellan xl och xxl. Du har ju långöverkropp också som sagt. Large (56) skulle jag inte ens fundera på.

Ni som kör Scott Foil...
HenkeN sa:
Jag är 192 cm med grenmått 89 cm...borde nog kanske köra en XL men funderar om jag kanske inte kan komma ner på en L
Jag har iofs inte cyklat på ngn Folil
Men jag har samma mått som du (inom ngn cm) och baserat på Scotts geometritabell skulle jag utan att tveka välja en XXL och byta till en tapp på min 135mm
https://www.scott-sports.com/us/en/product/scott-foil-20-bike?article=265335024
Men då föredrar jag att sitta utsträckt, tex har en av mina cyklar en ram med reach >43cm och stack<60cm,
på den har jag en 12cm tapp och ett styre med reach >10cm.

/Håkan

Tillbaka
Topp