Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då kan du lika gärna ha en skärm på durkslaget!Skall man ha durkslag på huvudet är det skönt med en keps under
Varför nämner du inte en keps utan reklam då? Ditt "bidrag" är följande: "Hjälm med skärm är för barn med dålig smak."Vad är det vi är skyldiga att argumentera om? TS frågade om en keps utan reklam. Det finns en kille i tråden som inte går med på det utan kräver att alla andra ska testa hjälm med skärm istället. Jag kräver nu att alla ska testa enhjuling med ett durkslag på huvudet. Bevisa att jag har fel. Argumentera på nu!
Det är lugnt. Du kan argumentera vidare mot dina väderkvarnar.Varför nämner du inte en keps utan reklam då? Ditt "bidrag" är följande: "Hjälm med skärm är för barn med dålig smak."
Det har ingenting med TS ursprungliga fråga att göra men är ett pajasinlägg emot tanken om skärm på hjälmen. Några argument orkade du dock inte framföra. Är du nöjd med det så vet jag åtminstone var jag har dig nånstans.
PS. Jag försöker gärna lära mig cykla enhjuling med durkslag på huvudet om du kan ge en rimlig förklaring till vad det skulle tillföra. DS.
Det finns folk här som klarar att föra en diskussion även med någon som inte håller med dem eller som ifrågasätter dem. Att du inte hör dit ska du nog inte dra några slutsatser av för andras del.Det är lugnt. Du kan argumentera vidare mot dina väderkvarnar.
Ibland sjunker min nivå onödigt lågt, ja. Och mitt första inlägg var naturligtvis en glirning, med vetskapen om att det skulle kunna barka åt helvete. Men, nog är det väl också rätt märkligt att det för många är så enormt svårt att bara skriva rakt upp och ned varför de tror att skärm på hjälmen är sämre än skärm på kepsen, och/eller att det inte har gått att prova för att de hjälmar som finns med skärm av andra anledningar inte är vettiga för LVG?Det är bara en i tråden som använder ”argument” som grupptryck, kultur, mode, etc återkommande. Men när BigM går in på det spåret så är det inte roligt längre? ;-)
Jag tror att folk som har skärm på hjälmen är lurade av RedBull, Iluminati och ÅsaNisse.
Javisst, men dessa exempel blandas också med såna som bekräftar att det antagligen åtminstone till viss del har med mode och "regler" att göra. Och det är ju inget konstigt det heller. Inte fan tror ni väl att nån skulle få för sig att sätta på sig en skärmförsedd mössa under hjälmen om det inte vore för att det cyklades LVG med såna mössor innan man ens började med hjälm?nej men @Makten du har fått jättemånga exempel på varför vi kepsanvändare föredrar keps istället för hjälmskärm i kombo med svettband eller liknande. Jag tror ingen hittills har svarat att det är en modegrej. Köp en keps och kom med i gänget.
Tvärtom, det är ju precis det jag undrar varför inte fler gör. Fast det verkar förstås lite jobbigt att tvingas ha dålig smak om man ska slippa solen i ögonen då. Tänkte inte på det. ?Jag cyklar oftast utan keps, men det får man väl inte skriva utan att Don Q rycker ut med lansen?
Jag tror bara att det inte passar dina behov och du därför är lite avig till kepsen. Det är en bra persedel som fungerar utmärkt för många, men gillar man den inte så finns det andra lösningar på uppgifterna cykelkepsen löser - dock är dessa alternativ i mina ögon sämre.
Och när det gäller sikten när man ligger i bocken - man behöver verkligen inte se till horizonten hela tiden och att räta upp skallen då och då för att förnya sitt intryck är inte besvärande. I situationer där man vill ha så fri sikt som möjligt kan man gå upp på hoodsen.
Man kan skruva av den med sitt multiverktyg o stoppa den i en ficka. Men det är nog inte aktuellt för särskilt många.Men hur tar man bort dem när man inte vill ha dem och var förvarar man dem om man inte vill ha dem mer men ändå har fem mil kvar att cykla?
En till?För att lugna ner stämningen lite så slänger jag in en diktator....Visa bilaga 492487
Nu har jag kollat runt. Finns inga eller så är dom slutsålda på Ica här i Skövde.Då kan du lika gärna ha en skärm på durkslaget!
Lite väl smal kanske?
Lite väl smal kanske?
Äre mips på en sån där?Petitesser. One size fits all. Och bara att snurra s’att skugga faller på det bästa ögat. Ett fynd för 40 spänn!
Äre mips på en sån där?
Du glömde en....Passande reklam jag fick till den här tråden om kepsar och diktatorer…
Varför skulle man bry sig om vad åkarna i TdF har på sig??Måste bara fråga....Om keps är så bra varför har inte nån det i t.ex Tour de france (Eller det kanske de har, jag försöker inte direkt :))?
Tja...i vissa sammanhang har jag noterad en vurm för att efterlikna proffsen i material....Men det kanske inte gäller cykling? :)Varför skulle man bry sig om vad åkarna i TdF har på sig??
Visa bilaga 498247
Det händer. Dock oftast vid regniga etapper.Måste bara fråga....Om keps är så bra varför har inte nån det i t.ex Tour de france (Eller det kanske de har, jag försöker inte direkt :))?